Hallo allen,
Ik ben nieuw hier, dus stel ik me even voor.
Ik ben in het bezit van de Fiat Regata 85 Weekend sinds 10 juni vorig jaar, dus was wel eens tijd om mijzelf aan te melden.
Toen ik hem had gekocht liep die niet zoals het hoorde, toch gekocht omdat ik direct verliefd op deze wagen was en hem persee wilden hebben haha. Eenmaal wat getourd te hebben met veel choken, heb ik de carburateur er af gehaald en compleet gereviseerd.
Was hard nodig, pakkingen verrot en zwaar vervuild.
Heb hem meerdere malen ultrasoon gereinigd, leek wel een frituurpan geworden.
Daarbij heb ik ook de originele brandstoffilter ertussen uit gehaald.
Wilde hem vervangen, maar zijn niet meer te krijgen en worden ook niet meer gemaakt. Heb ik opgelost met een tussenfilter.
Overigens was die brandstof filter ook goed vervuild, het zal dan ook de originele zijn geweest.
Nog steeds liep die niet zoals ik wilde, bleek de vacuum vervroeger lek te zijn. Nieuwe opgezet, en opgelost.
Rijd weer als een zonnetje hoe het hoord, ongv 1 op 16.
Ben er zelf mee naar de Bourgogne op vakantie geweest zonder problemen.
Heb er laatst een origineel grilletje in gezet zonder mist lampen, en de orignele regata wieldoppen opgezet. (mistlamp gril heb ik nog wel, heeft wel wat)
Deze winter word het carrosorie volledig aangepakt. De planning is er om hem over te latenspuiten en de vooruit te vervangen, zit een kleine scheur in. Heb nog een originele in plastic zittende voorruit op de kop weten te tikken.
Hier nog een foto.

Maar hier heb ik nog een vraag, hopen dat jullie het weten.
Zodra ik ga rijden, start ik hem uiteraart met de choke, allemaal geen probleem.
Word die warmer, choke weer uit, nog steeds geen probleem.
Maar dan na een tijdje rijden, als die perfect op temp is, valt mijn gas weg.
Als ik dan gas geeft valt die uit, gebruik ik de choke weer, rijd die weer zoals het hoort.
Lijkt dus dat die dan armer gaat draaien en moet smoren met de choke, wat raar is.
Bougies er uit gedraait, koffiebruin tot iets te donker. Dus daar kan het niet aan liggen.
Bedankt.