Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 20 jul 2019, 15:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 14:28 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1241
Afijn, de motor van de Cinquecento heeft een beetje veel carterdruk, zal wel van die armetierige 39pk, die waardeloze baggerolie van de Lidl en de afspeksessie die de oude 100-serie moest ondergaan om de 21-ste eeuw nog even te kunnen betreden.. Aangezien de olie reeds in het luchtfilter aankomt :shock: :shock: , kan er weinig meer aan kapot.
Nu kon ik 170ltr benzine/diesel mix krijgen, en ik ben het aan het weg stoken... Start matig, loopt slecht, rookt flink, dus iets meer benzine dan maar... En een beetje thinner voor de oktaan… Ik meld hier wat ik mee maak...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2019, 15:18 
Offline

Geregistreerd: 30 maart 2013, 23:29
Berichten: 596
Weer een fouttanker bij Hoek? :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 apr 2019, 18:14 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1241
Nee Paul, in Duitsland opgehaald, is anders chemisch afval... Mooi gek... Gewoon bij mengen in de winterauto...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 apr 2019, 12:04 
Offline

Geregistreerd: 30 maart 2013, 23:29
Berichten: 596
Welke verhouding benzine-diesel moet ik aan denken Joop?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 2019, 17:31 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1241
Afbeelding
Afbeelding
Velen zullen weten dat de laatste versie van de 100 motor, de 899cc Made in Polska niet de robuustheid meer had als de oude aggregaten in de 127/Panda en Uno. De motor was veranderd qua layout, heeft een slechtere distributie, een matige cilinderkop & pakking, en hij is behoorlijk geknepen. Tijd om de 899 te vervangen door een Marbella-motor, waarvan de code nog niet ontdekt is, maar al wel duidelijk is dat ze gewoon tuimelaars heeft, die je moet stellen, en die niet ratelen als een MG 42. Dit blok heeft luttele 63000km gedraaid, wel in het land van de ongekende maximum snelheden, mijn geliefde Pruisen, maar veel harder dan 140 zal deze wel niet gekomen zijn.
Afijn, we gaan hem verplanten in de Cinq, want haar motor is af.... olie komt al in het luchtfilter, dus we gaan hem verder vermoorden als experiment..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 2019, 10:35 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1241
Ook deze Marbella heeft geen verdeler meer en dus 2 bobines, die 2 bougies bedient. Ze gebruikt dezelfde Weber Monopoint carburateur, maar ze heeft nog wel de oude cilinderkop en het oude blok van de 903. Met dus de uitstulping er aan, waar normaal de verdeler ingaat. Dit heeft de Polski 899 dus niet... En er is nog iets wat goud waard is !!! De Marbella motor heeft dus nog gewoon de oude tuimelaar-trein, die je dus gewoon moet stellen. Is meer onderhoud okay, maar het is wel feilloos... De hydrauliek voor het Cinqie 899 is dat verre van...
Afbeelding
Webertje idem...
Afbeelding
De bobines op de Marbella
Afbeelding
De oude tuimelaar trein...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling