Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 nov 2017, 23:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 11:12 

Na 3jaar stilstand voor een goede vriendin de Barchetta op de brug gesmeten. Met de nieuwe accu startte de drama-queen engine 1.8 16V ( Var. Nokkenas) meteen, al loopt hij wat rauw...dat schijnt normaal te zijn bij deze machines.. Heeft inmiddels 148000 gelopen en moet weer rijden. Rijden deed hij fijn, vond ik echt, geslaagde creatie, en een waardige concurrent van de Mazda Miata, oftewel de bouwer van de Mazda 124 Spider op het moment...Een duidelijke nederlaag van de Italiaanse autoindustrie... Nog niet zo erg als de mombakkes-auto's die nu Lancia's heten, maar toch...het begin van het einde...
De Barchetta kon wel wat TLC gebruiken, de olie was ravenzwart, en de onderkant liet zien dat het met Fiat al even niet goed gaat... Wat zien ik daar ??? LUCAS-remklauwen :shock: :shock: :shock: :shock: ???? Wat moe tdie Engelse rommel op deze sportwagen...dan toch iets van Axis-machten van voorheen...Japans of Duits i.d.m Alles maar eens even losgetrokken en schoongemaakt en ingevet... Mooiste was klauwen uit elkaar en reviseren, maar dan ploft de kas ben ik bang.. Dus olie verversen, zowel rem-als motorolie... Luchtfilter ligt er ookal naast... Maar FIAT roest nog steeds, en niet te weinig....doet mijn Duitser ook, maar die is al 30 en heeft iets meer water gezien in zijn 394000km...
Zo meteen gaan we verder... roest verwijderen...tis me wat...de kit op de 850 uit 1972 is net zo slecht als die van de Barchetta zo schijnt het...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit kan dan toch echt niet meer hoor..... terug bij af, die Fiat's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 16:53 

Tja........... een bodemplaat van een Punto 176 met de 1.8 ontplofmotor erin. Beiden kampioen in hun soort! En das nie zo positief!

Verder is een Barchetta een superleuk wagentje. Stuurt speels en de 130pk motor is meer dan voldoende om het ding meer dan sportieve aspiraties te geven. Jammer dat ie geen achterwielaandrijving had zoals de Mazda.

Wat gelukkig helemaal goed is gemaakt met de nwe 124 Spider! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 18:19 

124 Spider ???? Oh, die andere Mazda Miata 124, maar dan met een prutsmotortje erin....1.4.... Natuurlijk weer een FIRE of niet, iets anders wil ja niet heel blijven.... Nou, vandaag eens lekker lopen krabben en nog meer plekjes ontdekt... Wat een waardeloze kit hebben ze gebruikt...Tis echt dezelfde gele troep als onder de 850, en zeker niet duurzaam.... Kit betrokken van Opel via ene Lopez schat ik zo... Wat zonde van dit leuke ding, dat het zo matig gebouwd is.... Zo meteen een paar plaatjes...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2017, 22:59 

Ik dacht nog............ laat ik nix zeggen over die fantastische Fire 1.4 turbo die onder het kappie van die Miata 124 Spider MX5 reproductie genetische ontploffing Fiat ligt....... maar helaas. Te laat haha! :mrgreen:

Heb op dit moment ook weer een Barchetta onderhanden. 22 jaar oud, in bezit van nog steeds de eigenaar die hem als demo kocht. 5 jaar geleden voorzien van nwe dorpels en binnenschermen achter, destijds compleet overgespoten, voorzien van de handtekeningen van de ontwerpers van zowel het interieur als het exterieur, gewoon simpelweg een liefhebbersautootje eersteklas! Iets wat alleen Italianen weten te maken! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 aug 2017, 08:47 

Afijn, inmiddels zit het gat weer dicht. De roest is behandeld met fertan, zinkprimer en gaat nog afgekit worden en in de PVC-coating tbv steenslag...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alles is wee fris, we kunnen aan de slag...ik ben echter wel behoorlijk goor geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de Fertan....24 uur wachten nu...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo die zit weer dicht, het kan beter absoluut...Maar ik ben geen lasser, ik vind het absoluut pokkewerk, zeker als je er onder moet staan... Maar het was wel weer leuk om te doen, achteraf... Het op bouwen doen we morgen en vanavond...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 13:18 

Mijn god... :O aan dat stoffer en blik te zien mag je wel eens wat vaker de werkplaats vegen hoor ;)

Maarre voor iemand die lassen niet als hobby heeft op die plek zo lassen is toch lang niet slecht?

Che il sole ti risplenda in viso.. E che il vento del destino ti porti in alto a danzare con le telle.. Ciao SuperSic #58
"I feel like the turkey at Christmas."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 13:55 

De tandjes, wat kunnen die dingen roesten. Dat was net zo erg als mijn 127!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 14:16 

Kevski-Style schreef:

Bizar he, terwijl ik er bij mijn 188 juist helemaal neit bang voor ben.... Of dit terecht is moet nog blijken... :shock: :?

Che il sole ti risplenda in viso.. E che il vento del destino ti porti in alto a danzare con le telle.. Ciao SuperSic #58
"I feel like the turkey at Christmas."

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 15:05 

JDsigns schreef:
Kevski-Style schreef:

Bizar he, terwijl ik er bij mijn 188 juist helemaal neit bang voor ben.... Of dit terecht is moet nog blijken... :shock: :?

Ik wil je niet bang maken, maar ik doe het helaas toch! De 176 had je in twee soorten. De ene rotte als een malle, de ander was wat duurzamer. Lag er maar net aan uit welke fabriek ie kwam rollen. De 188 weet ik niet van of ie uit verschillende fabrieken kwam. Maar wat ik tot op heden aan die dingen tegen ben gekomen........ :shock: Echt bizar! Kriksteunen begint het mee. Op een leeftijd van 6 jaar had ik de eerste onderhanden........... De aanhechting van de bodemplaat op de dorpels vliegt er achteraan, vanaf een jaar of 10. Daarna verpulveren de achterwielkasten volledig van boven tot onder. Vanaf een jaar of 13 ongeveer. De één wat eerder dan de ander, maar vroeg of laat is het huilen geblazen. Heb nu een 188 Sporting staan van 17 jaar oud, zelfs ik zie het niet meer zitten om zelfs maar in overweging te nemen om hem te herstellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2017, 15:26 

net als vroeger de kadett , kwam die uit bochum ? gelukkig , kwam die uit antwerpen ? , sacreblue , jammer dan...
nu heb je dat met de ford ka(k) ,of ze zijn tippitoppie of stokstapelverrot
heb je een suzuki alto heb je kans op een japanner , een pakistaan (maruti) of een hongaar , altijd weer een verrassing
zo blijf je lachen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]