Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 25 nov 2017, 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jan 2017, 11:14 

Wat een geweldige tekst weer! Kan me er ook helemaal in vinden! Wat jammer dat de moderne dieseltjes in personenauto's volgehangen zijn met bende: egr, turbo's, ecodynamo's electronische inspuiting, etc etc etc. Alles voor het milieu wat overigens grote wolken stikstof veroorzaakt en het motortje superonbetrouwbaar maakt. Zo jammer......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2017, 13:37 

ik ga zo verder met de 1.0 ecoboost , kop moet er af , er lekt iets.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2017, 14:01 

Voor wie het wie weet boeit... De motor die men naar Hengelo wilde halen, vanuit Zuidamerika... De HOTLO 2-takt Diesel... Hihi, 6500pk bij....132 omwentelingen per minuut !!! Geweldig !!
http://www.varenisfijner.nl/stork_hotlo.htm
En nee, net zo min als voor de prachtige SS Rotterdam, is er geen cent subsidie voor deze kathedralen van techniek te krijgen...Dat zou pas mensen voor techniek kunnen " begeisteren ". Al zou het kunnen zijn dat onze jongetjes reeds te verwijfd zijn door het vertrutte onderwijs en onze maatschappij...Erg mag niet veel meer tenslotte...En ja, IK HOU VAN VUURWERK, knal en sier... En gewoon het goede spul... Wij Germanen knallen en steken graag vuren aan....
Der Wilde Osten, da wo der Mann noch ein bischen sein kann, was er mal war...Ein groBes Kind, aber zufrieden.
Dus ga eens een flink Paasvuur bekijken zolang het er nog is....Twenthe dus... Fijnstof en grofstof tegelijk, goed voor je immuun-systeem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jan 2017, 21:15 

FCA verbolgen over nieuwe aantijgingen ‘sjoemelsoftware’
14 JANUARI 2017 17:22

VAG en de Duitse politiek zoeken al maanden naar een tweede zondebok.
Kinderlijk vingerwijzen naar een ander. Wij waren fout maar zij zijn ook niet eerlijk. Nono
Alleen in een kinderbrein maakt dat het bedrog met giftige emissies iets minder erg.

Voor FCA ligt de exacte beschuldiging door de EPA nog niet vast en gaat het om circa 100.000 voertuigen.
Dat is andere koek als de enorme vloot van circa 11 miljoen sjoemelhokken van VAG en Porsche.

Niet elke hard- en software gekoppeld aan het motormanagement, is bedoeld om emissieresultaten veel lager uit te laten pakken. Sergio Marchionne is dan ook ronduit furieus over de aantijgingen die in die richting wijzen de laatste dagen, vanuit het US EPA (United States Environmental Protection Agency) en de CARB (California Air Resources Board). Feit is dat de beschuldigingen die in een eerder stadium al enkele malen vanuit Duitse hoek zijn gedaan, dit keer nog veel meer negatieve impact hebben voor Fiat Chrysler Automobiles. Nieuws uit Washington telt dus zwaarder dan nieuws uit Berlijn, wat ook wereldwijd terug is te zien, nu alle schijnwerpers op FCA zijn gericht. De beschuldiging is opnieuw gebaseerd op bevindingen rond enkele type motoren in specifieke modellen. In Duitsland betrof het nog de MultiJet motoren in de 500X en de Renegade en in Amerika wijst men nu naar de 3.0 V6 dieselmotoren van VM voor de Jeep Cherokee en RAM 1500. Het betreft slechts 104.000 auto’s in drie jaar tijd. Een motor die dus nog maar mondjesmaat wordt geproduceerd.

Software dat op actieve wijze de boel manipuleert, is iets wat Volkswagen speciaal had uitgevonden om de zaak te misleiden. Marchionne herhaalt in dat kader wat ook op Europese bodem al eens gezegd is; “We hebben op geen enkele wijze gefraudeerd. Ons geval is totaal niet vergelijkbaar met die van Volkswagen. We zullen dan ook niet accepteren dat iemand de integriteit van ons bedrijf ter discussie stelt. VW had software geïnstalleerd dat actief kon lezen of de auto zich wel of niet op de weg bevond. Onze software werkt in iedere situatie op dezelfde manier. Wie onze software dus vergelijkt met die van de Duitsers, heeft duidelijk iets illegaals gerookt. Wat mij betreft is het een storm in een glas water, met Trump komen we er wel uit straks.”

Het EPA verklaarde in een later bericht ook dat het die exacte beschuldiging (nog) niet heeft gedaan, maar dat de overtreding van het Clear Air act (1963) door FCA wel degelijk heeft plaatsgevonden. EPA deed het onderzoek vanaf september 2015 met medeweten van het management van FCA, dat dus weinig had te verbergen. Vermoedelijk zag men deze harde beschuldigingen niet aankomen. Een oordeel dat deze week FCA in de wereldpers en op de beurs in dezelfde hoek plaatste als VAG. Een eindoordeel is er nog niet. Analisten, vakbonden en bijvoorbeeld de Financial Times, trekken de beschuldiging intussen vanwege het bovengenoemde ernstig in twijfel en steunen Marchionne’s verweer. In Italië vreest men vooral voor een politiek complot tegen het Italiaanse bedrijf, ware het niet dat FCA de vlag is, waar een belangrijk deel van de Amerikaanse auto-industrie onder valt. Bovendien zal de regering Trump juist daarom straks veel minder op hebben met strenge controles op emissie-eisen. In Amerika klinkt vanuit de nog zittende regering van Obama door, dat het Witte Huis niet zozeer over de schouder van het EPA heeft meegekeken, toen FCA eenmaal onder de loep werd genomen. Gina McCarty heeft bij het EPA momenteel nog de leiding, maar moet over tien dagen haar post verlaten voor de republikein Scott Pruitt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jan 2017, 21:16 

Ow ow ow wat een festijn weer! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2017, 23:36 

Het was al gezellig op de nieuwjaarsreceptie in Epe, maar Joop zijn avond kon volgens mij helemaal niet stuk toen hij even een ritje mee mocht in mijn Ritmo TD :lol:
En inderdaad, grote vlokken roet. Ik wacht meestal even tot ik een viertal ringen naast elkaar in de binnenspiegel zie (meestal vullen ze de complete spiegel, zo dichtbij) en dan het gas erop. Mooie pluimpjes trekkend, nog een extra rondje rondweg Utrecht. Ik mag er dan niet meer in, maar dagelijks braak ik daar nog even wat extra meuk uit... En inderdaad, hij sjoemelt zeker niet, hij komt er ronduit voor uit.

Ik haalde laatst een oudere Transporter in, van een shoarmatent in hartje Utrecht. Het was de bezorgdienst, met witte platen erop beginnend met KLE. Ik geef hem groot gelijk om die auto op buitenlands kenteken te zetten zodat je er wel in mag. Ik zou er zo een extra broodje shoarma gaan bestellen! Misschien een idee voor een meeting aan de rand van Utrecht, tot de 'oude' (ook de Marea mag er niet meer in) diesels mogen komen, en dan broodjes bestellen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jan 2017, 14:27 

aaaaah hij loopt ?
momenteel wel de enige ritmo diesel op straat....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]