Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 dec 2019, 21:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 01:27 

Hey,

Laat ik eerst beginnen met te zeggen wat een rot forum..

Ik had een super mooi topic, na een halfuur typen en ordenen copy pasten, poef bevestig, en ik moet inloggen. Weg is mn topic.
Arghhh

Wie ben ik
Jarmo, geboren op 27 maart 2000 ofwel ik ben bijna 18.
Ben fanatiek autoliefhebber en ben bezig met een bbl opleiding autotechnicus.

Waar gaat dit over

Mijn vader verhuurt eendjes om de kosten van zijn uit de hand gelopen 2cv hobby te dekken.
Hij stuitte op een eend die 25+- jaar in een schuur stond, en trof daar ook een fiat 600 L aan.

Hij zag er geen potentie in dus wilde het verhandelen.

Ik wilde hem graag opknappen en zelf houden.

Dus nu ben ik 3 dagen terug met mijn neef eraan begonnen.

Geen zin om alle fotos weer te ordenen dus hierbij de imgur album links
Ik had alles geordend en in dit topic geplaatst, helaas toen ik bevestig drukte was ik vergeten alles te kopieren, ik moest inloggen dus alles weg.
Alles was ook netjes uitgelegd nu dus wat in t kort. pas later wel keer als ik motivatie heb topic aan

Ik begon met schoonmaken en dat maakte een heel verschil

Fotos dat hij vies was:
https://imgur.com/a/R2ryP

Na de schoonmaak vergeten fotos te maken maar had wel een half vies half schoon fotoalbum van 3 fotos gemaakt.
https://imgur.com/a/O5PQL

Toen omdat achterwielen muurvast zaten, handremkabel los was etc, moest de remtrommel eraf, dit lukte met geen mogelijkheid dus met hamer en beitel op de rand getikt hard... tot beide kanten zonder remtrommels zaten. De remschoenen vielen er spontaan af zo oud. alles was vastgeroest. we hebben de remschoenen, veren etc eruit gehaald assen ingevet en hij draaide weer.
https://imgur.com/a/UjRHp

Toen konden we hem eindelijk met weinig kracht op de 2kolommer brug van mn vader zetten, we hadden balkje onder auto door(2 balkjes) die steunden op de armen van de brug ivm veel zwakke plekken naar ons weten.

https://imgur.com/a/7DT7S

Het interieur zag er super uit, na zoveel jaar nog zo goed. de stoelen ook en de rails hebben we weer soepel gemaakt net als de klemmetjes etc op stoelen.
De dorpels moeten vernieuwd worden en we zijn van plan extra plaatwerk aan te brengen onder de auto bij de railbevestigingen.

Veel van de onderkant was goed dik met een zwart laagje verf ofzo. waardoor er zeer weinig roest is verder.

https://imgur.com/a/vFF9V

Wat vraag ik aan jullie fiat kenners

Zou ik de motor nog kunnen reinigen en laten werken? mijn neef is daar wel weer goed in en wil de motor eruit halen, en deel voor deel ontroesten,schoonmaken reinigen etc.

Waar moet ik erg goed opletten, aangezien hij een slapend kenteken heeft moet de RDW hem keuren later.

Waar kan ik het beste zoeken voor materialen, en is origineel of namaak van de originele onderdelen nog te koop? en welke prijsklasses.

Wat moet echt vervangen worden als je naar de fotos kijkt

Spuiten doe ik later ooit heb nu daarvoor geen geld dat wil ik besteden aan materiaal namelijk.

Wat zijn puntjes die aandacht nodig hebben bij de fiat 600(waar moet ik extra goed op letten)

Ik weet bijna zeker dat er geen winst meer op gemaakt kan worden, maar ik wil ermee rijden tot de laatste uitlaatgassen er voorgoed uit zijn.

er zit nu 82000 op de teller, hoever kan een fiat 600 kwa kilometerstand gemiddeld.

Zit er een kachel in?

Waar dienen alle knopjes voor etc.

Nog vragen? Stel ze. Specificieke dingen op de foto? vraag het mij..

Ik hoop dat ik antwoorden krijg op mn vragen.

Bedankt voor het lezen en tot snel. als jullie me blij maken met antwoorden is deze fiat zeer snel weer van de partij

groetjessss
Jarmo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 01:51 

Die 600 ziet er helemaal niet slecht uit... maar ik ga pitten, morgen lange dag... Ciao Joop

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 02:02 

Fiat Schmutzfink schreef:
Die 600 ziet er helemaal niet slecht uit... maar ik ga pitten, morgen lange dag... Ciao Joop

Ik zal ook eens pitten, heb dit topic 2 keer moeten typen.
Moet er 06:45 weer uit

Vond ook al dat hij er niet echt slecht uit ziet, zeker gezien de lange tijd in zon oude houten schuur

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 09:15 
Welkom! Leuk project!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 09:38 

Giovanni -24V schreef:
Welkom! Leuk project!

Thanks. Dit is mn allereerste keer dat ik een auto "bezit" en ook ga opknappen

Zijn er voor deze auto nog dorpels te koop? Dat is makkelijker dan zelf helemaal maken. Dan hoeven we ze enkel erop te lassen.

En hebben sommige van jullie antwoorden op mijn vragen onderin het topic?

Ik ben onervaren in dit gebied

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 10:22 
Plaatwerk is nog wel te vinden.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 10:58 

Giovanni -24V schreef:
Plaatwerk is nog wel te vinden.

Waar moet ik zoal kijken en welke prijsklasse denken we daarbij aan.
En heb je toevallig ook antwoord op andere vragen onderaan in topic?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 12:49 

Moet vragen eerst eens nakijken maar globaal :

-Draait je motor nog rond, dus met de hand of steeksleutel ? Zo ja, dan is er al veel gewonnen... Wil ie nu niet, ook geen ramp, kijk dan eerst eens of je met dieselolie of kruipolie/wd 40 in de zuigers iets kan bewerkstelligen. Haal eventueel het kleppendeksle eraf en kijk eens hoe het er daar uitziet... Niet forceren, dan beter kopje eraf halen, is echt niet moeilijk...
- Bezorg je eventueel op internet of beurs een oud instructieboekje of een gewone Olyslager manual... deze auto is niet moeilijk en eigenlijk ideaal om het sleutelen mee te leren...
-Alle onderdelen kan je hier vinden en bekijken https://www.fiat500ricambi.nl/, maar wees getroost er zijn er nog meer...
- Zoals je ziet, is het dashboard geen hi-tech, en vanavond plaats ik wel een foto van wat de diverse lampjes en schakelaars zijn...

Je zult aan de motor veel zelf kunnen doen, haal hem maar helemaal los, het valt erg mee... Alles is te demonteren van dit blok, de 767cc 100-serie... Het vermogen is gering, maar daar kan iets aan gedaan worden op simpele wijze... Afijn, als ik terug ben van Duitsland en het schilderwerk, plaats ik wel iets...

Ciao... Kokers kan je ook uitstukken, is best leuk werk....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 13:53 

Fiat Schmutzfink schreef:
Moet vragen eerst eens nakijken maar globaal :

-Draait je motor nog rond, dus met de hand of steeksleutel ? Zo ja, dan is er al veel gewonnen... Wil ie nu niet, ook geen ramp, kijk dan eerst eens of je met dieselolie of kruipolie/wd 40 in de zuigers iets kan bewerkstelligen. Haal eventueel het kleppendeksle eraf en kijk eens hoe het er daar uitziet... Niet forceren, dan beter kopje eraf halen, is echt niet moeilijk...
- Bezorg je eventueel op internet of beurs een oud instructieboekje of een gewone Olyslager manual... deze auto is niet moeilijk en eigenlijk ideaal om het sleutelen mee te leren...
-Alle onderdelen kan je hier vinden en bekijken https://www.fiat500ricambi.nl/, maar wees getroost er zijn er nog meer...
- Zoals je ziet, is het dashboard geen hi-tech, en vanavond plaats ik wel een foto van wat de diverse lampjes en schakelaars zijn...

Je zult aan de motor veel zelf kunnen doen, haal hem maar helemaal los, het valt erg mee... Alles is te demonteren van dit blok, de 767cc 100-serie... Het vermogen is gering, maar daar kan iets aan gedaan worden op simpele wijze... Afijn, als ik terug ben van Duitsland en het schilderwerk, plaats ik wel iets...

Ciao... Kokers kan je ook uitstukken, is best leuk werk....

Oké, bodemplaten hoef ik niet persen nieuw toch? Kan toch ook plaatwerk zelf erop lassen. Ipv de originele bodemplaten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 14:05 

https://www.fiat600ricambi.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]