Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 25 nov 2017, 13:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 aug 2017, 22:06 

https://www.autoblog.nl/nieuws/special- ... pla-101222

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2017, 00:52 

Idd een heel mooi verhaal voor een spuuglelijke auto! Met zwart glas rondom, of permanent met een helm met gesloten vizier, wil ik er best mee rijden! Want aan de rijkwaliteiten ligt het absoluut niet! Man man man wat is zo'n ding fantastisch over een bochtige route te jagen! Ik kan best een potje sturen, al zeg ik het zelf! Maar wat is dit ding kinderlijk eenvoudig met een noodgang door een bocht te kegelen zeg! Je maakt je medeweggebruikers er gewoon loeikwaad mee omdat ze hem niet bij kunnen houden, ofwel lachend buitenom voorbij gereden worden! Het lijkt wel alsof ze het een afgang oid vinden!

Vorig jaar heb ik nog heel even overwogen om er eentje aan te schaffen. Maar omdat ik nu al weet waar dat op uitdraait, toch maar niet gedaan. De JTD rijd het fijnst, maar die moet ik niet omdat het een diesel is. De 1.6 is een wat amechtig motortje in deze auto, dus binnen de kortste keren is deze jongen weer aan de hobby gealagen en moet er een V6 met zesbak in het vooronder! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2017, 10:34 

Toen ik het hele artikel gelezen had was ik het geheel met schrijver willeme eens en dacht alleen maar: "I rest my case.".
Ik dacht ook dat er een vergelijkbaar mooi verhaal over de ontstaansgeschiedenis en het hoe en waarom van de "oer"-Panda te schrijven is. Valt ook een beetje in de categorie "lilluk vierkant hok" bij de modebewusteloze mens. Tijd om die ook eens wat relevante info te gunnen... al was het alleen maar om zijn snaakse gebruiksmogelijkheden 8-)

Toen hij net op de markt was heb ik het genoegen mogen beleven om ruim een halve dag met een 1600 benzine Pla te kunnen rijden en was diep onder de indruk van het hele concept. En rijden dat deed 'ie! Die dag heb ik heel wat medeweggebruikers de dag van hun leven bezorgd want ik heb alleen maar vrolijk lachende gezichten gezien, waar ik ook reed. :lol:
Ik had de ruimte niet nodig (nu al helemaal niet meer) en kon 'm ook niet betalen maar anders had ik er best eentje willen hebben, en dan het liefst in dat mooie metallic groen met dat fraaie 17 inch lichtmetaal. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik overtuigd raak dat dit wel eens een mooie (toekomstige) klassieker zou kunnen worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 sep 2017, 09:20 

Mooi artikel die me ook wel wat doet. Ik heb namelijk ook Multipla gereden. Wat een fijne en praktische auto. Met 4 kinderen en caravan was het een genot voor de vakanties. Door de korte overhang merk je weinig van de caravan achter de auto. En bijzonder hoeft de auto niet te worden want die status heeft de auto al verdiend. Als ik ruimte zou hebben had ik ook graag een Multipla willen hebben, zwart metallic met rood interieur en inderdaad van die mooie alu velgen. Wie weet.

-Jeroen-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 sep 2017, 21:23 

Whaaa sinds vandaag óók in het bezit van Multipla..........................................onderdelen...de mooie ronde oranje knippers van het voorscherm :mrgreen: volgens mij de zelfde als op het scherm v/d 127 MK2 ;)

Maar..idd, een lelijk eendje..met een hoog gebruiksgemak!

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]