Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 25 mei 2019, 21:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 19:19 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
NA EEN HOOP GEKOEKELOER, ben ik van mening dat de 903cc kop echt niet gaat passen op de 767cc Fiat 600D motor... Leg je de koppakkin gop de 903 kop, zie je dat een vrij groot gedeelte van de verstevigde brandring rondom de cilinder bloot ligt in de verbrandinskamer.... Dit gaat hem niet worden jongens... Ik ga de 600-kop maar bewerken en netjes maken... Helaas geen grote klepjes... Maar het was ook een leermoment... Wel krijgt ie lekkere dikke kopbouten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 19:45 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 347
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Joop, heb ooit iets gehoord over een kopje van een Seat Marbella (grotere kleppen?) maar weet niet meer of dat voor de 903 gold of voor 850 of soortgelijk. Maar dat wist jij al lang natuurlijk, ik niet, ben nieuw in deze materie. :) Loop ik onzin te verkondigen dan mag je me daar zeker op wijzen, ben ondanks mijn leeftijd nog wel wat leerbaar :D

_________________
Mooi geel is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 okt 2017, 18:23 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
@ Anne
Citaat:
Joop, heb ooit iets gehoord over een kopje van een Seat Marbella (grotere kleppen?) maar weet niet meer of dat voor de 903 gold of voor 850 of soortgelijk. Maar dat wist jij al lang natuurlijk, ik niet, ben nieuw in deze materie. :) Loop ik onzin te verkondigen dan mag je me daar zeker op wijzen, ben ondanks mijn leeftijd nog wel wat leerbaar :D

Ja Anne, de Marbella-kop is bekend, al hebben ze bepaalde afwijkingen, die niet onoverkomelijke problemen opleveren... Dan moet je boren.... De Marbella heeft namelijk ook een versie zonder verdeler net als de Cinq.... Maar anders dan bij de Cinq, zit er nog wel vlees, en kan je het gat er in boren...

Ik maak er de 600-kop wel op, dat is voor jou a piece of cake, maar voor mij weer net te dol...Zal nog wel foto's maken en misschien overweeg ik nog een andere poging, maar hij gaat in de verkoop en moet dus wel heel blijven... Wild wordt ie toch niet aangezien de nokkenas een standaard is... Extra koppel en vermogen komen van een andere, lees grotere carb, compressie en bewerkte kanalen... Verder heb de zuigers en drijfstangen uitgewogen...krukas zo gelaten... Half werk, klopt...maar leuk om te doen... Hij heeft nu 63mm zuigers en is dus een 800cc motor geworden.... ookwel grappig..

En ik zal eens alles opmeten en uitrekenen, deze winter....Heb nog een 600-blok staan namelijk...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 okt 2017, 23:09 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 347
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Dank Joop voor je antwoord. Succes met de opbouw gewenst maar dat komt wel goed.

_________________
Mooi geel is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 okt 2017, 12:02 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
En inmiddels heb ik de 600D kop maar weer van stal gehaald, en de uitlaatkanalen zijn bijna "matching " en ietsje ruimer gemaakt... Glad gaan ze nog worden... Helaas nog geen plaatjes, want met de telefoon is het pest-omslachtig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 okt 2017, 11:38 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
Helaas moeten de foto's weer opnieuw gemaakt worden, ik heb ze weg gegooid.... :shock: :shock:
Zo gaat dat met digibeten... Maar die van de ontsteking heb ik nogwel, er ontbreken nog onderdelen maar dat komt wel goed...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om te weten waar alles zat is het fotograferen, maar ook markeren met een stift, en het door werken aan een dergelijk onderdeel wel belangrijk... Vermoedelijk van het jaar 1961-62, ik kan geen stempel van het jaar vinden, en nu alles weer fris en van nieuw vet en olie voorzien... In de USA staat er een te koop voor 399 dollar... toemaar...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 okt 2017, 20:02 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
Ik heb weer iets bijgeleerd... Zastava bouwde ooit een zwaardere variant van haar Zastava 750, en die had een 850-motor, van 848CC... En wat blijkt, deze 600-motor heeft een 63mm boring en een slag van 68mm. 63mm... die heeft mijn 600-motor ook, dus gaan we het koppakkingkje maar eens bestellen om hem te vergelijken, en kijken of hij past...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 okt 2017, 20:53 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
probeer er maar eens een te vinden , die 850 motoren zijn onderhand zo zelden als 70hp...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 okt 2017, 17:40 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
Hans, dat is niet zo erg, maar de koppakking is de goeie... Zo te oordelen is de 848cc met 63mm zuiger een 600-derivaat, en zelfs met M 10 kopbouten !!! Dus die koppakking gaan we kopen... bij H & N


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017, 11:01 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1226
Hans kan dat wel vertellen, die weet dat soort dingen veel beter, is een wandelend lexicon. Heb het even opgezocht : Abarth bouwde o.a een 847cc, dmv 62,5mm zuigers en een 69mm krukas... De Joego's bouwden vervolgens een 848cc, met een 63mm zuiger en een 68mm krukas.... en die is geheid dezelfde als van de Yugo 903cc, en de 127... Waarom iets uitvinden wat er al was... Nu zou je denken, ze hebben gewoon de 850-motor van de 850 gepakt.... maar er zit wel degelijk een 600-kop op... Die dan weer wel consequent M10 kopbouten heeft, net als bij Abarth...
Alles is onderweg, nu nog effe kopbouten regelen op lengte... en hij kan in elkaar gezet worden...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling