Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 19 maart 2019, 03:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 apr 2018, 12:05 

MOOI!!!! Lekker bezig, leuk om de snelle opbouw te zien! Heerlijk al die schone,opgeknapte en nieuwe onderdelen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2018, 18:19 

Ja dat vindt m'n pa ook wel lekker. Hij kan bijna in z'n nette pak sleutelen zo. :D
Heeft een hoop tijd gekost dat schoonmaken en opknappen van al die onderdelen, maar nu werpt het z'n vruchten af. :) :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2018, 17:00 

Het is alweer een poosje stil geweest, wat niet wil zeggen dat er niks gebeurd is.
Hoewel m'n pa ook druk was met allerlei andere dingen heeft hij intussen de complete reminstallatie en de kabelboom gemonteerd.

Dus was het afgelopen donderdag tijd om samen met m'n pa de motor erin te hangen.
Niet onze favoriete bezigheid; ook nu weer een hachelijk momentje, maar het is gelukt zonder gruwelijke beschadigingen aan de verse lak in de motorruimte. :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Tank hangt er intussen ook onder, maar dat moet nog een keer definitief.
Dat vergt ook ongeveer tien handen tegelijk, dus daar moet ik m'n pa nog een keer bij assisteren. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 dec 2018, 12:56 

Wilko Proficiat !!! Er wordt veel te weinig gesleuteld in deze club, en velen durven nog niet eens te investeren in een goed handboek van hun geliefde Fiat. Wie graag sleutelt en dat vooral MOET om zijn oogappeltje een nieuw leven te geven, of het in leven te houden, die weet wat goeie documentatie oplevert. Ik zie hier soms vrij voor de hand liggende vragen voorbij komen, en denk dan.... Geen boek aldaar, that's for sure.
De sleutelaars onder de leden, posten hun projekten veel te weinig, al zeg ik hetzelf. Het kost dan ook erg veel tijd, om een projekt te visualiseren, en zijn vorderingen te tonen. Bovendien is tijd gestoken in posten, verloren tijd om te sleutelen... Tis nie anders.

Maar je motor ziet er prachtig uit, en de fraaie 5-bak ook !! Je snapt wel dat ik hem graag in levende lijve een keer zou zien, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. En vergeet niet, deze auto's maakten FIAT ooit populair. De formule SEDAN-SPORTCOUPE-SPIDER was hun heilzame weg, die hen ongewoon veel fan's opleverde... Toen deze verlaten werd, luidde FIAT eigenlijk haar eigen ondergang al in. De 127 moest al erg lang wachten op zijn Sportvariant, van 1971 tot maar liefst 1978.... Deze tijden zijn al lang voorbij, en FIAT is een erg saai merk geworden. Het is daarom zaak deze prachtige laatste loten aan de sportieve tak van FIAT te koesteren en te vertroetelen, of te reincarneren, al zal de man of vrouw die dit avontuur onderneemt, zich moeten realiseren, dat de FIAT-groep met klassiekers niets op heeft, behalve dan het merk ABARTH, dat men eerst in 1971 liet sterven.... Verwacht echter voor je 127, 127 Sport, 128 Coupe of 131 Racing geen vers opgelegd plaatwerk, om je schatje te repareren. Daar zijn de verguisde Duitse merken toch beter in, die weten wat hun historie waard is, en wat het effekt op merkentrouw & magie is.... De reden waarom BMW & Mercedes de hoofdsponsors zijn van Mille Miglia voor meerdere decennia.... Alleen particulieren houden de glorie van FIAT nog in leven...
Afbeelding
Afbeelding
Van een Belg, en gerestuareerd in..... NEDERLAND !!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 dec 2018, 23:41 

Jaaa, zo'n otto vu is prachtig. Maar dat zal altijd wel dromen blijven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2018, 16:14 

Hey Wilko, wazdanou ??? Je hebt je droom toch... 127 Sport, niks mis mee en minstens zo zeldzaam en ook nog een grotere prestatie, want zelf gedaan... Mijn broer zei jaren geleden toen ik die 128-3p en SS 1430 kocht en onderhield ook altijd " Waarom koop je geen echte sportwagen, zoals een 124 Spider of Alfa GTV 6 ??? " . Tsja... hij heeft nog steeds een leasbak van 100 in het dozijn-type, en ik rij auto's die niemand kent.... :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2018, 18:34 

Ik ben niet ontevreden hoor. Ik heb straks behalve de coupé ook nog een mooie sport om mee te rijden, mij hoor je niet klagen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit met een scheef oog naar andere mooie klassiekers kijk. :mrgreen:

De kans dat je op een groot klassiergebeuren een otto vu tegen het lijf loopt is inderdaad groter dan dat je een 1300 Sport gaat zien. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2018, 21:18 

Mooi Wilko, een super prestatie, een automotive huwelijk is weer voltrokken! Uit eigen hand weet ik, echt iets om super trots op te zijn! Een icoon de Sport 75hp! Door omstandigheden in positieve zin heb ik de Sport niet meer, maar de motor wel nog, en die leeft voort in de Brazil! Forza F/I/A/T/ 127 !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019, 15:41 

Hoi Willem, bedankt!
Jammer dat je sport ter ziele is, maar de motor is natuurlijk het belangrijkste onderdeel, en die leeft voort. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]