Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 maart 2019, 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 17:28 

Fiat Schmutzfink schreef:
Toch liep ie 1 op 8,5, niet meer en niet minder... Vrij degelijke auto dus :lol: :lol: :lol:

Hmmm... best zuinig zo'n 3P. Mijn 1300 special haalde zo rond de 1:10 bij "normaal" gebruik; bij "normaal misbruik" zo'n 1:4 :o De tank was dan vrij snel leeg... en weinig geld om 'm weer vol te gooien. Deed dat dus niet zo vaak, dat "misbruiken" :lol: Leuk was het wél, dat ding de toerenteller uitjagen.
Als je verlet van het metertje hebt dan laat je het maar weten. Dan kijk ik wel hoe hij die kant uitkomt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2019, 12:53 

Inmiddels is de Cinq aardig aan het herstellen. Het verstevigingsstuk zit er al weer in en aan de kokertip wordt vrolijk verder gewerkt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die zit weer op de plek en binnenkort is het kofferbakje weer klaar en dicht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2019, 13:01 

Het andere stukje is eigenlijk lastiger, maar omdat het geen Maserati is, hoeft het niet zo strak en origneel….
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo de hoek is bijna weer klaar... buitenkoker nog maken en dan kunnen we het afmaken....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2019, 21:03 

We zijn al aardig opgeschoten sinds de laatste post. De linkerkant kan al weer opgebouwd worden. De koker gaat nooit meer stuk als ik klaar ben, het binnenscherm, ga ik nog anders aanpakken, maar is geen dragend deel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels is een bestandopname gemaakt en weten we wat er te doen staat...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2019, 21:55 

En verder ging het met de Cinq… Ik vraag me dan toch wel af, wat dit voor een baggerstaal is... Het roest zo fantastisch, en de kit lijkt regelrecht van de Opel-hervormer Lopez af te komen, het roest er zelfs onder.... :o :o :evil: . Maar ja, de verbintenis met Eupel was zeker niet zaligmakend, eerder een van een rij fiasco's. Maar goed, we blijven bij de Cinq en pogen hem weer APK-waardig te maken...
Afbeelding
Afbeelding
Zo dat ziet er weer redelijk uit....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dat zit weer dicht...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oogt wel weer netjes... en bikkelhard voor jaren
Afbeelding
Ja, toen had ik er weinig zin meer in... Fertan en primer en kit er op... Zoals gezegd, tis geen Maserati maar een vingeroefenings-objekt…
Afbeelding
Hmmm, toch maar eens naar de sloop een stukje blik zoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 feb 2019, 13:49 

Inmiddels is het kiezen... of verder met het schuurtje of de Cinq. Omdat ik toch moet werken in daglicht aan de schuur, doen we s'avonds de Cinq repareren. De Linkerflank van de Italiaanse Roest-front, is intussen rood van de menie, en hij is afgekit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als de naden zijn afgekit en alles is behandeld met Primer, kan het front in de PVC-coating, om het weer en de steenslag te trotseren....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2019, 16:48 

Toen de linkerkant zo'n beetje dicht leek te komen was het tijd om de andere kant te bekijken. Afijn, toch maar de zaag erin gezet !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ziet er nog niet zo dramatisch uit en de gaten vallen best wel mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2019, 16:54 

Alles schoon gekrabt en geborsteld om te zien waar de ellende ophoudt en hoe we het gaan doen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog een paar plaatjes van het drama, maar het is gewoon ontleden en weer opbouwen, op een logische wijze...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2019, 17:55 

Hoe je het ook wendt of keert, het is altijd weer lastig om de zaag in de constructie te zetten als leek zijnde. Je denkt, "Zou ik het weer dicht krijgen en waar kom ik terecht ? ". Maar goed, er is geen andere optie...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is vaak wel raadzaam stukjes pijp te sprokkelen, dit stuk pijp stamt uit een schokbreker volgens mij... Kan ook een oude stofzuiger geweest zijn... Dit is de thule voor tankontluchtingsslang...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2019, 19:41 

En dan komt weer een nieuw facet van het blikwerken, hoe krijgen we dat pijpje weer op zijn plek, en de koets weer waterdicht. Zit de boel weer in elkaar is dat best toch wel leuk... Tenslotte heb ik het al jaren niet meer gedaan. Maar als vingeroefening voor het latere werk aan een Fiat 850 en de 128-3p is dit een leuke leerschool voor een ingeslapen sleutelaar. Dat het beslist niet het netste werk is dat ik gemaakt heb, doet mij niet zoveel. Een Cinq is voor mij een "verbruiks-FIAT ", een auto die ik gebruik om een andere auto even weer fris te maken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En inmiddels zitten de gaten weer dicht... Hierna in de Fertan, de Primer en afkitten. Uiteindelijk PVC coating eroverheen, als wapening tegen de steenslag en het water.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]