Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 01 jun 2020, 10:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 12:41 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1306
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 14:34 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !


Haha, ik laat het blok liggen voor onderdelen, hij is al zover uit elkaar ik weet niet meer welk boutje waar hoort, dus even zoeken naar een juist blok. En in 1 tot 3 maanden gaat ie weg voor t laswerk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 14:37 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !

Tevens wil ik de volledige motorruimte uiteindelijk ook spik en span hebben.

Maar ik moet dan wel een manier nog vinden om t blok ietsje harder te laten lopen :P als dat mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 22:06 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1306
Inmiddels zijn 600-blokken ook zeldzamer aan het worden, en de 843cc van de Fiat 850 ook. Velen zullen roepen, hang er een Marbella of Panda motor in ( de 903cc ) maar ook deze zijn inmiddels zeldzaam geworden. Je kunt overwegen de motor van een 850 te nemen, en hier een rechtsdraaiende nokkenas in te bouwen. De voordelen van de 843cc 850 motor zijn de volgende :
A) Beter smeersysteem, met mogelijkheid tot ombouw naar oliekoeler.
B) 850 heeft een betere cilinderkop, die meer vermogen toelaat.
C) Betere kopbouten dan 600. M9 ipv M8.
D) Je hebt standaard reeds 37pk, in geknepen toestand.
E) De waterpomp van de 600 heeft dezelfde aansluitvoet als de 850, de 850-pomp heeft echter met de grote doorlaat een veel grotere capaciteit... Zal eens kijken naar de verschillen.
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2019, 13:52 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1306
Dat lijkt dus ook al voorbij te zijn gegaan helaas... en die motor is toch echt niet lastig om te doen. Blik e.d lijkt me ook geen probleem... Jammer en zo blijkt maar weer , zonde van de energie...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 mei 2020, 18:19 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Dat lijkt dus ook al voorbij te zijn gegaan helaas... en die motor is toch echt niet lastig om te doen. Blik e.d lijkt me ook geen probleem... Jammer en zo blijkt maar weer , zonde van de energie...


Nou, ik heb inmiddels al mijn schulden afgelost. En zet iedere maand een bedrag opzij voor de fiat.

Staat nog steeds keurig droog in de loods.

Ik zal alles wat jullie me gezegd hebben gebruiken en ook kijken voor 850 blok.

Ik heb inmiddels de auto gestript tot chassis en hoop dat ie over 2 a 3 maanden laswerk klaar is en dat ie verzonken kan worden in verzinkbad. Kost nogal wat alles bij elkaar dus daarom nog even sparen ben sinds januari schuldenvrij maar verdien 1k per maand dus sparen gaat niet enorm snel met vaste lasten erbij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 mei 2020, 18:28 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1306
Gelukkig !!! Je gaat door, dat is heel goed. Er is ook nog een website, en nog een paar, om een beetje inspiratie op te doen. En je kan er ideeën opdoen, dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Ik geloof dat 600-motoren agv hun geringe vermogen vroeger hard moesten werken. Eigenaren deden er van alles mee, net als nu met moderne auto's. Voor een 600-motor is 100 een flinke topsnelheid, en ik schat dat men meestal tussne de 60 en de 80 zit. Doe ik met de 850 ook.
Ik zet hier een leuke link van een Amerikaan, die er ook van alles mee doet.
https://myfiat600d.wordpress.com/ Hier kan je erg veel leren, en er zijn manuals en tijdschriften, van de glorietijden van de 600. De man is weliswaar niet zo actief meer, maar er staat nog zat op. Vanavond zal ik er nog een opzetten, maar dat is meer tekst,echter ook zeer leerzaam.
Verzinken is een grote stap en uitgave, is dat echt nodig ? Maar dat is je eigen idee.
Kun je een beetje Engels en Duits ?
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 mei 2020, 22:42 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Gelukkig !!! Je gaat door, dat is heel goed. Er is ook nog een website, en nog een paar, om een beetje inspiratie op te doen. En je kan er ideeën opdoen, dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Ik geloof dat 600-motoren agv hun geringe vermogen vroeger hard moesten werken. Eigenaren deden er van alles mee, net als nu met moderne auto's. Voor een 600-motor is 100 een flinke topsnelheid, en ik schat dat men meestal tussne de 60 en de 80 zit. Doe ik met de 850 ook.
Ik zet hier een leuke link van een Amerikaan, die er ook van alles mee doet.
https://myfiat600d.wordpress.com/ Hier kan je erg veel leren, en er zijn manuals en tijdschriften, van de glorietijden van de 600. De man is weliswaar niet zo actief meer, maar er staat nog zat op. Vanavond zal ik er nog een opzetten, maar dat is meer tekst,echter ook zeer leerzaam.
Verzinken is een grote stap en uitgave, is dat echt nodig ? Maar dat is je eigen idee.
Kun je een beetje Engels en Duits ?
Groetjes Joop



Ik kan zeker Engels, volledig lezen en luisteren. En spreken voor 80%

Duits. 0.0 maar daar is een vertaler voor.
Ook voor video's.


Ik geef niet op met de fiat. Sowieso niet.

Als het laswerk maar klaar is.
Ik laat ergens de komende week of 2 weken een garagehouder die ik al jaren ken en veel in de donkere uurtjes last. Even kijken wat er allemaal voor plaatwerk besteld moet worden.

Als het chassis klaar is. Kan hij direct door naar de spuiter die de kleur van het dak na gaat maken en spuiten waar nodig. Wil de kleur behouden zoals ie origineel was en is.

Als je iemand weet met een goed motorblokje die erin gepast kan worden. Hoor ik dat graag.

En ik wil er over x aantal jaar roadtrip mee naar Spanje maken dat is mijn droom ermee. Dus moet een motor monteren die goed tegen hitte kan en lange afstanden.

Uiteraard gaat er wat gereedschap mee dan maar moet goede koeling hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2020, 15:38 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1306
Dan is hier nog een leerzame site. Hierin wordt veel besproken, over de comptabiliteit van onderdelen e.d
Ook modificaties en veel data. De technische sectie is erg uitgebreid en gewoon af te drukken. Dus maak een map...
http://users.ntplx.net/~kinukoyc/index.html

Ben toch wel benieuwd waarom de motor van de 600 echt kapot was, wat was er stuk ??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 mei 2020, 16:46 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Dan is hier nog een leerzame site. Hierin wordt veel besproken, over de comptabiliteit van onderdelen e.d
Ook modificaties en veel data. De technische sectie is erg uitgebreid en gewoon af te drukken. Dus maak een map...
http://users.ntplx.net/~kinukoyc/index.html

Ben toch wel benieuwd waarom de motor van de 600 echt kapot was, wat was er stuk ??


Nou, Mijn neef vertrouwde ik erop dat die wist wat hij deed.

Uiteindelijk blok uitelkaar die vastzat en geen overzicht meer hoe alles zat. Alle onderdelen in 1 bakje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling