Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 jan 2018, 05:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bella Macchina 147
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018, 19:57 

Content is inderdaad content, maar die krijgen we genoeg van de leden. Wat blijft er over van een clubblad voor leden als iedereen maar zo iets in kan sturen voor plaatsing, ongeacht of het een mooi verhaal of niet is? Joop heeft het prachtig omschreven en daar heb ik weinig aan toe te voegen. Als je echt zo'n mooi verhaal hebt plaats je het maar op ons gratis forum. Of op een ander gratis forum. Of stuur je het naar een clubblad dat wel verhalen van niet-leden plaatst. Ik vind het ietwat armoedig als we het blad zelf niet vol kunnen krijgen en buitenstaanders nodig hebben voor bladvulling.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2018, 21:01 

Jessica. schreef:
Content is inderdaad content, maar die krijgen we genoeg van de leden. Wat blijft er over van een clubblad voor leden als iedereen maar zo iets in kan sturen voor plaatsing, ongeacht of het een mooi verhaal of niet is? Joop heeft het prachtig omschreven en daar heb ik weinig aan toe te voegen. Als je echt zo'n mooi verhaal hebt plaats je het maar op ons gratis forum. Of op een ander gratis forum. Of stuur je het naar een clubblad dat wel verhalen van niet-leden plaatst. Ik vind het ietwat armoedig als we het blad zelf niet vol kunnen krijgen en buitenstaanders nodig hebben voor bladvulling.

Op zich kan ik mij in bovenstaande prima vinden, maar ik denk dat je wat armoede betreft de plank enigszins mis slaat. Tuurlijk gaat content van leden voor. Dat is logisch. Zodoende ook "rangorde" in mijn verhaal. Alleen zou ik het wel raar vinden als bijvoorbeeld de kwaliteit van een artikel veel hoger zou zijn, of bijvoorbeeld de foto's, maar deze niet geplaatst wordt omdat het niet van een lid is. Want dan koopt dus elk lid in feite ruimte in in het blad?

Concreet voorbeeld: Ik loop op een evenement waar jullie ook staan, maar ben zelf (nog) geen lid. Ik heb een perspas, waardoor ik zeker op een circuit veel meer toegang heb. Ik heb in de regel ook betere spullen om mee te fotograferen. Ik schrijf betaald voor een autoblad en doe dit al sinds mijn 19de. Het is niet mijn brood wat ik ermee verdien, dus ik kan de keuze maken content gratis en exclusief ter beschikking te stellen. Of ik kan een tekst van hoogwaardigere foto's voorzien als dat nu veelal het geval is. Zonder verdere tegenprestatie. Is het dan werkelijk nog armoede? Om dan nog maar niet te praten over zaken als het drukken van productiekosten, waardoor er met dat geld dat over blijft misschien meer gedaan kan worden voor de leden.

En let wel: Dat betekend niet dat er nu niet genoeg gedaan wordt voor de leden. Maar het verhaal van armoede suggereert wel dat het belang van eigen content hoger op de ranglijst staat dan kwaliteit. Persoonlijk denk ik, en dat is een aanname van mijn kant, dat het niet uit maakt wie content geschreven en gemaakt heeft. Als het leuk is om te lezen is het leuk om te lezen. Als het kwaliteit is is het kwaliteit. Ongeacht de bron. Vernieuwende input blijft altijd leuk lijkt mij? Ongeacht waar deze vandaan komt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jan 2018, 10:53 

Jessica. schreef:
@Giovanni: voor 40 euro mag je een mooi verhaal over een mooi project insturen en dan ben je gelijk gratis lid van de club! :roll:

Duidelijk Jessica ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]