Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 nov 2017, 23:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heden overleden
BerichtGeplaatst: 02 sep 2016, 07:09 

Tja ff trippie door de stad en boem zij de punto doe het zelf maar motorkap open meneer ANWB er bij
Met de trieste mededeling dat de distributie naar ze malle moer is. Bij de aankoop stond er op de deksel
vervangen 1-12-2014 mogelijkerwijs is dit door de verkoopster zelf erop gezet om de verkoop te bevorderen
gebeurt wel meer volgens de ANWB (zo zal ze lekker de.............krijgen de stippels begrijpen jullie wel neem ik aan)
Auto is afgevoerd naar een bevriende garage alwaar mijn vriend zij dit gaat je een vermogen kosten dus dat doen we maar niet.
heb een deal met hem gemaakt en voorlopig rij ik een megane cabrio of er ooit een fiat terug komt de tijd zal het leren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Heden overleden
BerichtGeplaatst: 03 sep 2016, 15:53 

Welk motortype hangt er in jouw Punto?

Bij een 8-kleps FIRE motor volstaat de montage van alleen een nieuwe distributieriem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 sep 2016, 17:49 

En ook een nieuwe waterpomp, want daar stel je hem volgens mij mee...Soms is dit niet nodig, maar mocht ie lek gaan, dan baal je las een stier...Pakking WP sowieso vernieuwen en pasvlak zuiver maken... En onthoudt, SOMS KAN JE BETER EVEN CHECKEN... Zoals Lenin al zei in 1917 "Vertrouwen is goed, controle is beter " . Kapot is.....helaas ....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 sep 2016, 22:28 

opel heeft een excentrische pomp...
fire niet , nieuwe snaar en spanrol , klaar.(8 kleppers)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 2016, 10:26 

Ojee, ik dacht al dat de Fire inmiddels ook "Geopeliseerd " was, net als die " ALFA 2.2 " :shock: :shock: Scusi, scusi, Mille Scusi..... Maar zou het pompje wel vervangen hoor....je kan er nu bij...Als ie het later begeeft, kan je weer aan de distributie-sores...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 20:58 

176 A 9000 is geen Fire maar een Lampredi Toch?? 1581cc :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 22:45 

Zo te zien aan vorige reacties van willem is het inderdaad een 1600 inj. dus dezelfde sohc motor als zijn oorsprong begon in de 128/127/etc. Daarbij geven de kleppen en zuigers elkaar wel de hand bij falen van de riem.

Wel een leuk donor motortje voor de hobyist lijkt me :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016, 12:41 

Ja, GW Boes heeft gelijk, de motor is een 1580...128/Ritmo-rootes... Normaal niet kapot te krijgen, maar ja....Het spanlager is duur geloof ik, de riem echt niet... Wel zonde dat motoren zo aan hun einde komen.. Persoonlijk vertrouw ik niks aan info op stickers of kappen, of ik moet de mensen kennen...Better Safe then Sorry, en het stelt niets voor een riem te wisselen....Je hebt dan 6 jaar rust of 60000km... Dit noemt men valse zuinigheid of "goed vertrouwen "..... Ik maak liever een "Stunde Null "en begin dan met onderhoud zoals het moet, op de juiste intervallen. In een tijd dat mensen amper meer hun olie controleren, of hoogstens als het lampje brandt is dit niet verwonderlijk. Auto's en zeker oude auto's, zijn verworden tot weggooi producten en aldus worden ze behandeld en onderhouden...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016, 14:40 

zou het lief zijn om er een 182a4000 als vervanger in te hangen? dacht dat alleen ecu en motorboom klein beetje denkwerk koste maar niet eens zoveel. heb je meteen het genot van 16 klappers in plaats van 8. en deze motor is ook makkelijker aan te komen.

Tamael

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016, 11:53 

Laat ik nu echt niet weten wat de 182A4000 is... Ik vermoed de 16V-1580 uit de Marea etc... Dat is dan inderdaad een leuke upgrade.... Moet qua bak dan meteen passen schat ik zo... LEUK IDEE !!!!
Hier staan ze beide, de 1580 SOHC & de oude 1580 DOHC 16V van Marcel De Koster.... voor als ik tijd heb...Dus na mijn 70ste...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]