Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 19 okt 2019, 09:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanschaf fiat 500
BerichtGeplaatst: 07 apr 2019, 11:37 

Beste Fiat leifhebbers,

We zoeken voor mijn dochter haar eerste autootje en wel een fiat 500 deze vind ze namelijk geweldig. Ons budget is 6500 euro alleen als we op internet kijken zijn er heel veel aanbod. Er is namelijk ook 4 en 2 cilinder motoren.En de prijzen liggen best dicht bij elkaar voor een 2007 wordt er 5000 euro voor gevraagd en voor 2013 wordt er 6000 euro voor gevraagd, we snappen het niet meer

Ons vraag is wat adviseren jullie wat zijn de aandachts- punten waar moeten we op letten tijdens proefrit is oude 4 cilinder motor toch beter als een twinair motor?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groeten Celen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaf fiat 500
BerichtGeplaatst: 07 apr 2019, 19:16 

Of de 4 cilinder Fire motor beter is als de 2 cilinder Twinair durf ik niet te zeggen. Heb vele Fiats gehad met Fire motoren en buiten het normale onderhoud geen problemen. Sinds een jaar of twee rijden we met een Twinair turbo in een Panda Trekking. Is een motortje met twee gezichten: je kunt er zowel heel zuinig mee rijden als vrij dorstig. Hangt er vanaf wat je van het motortje vraagt. De keuze zit hoofdzakelijk tussen de oren denk ik. Er zijn mensen die absoluut geen Twinair willen rijden vanwege het geluid. Ik vind het wel leuk en het ding gaat als de brandweer. In een 500 past 'ie naar mijn mening prima gezien de historie van de oude 500, daar lag ook een tweecilinder in. Grote problemen met de Twinair zijn mij niet bekend. Ga proefrijden in een 500 met beide motorversies en kies die welke het beste aanvoelt. En het liefst eentje met een turbo, wél zo leuk! Maar dat is persoonlijk hoor.
Waar je verder bij een 500 op zou moeten letten weet ik helaas niet. Het zijn best goed gebouwde auto's, dat weet ik wel. En ja, ik snap dat je dochter er wild van is, ze zijn ook erg leuk.
Succes met het vinden van een passende 500!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaf fiat 500
BerichtGeplaatst: 07 apr 2019, 21:48 

Beste Fiat 500.

Zoals je al een beetje hebt kunnen herleiden bij Anne C "[i]buiten het normale onderhoud geen problemen[/i]" is het onderhoud wel essentieel.
Ik zou kijken dat de onderhoudshistory aanwezig en compleet is. Let ook goed op de distributieriem. Deze moet om de ...km of ... jaar (wat het eerste bereikt is)worden vervangen inclusief de spanrollen en waterpomp. Breekt deze riem dan heb je normaal gesproken heel veel schade aan je motor. Bij auto's uit het buitenland wordt veel gerommeld met km standen.
Gebruik in ieder geval je gezond verstand en schakel indien mogelijk soms de emoties even uit.

Suc6 met de zoektocht.

Groet Luigi.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]