Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 26 jun 2019, 10:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jan 2019, 11:40 

Ik dacht afgelopen zaterdag, na mijn bezoek aan de Interclassics, laat ik ook maar eens gaan lassen... Dus de zaag in de koets van de Cinq !! Er was al eens aan gelast en dat was het slechtste broddelwerk dat ik gezien had in jaren. De keurmeester die dit gefiateerd heeft, is een heuse misdadiger, dat is zeker. Je zult zeggen, "Je kan niet alles zien met de APK ", maar deze plekken zijn erg bekend, en verdienen daarom wel aandacht... Hier is duidelijk gegoocheld. Nu ben ik echt geen goede lasser, en soms wil ik het ook wel vlot af hebben, maar ik plat wel goede verbindingen te maken, en ik werk het dan ook netjes af, want dat is mijn aard....
Tijdens het demonteren, heb ik me rot gelachen, ook al was ik verbijsterd over wat ik vond en zag... Dat FIAT nog steeds waardeloze kwaliteit aan plaatwerk levert, is dus nog steeds waar. Bovendien maakt men constructies waar vuil en dus vocht gewoon kan blijven hangen, en zijn vernietigende werk kan doen. Ook omdat de beschermende materialen als bodyschutz of ML ontbreken of van dubieuze kwaliteit zijn... We zijn dus weer op de werk terug...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste plaatjes doen je vrezen, maar dit is gerust te maken, en omdat het tochwel allemaal normale hoeken hoeken en rondingen zijn, krijgen we er wel weer verband in.... Op merkelijk was dat de andere beunhaas, zo goed had gelast dat de plaatjes er zo af te trekken waren.... :shock: :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2019, 13:26 

Met zo'n auto moet je geen aanrijding krijgen met iemand op de achterbank; dat gordelpunt was er subiet uitgerukt. :o
(Nu kun je met een Cinquecento sowieso beter niet botsen; daar zijn ze niet voor gemaakt :lol: )

Succes met lassen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2019, 00:25 

Dank je Wilko, ik heb me bij het ontmantelen al kapot gelachen... Wat een gaten rn wat een prutswerk....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2019, 17:35 

Zeg Joop, voor je overpIJnzingen :lol: betreffende je cockpitje... mocht die roestbui genaamd Cinq ooit nog weer wegwaardig worden (en je gaat er zelf mee karren) dan heb ik ergens nog een VDO (Duits! :mrgreen: ) vacuummetertje liggen dacht ik maar ik weet niet zo ja en of. Past beter bij de rest als dat Equus ding. Heb ik laaaaaaang geleden eens gekocht voor mijn 128 1300 Special en komt nog bij de Fa. Neita vandaan. Ga 'm waarschijnlijk nooit weer gebruiken dus als ik je er een plezier mee kan doen, laat maar weten of je belangstelling hebt. Ga ik zoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2019, 18:56 

Anne, dat sla ik zeker niet af, maar om je tevreden te houden, zal ik hem bewaren en inbouwen in een nog te bouwen Fiat 128-3p Abarth…. EREWOORD !!!
Daar krijgt ie dan gezelschap van een paar fraaie Jaeger klokken uit een GT Junior en nog veel meer klokkies.... Om het meteen goed te doen, starten we met de 1.6 SOHC uit de TIPO als krachtbron.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 2019, 13:54 

Je moet er aan beginnen, en dan is het gewoon opbouwen. Nadenken hoe het zat of moet zitten, dan de verbindingen herstellen en met papier de mallen van de blikdelen maken en beginnen met het herstel van de gaten...
Afbeelding
Naad herstellen aan de vloerplaat....
Afbeelding
Dat is dan weer gedaan, kan fraaier, maar wordt netjes afgewerkt, met kitnaad en PVC-coating...
Afbeelding
Afbeelding
Dit moet weer op het gaatje....
Afbeelding
Zo moet ie er ongeveer in komen... nog een beetje wegknippen in de linkerhoek. En nee, dit wordt geen restauratie.. dat is ie niet waard. APK-laswerk, maar dan goed gecoat en gekit...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 2019, 12:33 

Er zit weer een flink gat dicht... Vervolgen de koekertip er even af geslepen... Vanmiddaf zagen en frezen en dan nog even lassen... Dan weer blik vormen vanuit papieren stukken.. Best leuk, maar het hoeft in mijn ogen dan ook niet zo fraai te worden bij een Cinq…
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ontleden van een verrot stuk is toch altijd wel een flinke zet... Ik ben ook maar een amateur, en vordat ik de zaag erin zet kijk ik eerst even hoe ik dat enigszins weer kan assembleren op een eenvoudige manier, want aan lassen heb ik een pesthekel... Het vreet tijd namelijk, alhoewel een motor nog meer tijd in beslag neemt, eerlijk gezegd...
Afbeelding
En weg is de tip...
Afbeelding
Afbeelding
Zicht van boven en opzij, later meer details, eerst even huisje poetsen... Tsja, dat moet ook gebeuren... :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 2019, 17:08 

Gevonden! Nog in originele doos, mét aansluitingsnippels, slangetjes en montage-instructies. Wie wat bewaard... :lol:
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 16:45 

Gascontrol….. Klinkt toch wel geweldig Anne voor zon LPG-lover als ik dat ben.... Erg mooi, hou me aanbevolen voor dit metertje, dat meestal nogal zenuwachtig wieblt in mijn auto's. De jongens die ooit in mijn 128-3p hebben gezeten hebben het nog steeds over deze " Lebensfreudige " metertje, dat nogal tendeerde naar de ultra-rechterzijde... Tcoh liep ie 1 op 8,5, niet meer en niet minder... Vrij degelijke auto dus :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jan 2019, 16:48 

Inmiddels ben ik de plek voor de boutgaatjes aan het uitrichten, maar het is fris onder de carport... WAAR BLIJFT DAT TROPENMILIEU ALS HET NODIG HEBT ????? Zo even boren, en ondertussen de diepvriesvakjes ontijzen… Later een paar plaatjes van de reeds gemaakte verstevigingsplaat voor achterbank en gordel....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]