Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 jun 2021, 22:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 13 dec 2020, 22:01 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Bijlage:
87FD6C6E-1CEA-471D-9DD2-0F57B92DD892.jpeg
87FD6C6E-1CEA-471D-9DD2-0F57B92DD892.jpeg [ 157.05 KiB | 5702 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 12 feb 2021, 23:08 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Ja,wat ben ik allemaal tegengekomen.Door dat C19 virus is van oldtimerriten en festivals niet veel terechtgekomen.Dan de tijd maar gebruiken om te sleutelen.De carburateur heb ik laten reviseren,wou het eerst zelf doen maar door gedoe met revisiesetjes die net niet voor dat type carburateur geschikt waren maar uitbesteed aan een bedrijf in Culemborg.Zelfs daar hadden ze problemen met het wat hun dachten dat het juiste setje was.Op zekere dag nadat ik de gereviseerde carburateur gemonteerd had wou ik een proefrit maken maar was amper het pad af achteruit de straat opgereden stopte de motor ermee en ik meende een klein rookwolkje van onder de motorkap te zien komen.Motorkap open,niets te zien wel gloeiend hete bobine.Heb de auto op de startmotor een metertje naar voren gereden zodat hij niet meer op straat stond en ben toen gaan eten.Daarna weer geprobeerd en toen hij nog niet wou starten kort en goed op de startmotor terug naar achter het huis gereden.Wel in lage gearing zodat start moet minder voor zijn kiezen krijgt.Halverwege sloeg hij toch weer aan en dus de laatste meters met draaiende motor afgelegd.Omdat al na had zitten denken over een 123ignition ging ik niet verderkijken wat de oorzaak was en besloot de oude verdeler en ook bobine en kabels te vervangen door electronische ontsteking.wordt vervolgd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 17 feb 2021, 21:52 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Na enig zoeken kwam ik Leen Apk tegen op internet.Specialist in vervangen conventionele ontsteking door 123ignition.Deze ontsteking leek mij het meest geschikt voor mijn Campagnola.Had hem gebeld en hij vroeg mij foto’s te mailen met de afmetingen.Heb ik gedaan maar hij had niets passend dus moest ik de verdeler opsturen,dan zouden ze hem mbouwen naar 123.wordt vervolgd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 18 feb 2021, 02:31 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Na ontvangen gemodificeerde ontsteking deze gemonteerd samen met nieuwe bobine en nieuwe kabels,bougies had ik al vernieuwd.Toen op tijd zetten dwz statische timing,dat doe je niet echt voor delol als je geen passende sleutel hebt die op je krukaspoeliemoer past.Bij de benzine Landrover die ik ooit had voor ik deze inruilde voor een dieseltje zat een startslinger zodat je dekrukas met de hand kon draaien en zodoende op het juiste punt kon zetten.er waren meerde markeringen zodat je de ontsteking kon aanpassen aan de benzinekwaliteit en dat heeft de Campagnola niet,in ieder geval niet de mijne,maar dat terzijde.Ik heb dus maar de wagen in de hoogste versnelling gezet en heen en weer geduwd tot hij op tijd stond en ben daarna aan het verdelerhuis gaan draaien tot er een groen led-lampen ging branden en dan iets terug tot die weer uitging.Alles vastgezet na monteren vn de kapToen starten.Ging allemaal prima en ben een stukje gaan rijden over voornamelijk ruilverkavelingswegen.Viel niet tegen.Heb in het begin voorzichtig gedaan.De vervroegingcurve kun je namelijk met een laptop en soms ook met een mobieltje programmeren maar ik had voor de softe standaard opstelling gekozen.Na een stukje provinciale weg ben ik weer binnendoor naar huis gereden.Dat was smiddags,maar savonds begon het te kriebelen en moest ik toch weer een stukje rijden.Nadat hij vlot aansloeg viel de motor echter na een paar seconden uit en de ellende die ik daarna meemaakte beschrijf ik de volgende keer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 18 feb 2021, 22:53 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Ben de volgende dag verder gegaan en kwam er al gauw achter dat de verdeler vn tijd af was.Hoe dat kwam was voor mij een raadsel,de bevestiging vn verdelerhuis zat als een huis,alles zat op zijn plaats en voor mij zat er niet anders op dan de hele procedure nog een keer over te doen:bougies verwijderen,zuiger vn cilinder nr1 in bdp plaatsen,controleren of hij inderdaad op het eind vn de compressie slag staat en dan in de stand 5° voor bdp staat,klem vn verdelerhuis vastzetten en dan de truuk met het ledlampje doen.weer het zelfde liedje,weer in 1keer starten,poosje blijven draaien en dan weer afslaan en niet meer aan de praat te krijgen.Ik heb toen op verschillende sites een aantal mogelijke oorzaken vn niet willen starten bekeken,ik kon er echter niets mee.Toen het na een paar dagen en een groot aantal pogingen nog niet wou lukken(petje af voor de accu trouwens,leek wel niet leeg te krijgen,heb hem een keer met druppellader gekieteld maar die gaf al gauw aan dat hij al wer vol was,hij is vn dat merk met die ijsbeer als logo,weet niet of deze nog te krijgen zijn mar wordt gegarandeerd mijn volgende accu,ook voor mijn andere vierwieler) deed ik voor de zoveelste keer de motorkap omhoog en zag ik in de buurt vn de verdeler oliedruppeltjes.Die kwamen zo te zien tussen de voet vn het verdelerhuis en het motorblok vandaan.wordt vervolgd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 20 feb 2021, 22:04 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Zo te zien lekte er olie tussen voet vn verdelerhuis en motorblok.eerst nog eens gecontroleerd of alles op zijn plaats zat en bout vn klem wel vast aan gedraaid was.Toen dat in orde bleek verdelerhuis losgemaakt en toen aan het meten.wat bleek ?de aandrijfas naar de rotor was gewoon millimeters te lang waardoor het na het aandraaien vn de bevestigingsklem leek of de verdeler vast op het blok gezet was maar i.p.v. was de aandrijfas vast geklemd tegen het asje dat ook de oliepomp aandrijft.geen wonder dat hij wel op tijd te krijgen maar dat dit van korte duur was.Ik had hem natuurlijk terug kunnen sturen naar Leen hadden ze waarschijnlijk een stukje afgeslepen maar ik was al die verloren tijd goed zat en heb toen naar een passende vulring gezocht,eerst in mijn eigen voorraad en toen op het internet maar kon niet zo gauw wat vinden.Heb er toen zelf maar een gemaakt door uit een plaat trespa vn 4mm dikte een ring uit te zagen dmv 2 holle gatenzagen vn opeenvolgende diameters.na montage vn de verdeler en alles weer aangesloten direct gestart en stationair laten draaien, bleef het doen en na controle vn de ontstekingscurve dacht ik even een proefrit te maken toen hij weer afsloeg en niet meer aan de praat te krijgen was.Gelukkig had ik onlangs ook een nieuw online benzinefilter gemonteerd en kon duidelijk zien dat het brandstofniveau gezakt was tot helemaal onderin.wordt vervolgd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 21 feb 2021, 01:43 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Bijlage:
544E2470-3E60-4DAB-9226-F0440786282A.jpeg
544E2470-3E60-4DAB-9226-F0440786282A.jpeg [ 156.67 KiB | 3942 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 21 feb 2021, 01:46 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2019, 21:48
Berichten: 73
Bijlage:
1C1C34D4-829B-46AA-9487-5A3ED20E3CC5.jpeg
1C1C34D4-829B-46AA-9487-5A3ED20E3CC5.jpeg [ 131.61 KiB | 3942 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 04 maart 2021, 14:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2019, 23:06
Berichten: 50
Woonplaats: Maaskantje
Dat ziet er niet uit als een terein auto.
Alles brand schoon.
Dat je lekker aan het hobbiën bent is wel duidelijk.
Ik ben zeer benieuwd naar de rest van het verhaal.
Suc6 met je project.

Groet Lugi.

_________________
Fiat Stilo Abarth


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 05 maart 2021, 16:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 298
Woonplaats: Leiden
MOOI werk, je verhaal en vorderingen worden met plezier gelezen hoor!!

Ciao Willem

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil 1300


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling