Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 sep 2019, 22:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 apr 2018, 15:10 

Ik had nog geen werk genoeg.... maar dit kon ik niet laten schieten... Alhoewel de 899cc zich reeds verraden heeft door de carterventilatie, die olie in het luchtfilterhuis pompt, waren de goede banden, de gegalvaniseerde tank, en de nieuwe uitlaat de doorslaggevende feiten, om tot aankoop over te gaan. Want.... als " Greta " zijn cilinderkop na 407650km eens eraf gaat voor revisie, dan moet er wel gestuurd worden.... Een nieuwe tuf vind ik wel, en daarna kan mijn nichtje er wel mee sturen.
Maar hemel, wat zijn die krengen slecht, ik heb de achteras zo rot als een mispel, en laat dat nou veelvoorkomend zijn.... ZUCHT ! Maar zaterdag haal ik er een op, en zet hem meteen in de prut...
Het stuurhuis is ookal naar zijn grootje...
Maar dat komt wel terecht... Zal een foto maken, dan hebben jullie er een beeld bij.

We gaan de kop van de Cinq 900 wel even flowen, zodat het truttenschuddertje ietwat meer vermogen krijgt, en koppel... Maar daarvoor moet ik eerst een tufje kopen... :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 apr 2018, 10:41 

Je moet er ook een met een Fire kopen, heeft al 10 pk extra, hoef je ook niet te flowen. ;) ;) :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 apr 2018, 17:00 

Fire-motor ??? Wilko, wat doe je me aan.... met 16kleppen en 2 koppakkingen op reserve in de kofferbak ??? We houden het bij de " klappermotor ", klein en dapper. Goede waterpompen en bekende geluiden voorin...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 apr 2018, 23:26 

Ja wat dat betreft houden ze wel een traditie in ere. Fiat 850's hadden ook altijd een lekke koppakking. 127 ging geloof ik al wat beter, al heb ik nog ergens een 903 uit een 127 staan met 90.000 km en een lekke koppakking. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2018, 08:13 

Helemaal waar ! Ook de 100GL is niet vrij van malheur... bij de 128-Ritmo-Tipo aggregaten is er nooit iets geweest... Vandaar mijn propositie... maar ja, boeren en dikke schedels. Mijn 850 heeft geloof ook de pet lek... Dit keer een Spesso er tussen... vond de pasvrom van de huidige al kloten...
Maar ! Foto's !!!
Afbeelding
Afbeelding
Deze bakken zijn erg taai, al rammelen ze hard... Dit was de resterende olie... waarom ik nooit naar Garage's ga...
Afbeelding
Afbeelding
Achteras totaal verrot... misdadig om dit te verkopen, en ze hadden er zelfs aan gelast...
Ja, als beunhaas zie je werk van niet-beunhazen en krabt je dan wel achter je oren.... Had de vorige eigenaar een echte drempel niet gezien, dan was de klap hard genoeg geweest, om de achterarmen te laten wegklappen... Schoften !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2018, 08:15 

Wilko, Paul van Hattem zoekt nog zo'n 903cc... alhoewel hij dan ookwel de koets van de 127 moet aanpakken....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2018, 14:09 

Sinds lange tijd weer eens vroeg op de sloperij ! 900u en aan de klus. De achteras voor " Chicky ", de zwarte Cinqeucento is gevonden... Natuurlijk weer gereedschap vergeten, ja ik ben uit de oefening. Stuurhuis ook gevonden, de stofmanchetten kopen was iets lastiger... Wat is Rezeppa toch fijn, niets mee te doen... Zo meteen even werken aan het kleine prul, en een beetje ontroesten... Remmen even bekijken, lijken nog goed. Schokbrekers zijn besteld, en de achteras zal worden schoongemaakt en in de RX worden gezet... dan in een grote sessie weer eronder... Foto's volgen nog.
We zijn weer op de weg naar voren...
Over de motor wordt nog gedubt....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2018, 23:04 

Fiat Schmutzfink schreef:
Wilko, Paul van Hattem zoekt nog zo'n 903cc... alhoewel hij dan ookwel de koets van de 127 moet aanpakken....

Het is wel een late 903, uit een type 3.
Die mist de bovenste motorsteun die je voor een type 1 nodig hebt geloof ik. Maar weet niet precies hoe het ook alweer zit. En is de nokkenas ook niet anders?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2018, 18:13 

De vooras is bijna okay, stofmanchetten vv en olie vervangen, remmen ga ik nog reinigen/gangbaar maken. Maar bros is het Cinqie wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Subframe is totaal verrot, onvoorstelbaar, zand en vocht hebben maximale sedimentatie-kansen.....
Afbeelding
Afbeelding
Bekend werk bij deze bakken.... net Engels spul...
Dan hier nog een beetje roestwerk en hun waardeloze reparatie voor de APK.... Grondlak of PVC heeft men er niet meer op gebracht... Beunhazen zijn overal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met trekhaak, wat een overmoed....39pk !
Vanavond gaat de wisselbak weer dicht, olie er op en dan is het lawaai sowieso weg...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 mei 2018, 18:23 

Een van de mafheden die ik heb is dat ik dingen graag repareer, vordat ik ze weggooi... Nu is veel tegenwoordig gewoon rotzooi, maar dat kan men verbeteren, mits er zin is. Een tapeindje was uit de koplamp gebroken, en lijmen was geen optie. Dus gaatje boren en een lang boutje er door en klaar is de fix !!! Koplamplens losgesneden en opnieuw geplakt met Pu-kit, vastgezet en laten drogen in de kamer op een krant... Volgende ochtend, fertig... Nu kan de koplamp weer op zijn plek en lijkt de neus alweer beter... Op de sloop nog meer gehaald om de CINQ te verfraaien, completeren en zelfs nog onderdeeltjes voor de Seat Sport Nr 2 gekocht... wat je zoal ontdekt als je goed kijkt... :shock: :lol: :idea:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het smoeltje van de CINQ kan weer afgebouwd worden....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]