@ Anne
Citaat:
Joop, heb ooit iets gehoord over een kopje van een Seat Marbella (grotere kleppen?) maar weet niet meer of dat voor de 903 gold of voor 850 of soortgelijk. Maar dat wist jij al lang natuurlijk, ik niet, ben nieuw in deze materie.

Loop ik onzin te verkondigen dan mag je me daar zeker op wijzen, ben ondanks mijn leeftijd nog wel wat leerbaar

Ja Anne, de Marbella-kop is bekend, al hebben ze bepaalde afwijkingen, die niet onoverkomelijke problemen opleveren... Dan moet je boren.... De Marbella heeft namelijk ook een versie zonder verdeler net als de Cinq.... Maar anders dan bij de Cinq, zit er nog wel vlees, en kan je het gat er in boren...
Ik maak er de 600-kop wel op, dat is voor jou a piece of cake, maar voor mij weer net te dol...Zal nog wel foto's maken en misschien overweeg ik nog een andere poging, maar hij gaat in de verkoop en moet dus wel heel blijven... Wild wordt ie toch niet aangezien de nokkenas een standaard is... Extra koppel en vermogen komen van een andere, lees grotere carb, compressie en bewerkte kanalen... Verder heb de zuigers en drijfstangen uitgewogen...krukas zo gelaten... Half werk, klopt...maar leuk om te doen... Hij heeft nu 63mm zuigers en is dus een 800cc motor geworden.... ookwel grappig..
En ik zal eens alles opmeten en uitrekenen, deze winter....Heb nog een 600-blok staan namelijk...