Bij deze zullen we eens even die vreselijke vragen hier doornemen : De fotovragen waren de lastigste... hetgeen ook de bedoeling was....
1)

Hier zien een door Carlo Abarth onderhanden genomen Porsche 356B. Zo ontstond de Porsche Carrera GTL, met de L van "Leicht " . Uitgerust met de beroemde Koningas-motor en 4 bovenliggende nokkenassen, 1600cc.
2)
Het is altijd riskant om in de Abarth-typologie te duiken. De koets die we hier zien is een van de eerste Abarth's, en is zowel bekend als 204A & 205A. De 204A had een 1089cc en de 205A een 1188cc motor. Bij het plaatje gejat van internet stond 205A. en 1100cc. Het voertuig werd gemaakt bij Vignale... Cisitalia heeft enkel betrekking op de motor, die haar zegetocht daarin begon... Het is echter van oorsprong een 1100-Fiat-motor..
3)

Deze brug is beoemde Glienicker Brúcke, tussen Potsdam en Berlijn ( Babelsberg ). Bekend werd deze brug door de spionneruil die hier plaats vond tijdens de Koude oorlog...
4)

De kokarde had soelaas moeten bieden, maar men kent hem niet meer. Deze kokarde siert elk Saab jachtvliegtuig, en deze unieke jager met dubbele staart en duwschroef-motor is een Saab J 21, aangedreven door een Daimler Benz 605B.
5)

De boot die wij zien, was ook in het Nederlandse IJmuiden een regelmatige gast. Er zat daar een Flottielje met een eigen bunker, de Schnellbootbunker geheten. De Duitse Schnellboten waren ook bekend als S of E-boot. Zij waren t.o.v hun geallieerde opponenten veel groter en zeewaardig.
Voordelen waren : 1) Zeewaardig, Grote actieradius
2) 3 Dikke dieselmotoren en dus geen benzine aan boord dat veel eerde vlam vat, dan diesel.
3) Zeer snel, 43,5 knopen of 80km/u max
4) Van staal en dus beter bepantserd tegen beschot, latere versies hadden een zwaardere bepantsering bij o.a de brug.
5) Zeer zware bewapening, 20mm Kanonnen (3x) en 1 Flak van 37mm ( Anti-Aircraft ) 4 torpedo's en dieptebommen.
6)

Afgebeeld is een Bentley Speed Six "Blue train " Deze Special werd ingezet door Woolf Bernato, om de "Train Blue " te verslaan van Cote dÁzur naar Calais. Hetgeen hem ook lukte, naar het schijnt...
7)

Hier zien we een plaatje van het pre-turbine tijdperk, waarin de zoektocht naar meer vermogen resulteerde in steeds grotere motoren. Dit is de Napier Deltic, een unieke constructie van 3 tweetakt-diesel "Gegenkolben-motoren ", die kon variëren van 9 tot 18 cilinder. Bedenk daarbij wel dat er per cilinder 2 zuigers bewogen, naar elkaar toe. De Deltic is een nazaat van de Junkers Jumo 205D
Antwoorden onderweg...
1) De metalen koe aan de gevel
2) Rommel of afval, in de prullenbak ( KORSTE ROUTE, oftwel 1e afslag links en het oude driehoekje rijden )
3) Citroen Mehari
4) Kapel en zelfs school
5) Ijsvogel
6) Klooster
7) Cafe
8) Een spoorlijn, Zutphen-Borken