Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 16 dec 2018, 06:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 aug 2018, 21:31 

Inmiddels zijn we aan de triangels begonnen... ontroesten met de haakse slijper en boormachine, en dan in de RX-5... Daarna 2 x in de RX-10, en dan alles weer in de achteras… Inmiddels is de Cinq gewassen en hij zit voor de helft in de was... ER IS HOOP, ZO BLIJKT !!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Floris heeft mij geholpen, ik help hem met zijn 156... we moeten de bodem uitstukken. Zijn broer heeft verkering, dus kwam het op hem neer... Kom ik wel langs voor de gezelligheid en weer om het lassen te oefenen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 sep 2018, 21:34 

Inmiddels is het zover, de draagarmen zitten weer in het subframe, en de nieuwe schokbrekers zijn ook gemonteerd. Nog even de trommels stralen en spuiten, en dan kan ie er weer onder... Morgen komen de plaatjes !!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even martelen om de boel weer op de plek te krijgen... spanbandje dan maar !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En hij zit weer in elkaar... het aanhalen van de bouten moet later gebeuren....als ie op de grond staat...
Trommels moeten nog fris, en de segmenten en leidingen op de plaats... Dan ready to bolt on...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 2018, 14:10 

Zo de achteras is klaar om eronder gebout te worden, hopelijk is het pasvlak niet verrot en volstaat gronden en PVC ! Binnenkort gaat ie er onder weg en hij kan dan zo op de bult....
Trommels mooi rood, mijn favoriete kleur !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen maar eens even het interieur gesloopt... Altijd fantastisch wat anderen zo terecht klooien... Netjes werken kost tijd, en of dit samen is geknutseld door een timmerman, ik weet het niet... Gaan we nog vragen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze auto kan je nog met schroefjes uit elkaar halen !!! Een genot !!!
Eerst maar eens de hoedenplank gefatsoeneerd.... Skai is reeds besteld !
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 2018, 13:11 

S' avonds maar eens even de hoedenplank en de boxen afgefreubelt…. Skai er om heen getrokken. En de boxen beter en netter ingebouwd. En ook de tank vrijgemaakt en samen met de uitlaat er onder weg gehaald....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook de schokbrekers voor vervangen...
Afbeelding
Afbeelding
En de slangetjes er af gehaald...
Afbeelding
Later meer plaatjes van roest, roest, roest, roest, en nog VEEEEEEEEL meer roest....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 2018, 17:11 

MOOI JOOP, wat een monnikenwerk hé...maar geweldig de "restauratie"/aandacht voor de details

Ciao

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2018, 14:55 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De achteras van een Cinq, en wel de mijne.... slecht gecoat, en slecht geconstrueerd... Mijn Duitser heeft een oudere en deze is nog prima... Bovendien kan er geen vuil op blijven liggen zoals bij deze.... Matig over nagedacht bij Fiat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 nov 2018, 12:23 

Gisteravond naar het bekende FCN-lid Rodmer van Wijngaarden geweest, om Sportingvelgjes op te halen voor de Cinq. Natuurlijk weer veel te laat weg uit Rodmers indrukwekkende schuur, met waanzinnig veel onderdelen voor de Cing, de 132 en de 124 Coupe... Ik dacht dat ik teveel had, nou Rodmer heeft nog veel meer, en alles in stellingen etc... Maar ook Rodmer heeft de verzamelaarsziekte, je ben te gretig en verzamelt altijd te veel... Nu ben ik niet zo gauw benauwd, maar toen ik ten Oosten van Emmen naar 2e Exloërmond ging zoeken, bleken ze opeens gen wegnr's meer te gebruiken... GVD, wat is dat nu weer voor een ongein... Navigatoren rijden op plaatsen en nr''s, stel je Tom-Dom valt uit... Wat dan ? Maar ik had de Bijbel der Navigatie mee, even kijken waar is was in die donkere nacht daar op de wijde velden, en ik bleek toch goed te zitten... Vermoedelijk bevangen door de enorme ruimte, die nogal beangstigend werkt, als je goed en wel voor 280km gas aan boord hebt... Toen ik om 045u thuis kwam was ik blij en moe tegelijk. 230km heen en terug... Batterij leeg vanaf 5.15u

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2018, 00:48 

Mooi hè, die verzameling in de schuur. Je blijft kijken en vragen stellen, geweldig! Heb m'n ogen uitgekeken... :o :D . Was een erg leuk bezoek en een erg aardige kerel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 dec 2018, 10:37 

Toch maar weer eens onder de Cinq gewerkt... Knoeien met de remleiding, maar ook eens even kijken hoe erg het is... Nou, FIAT roest dus nog steeds, en zeker dramatisch. De kit en coating lijken weer op het niveau van de jaren 70 te zijn, en ook de constructies zijn net zo slecht. Naden en Felsranden zijn nog steeds gevoelig, voor het water van de weg, en bieden zich ook te mooi aan. Nog steeds vierkante hoeken waar het vuil en vocht kan blijven hangen... Bouten en moeren van het gruwelijkste pisbakken staal, de wereld moet kunnen maken... Kop sleutel 17 verrot zo erg, dat zelfs ring 15 niet past... Wat een ongekende troep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van enige conservering is duidelijk geen sprake meer... wat dat betreft is het blik dan wel beter geworden :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]