Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 aug 2018, 03:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Netjes voorstellen.
BerichtGeplaatst: 12 jun 2018, 11:35 

Ik zal me even voorstellen: Erik Bakker woonachtig op Zeeuws-Vlaanderen, 54 jaar oud. Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Fiat Bravo. Ik heb mezelf aangemeld voor het forum omdat ik weet (ben ook motorrijder en lid van een motorforum) dat er een flinke hoeveelheid knowhow en passie is op diverse fora.
De Fiat is de eerste auto in lange tijd die ik kocht domweg omdat ik ‘m mooi vond i.p.v. het kopen van een vervoersmiddel. Samen met mijn zoon zijn we gaan zoeken naar een Fiat Bravo met de voorkeur voor een 150 pk uitvoering. Toen we gingen kijken naar eentje troffen we die aan in erbarmelijke staat, totaal afgetrapt en heel slecht voor gezorgd. Zoonlief is terplekke met z’n gsm’tje in de weer gegaan en vond mijn Fiat particulier in Limburg, ’t was een pokkenend rijden maar toch.
Aangekomen stonden we oog in oog met een hele mooie blauwe Fiat, sta je daar als volwassen vent sullig te kijken als een verliefde puber die voor het eerst een meisje in bikini ziet. Ik had zoiets van:
‘Oké, ik neem ‘m. Proefrit is helemaal niet nodig.’
Mijn zoon is iets meer praktisch ingesteld.
‘Sst pa, nee hoor hij maakt een grapje. We maken graag even een proefrit.’
Uiteraard niets bijzonders kunnen vinden en dezelfde dag zijn we ermee teruggereden naar Zeeuws-Vlaanderen. Zelden een auto gehad die zo lekker rijd.
Mijn autoverleden is nogal divers. Ik begon met een Alfa Romeo Sud, gevolgd door een Alfa Romeo Sud sprint Veloce. Dat was nog in de jaren dat het Italiaanse staal in zeewater leek te zijn gedompeld voor het gebruik om er een auto van te maken. Beide Alfa’s zijn met terminale roestverschijnselen afgekeurd en naar de sloop gebracht. Ik ben ook nog de gelukkig eigenaar geweest van een Fiat Mirafiori een paarse (…) een lelijk hok maar betrouwbaar.
Afijn, ik kijk en lees hier wat rond. Alvast bedankt voor de toelating.

Bijlagen:
IMG_1134 - kopie.JPG [223.61 KiB]
799 keer gedownload
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Netjes voorstellen.
BerichtGeplaatst: 12 jun 2018, 23:15 

Welkom, en leuk dat je een uitgebreide introductie hebt geschreven.
Prachtige Bravo in een mooie uitvoering en kleur. Je vraagt je af waarom iemand zo'n gave auto zou willen verkopen...
Veel plezier ervan gewenst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]