Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 25 nov 2017, 13:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016, 12:57 

niet naar imola vandaag ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016, 14:33 

Nee helaas. Ligt 300km uit de route en het is al warm zat voor junior ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016, 07:51 

Nog wat vergeten te melden gister. Opeens was de schakelpook van de A112 helemaal lam. Je raad het al, zo'n plasticfantastic onderdeeltje in het mechaniek kaputt. 3 tywraps deden wonderen. Het ding schakelde weer. Dus op naar het strand en onderweg de oogjes loshouden voor een Fiat dealer. Die vonden we niet, in het centrum van Piombino reed ik nog verkeerd ook, maar toen zag ik een universele garage in een smal straatje. De heren monteurs stonden te lachen om onze auto's, dus in mijn beste italiaans heb ik om zo'n ding gevraagd. Die had ie niet, maar er werd een tekening gemaakt met de route naar de automaterialenzaak. Daar waren we binnen een ommezien, ik vraag in vloeiend Italiaans om zo'n ding, de beste man kijkt mij eens aan en zei verder helemaal niets. Hij doet een paar stappen naar een grote ladenkast, trekt het ene na het andere laadje open en bij het derde laadje was het raak. Dit keer een knalrood exemplaar, die kende ik nog niet. Kostte 1 euro. Centododiece schakelt weer naar behoren.

Zaterdag

Eerst naar de koffiebar om lekker te ontbijten. Het blijft een magistraal gezicht hoe Italianen hun dag in alle rust beginnen. Geen enkele vorm van stress zoals wij dat kennen. Heerlijk!

Daarna het hele spul in de auto's geladen en op naar Cinque Terre! Een eersteklas bezienswaardigheid met 5 schilderachtige autovrije dorpjes tegen de helling aan de kust geplakt. Tenminste, dat is wat we erover lezen. De werkelijkheid was iets anders. Stervensbenauwd, stampvol auto's, de standaard tentjes met toeristisch prullaria, eettentjes waar een enorme stank omheen hing, een hoeveelheid toeristen zodat je over de hoofden kon lopen, en om het af te maken een vliegenplaag van jewelste!

Hupsakee, verder dus! Uiteindelijk zijn we in Don Bosco bij Torino terechtgekomen. Superhotelletje, geweldig vriendelijke mensen, lekker eten, auto's achter slot en grendel, gewoon goed voor elkaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016, 12:54 

Genieten maar.
En geen extra voorraad onderdelen aangelegd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016, 13:30 

Als je je inderdaad maar realiseerd dat je met roofgoed onderweg bent.... Eventueel de rotor/verdelerkap mee naar bed....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2016, 00:12 

Torino ----------> Elst. Een kleine 1100km. Vandaag afgelegd in de A112 achter de 127 Fiorino aan. Mijn oren ploffen zowat van mijn hoofd na al dat lawaai van een vouwdakje wat een stukje open stond en het 903cc stoterstangenmotortje wat vrijwel constant 5000rpm stond te draaien. Nog ff de boel opruimen, douchen en naar bed. Het hele verhaal volgt morgen.

Nessie; slechts 1 A112 en 2 127ers gezien. Het spul is echt uitgestorven inmiddels.

Joop; voor we vertrokken heb ik beide auto's laten taxeren en goed verzekerd. Als ze plots voor mijn bed staan voor de sleutels, kunnen ze die meteen meekrijgen. Het is me het risico niet waard.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2016, 07:25 

Welkom in het mooie Nederland.
In een dag terug, dat herken ik.
Toen (2009) weliswaar achter een bus met trailer,
Maar steeds boven 4000 toeren.
Vorige werk ruim 600 km, waarbij grotendeels boven 4600 toeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2016, 11:36 

Mijn kindjes gaan nergens naar toe, zolang als ik leef en nog kan ademen.... Als ik ook maar een kans krijg, maak ik hem kapot... Al eerder bijna een voorruit eruit getikt....Helaas, glas was te hard voor mijn zakmes, had de brandblusser moeten nemen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2016, 14:12 

Gister, de laatste dag.

Beide autootjes weer volgeladen en koers gezet naar het barre noorden. Uiteraard over de Grote st Bernardpas, dat blijft elke keer weer een mooie ervaring! Naar beneden liep bijna iets minder af voor een wat overenthousiaste motorrijder. Omdat de A112 op dunne 135 80 13 bandjes staat, is het nogal belangrijk om goeie lijnen te rijden als je door haarspeldbochten komt. Dus een bocht naar rechts betekend dat je zover mogelijk naar links tegen de middenstreep begint, dan helemaal naar binnen en bij het verlaten van de bocht laat je hem weer naar het midden van de rijbaan lopen. Begin je niet helemaal links, is de kans vrij groot dat je de bocht te ruim uitkomt met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en tegenliggers. Enfin, ik begin helemaal tegen de middenstreep, komt een tegemoetkomende motorrijder zo schuin de bocht door, dat ie zowat met zijn kop tegen mijn Astijl belandde. Het is dat we beiden in een reflex uitweken, anders was dat heel fout afgelopen. Alleen daarom al wil ik altijd een beetje marge overhouden. Hoe die motorcoureur bij het uitkomen van de bocht zo over de middenstreep hing, is mij nog steeds een raadsel, naar mijn idee had ie aan de andere kant van zijn rijstrook moeten zitten. Maar goed, zo zie je maar weer, het blijft opletten geblazen!

Eenmaal beneden hebben we nog een tolvignet gekocht en hebben we de sokken er goed in gezet. Doorrijden, alleen stoppen om te tanken of te eten, en weer door! Goed half 12 stonden we weer op de thuisbasis. Ik vond het weer een geweldige ervaring om mee te maken! 28 en 36 jaar oude Italiaanse autootjes die helemaal niet gemaakt zijn voor dit soort exercities, het blijft gewoon heel en bezorgt jezelf en medeweggebruikers een hele dikke lach op het gezicht! Hoe verder we vorderden, des te enthousiaster werden de reacties! Schitterend gewoon!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2016, 22:10 

MOOI, alles veilig weer thuis, fijne belevenissen gehad,en beste herinneringen er aan !

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]