Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 jan 2018, 05:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 863 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 87  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 jan 2018, 23:55 

Dat is intussen ook een rasechte youngtimer! Hoe is de staat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jan 2018, 13:16 

Citaat:
Gedaan! Meteen officieel tot vijand verklaard. Hoef ik nix meer te lezen over biertjes die ik niet aanbied. Hoef het ook niet meer jammer te vinden dat ie na bijna 3 jaar nog steeds niet op kraambezoek is geweest. Scheelt weer bier..............

Dat klopt !!! Ik ben bij vroeger vergeleken erg honkvast geworden. Het jaar heeft 52 zondagen, die ik moet delen met de agenda van mijn vriendin. En kom ik dan terug van Rotterdam (voor een Tukker de hel op aarde, ookal noemen ze dat stuk tussen Utrecht en Rotjeknor het Groene Hart, ik zie er geen BOOM ) , of een dagje tuin met de schoonouders, dan denk ik bij Rhenen.... " Zal Ik ?? " . Maar het is al 2000u en ik ben het hangen zat op de bank, vriendin wil naar huis, en jij bent toch altijd op pad. En het jaar is zo weg, en ik zwem in kennissen en vrienden, je zult het niet geloven.. En velen zullen zeggen, voordat kinderen daadwerkelijk kunnen spreken, zie je Joop niet... Vroeger schreef ik hele brieven, en over de hele planeet, en 50 kerstkaarten per jaar... Allemaal met de hand geschreven... Ik krijg er nu amper 5 weg... doet Wil... Ik lees amper boeken meer, en heb er vele, hele mooie die nog te lezen zijn... Of niet Jan, :lol: maar lezen op visite en dan info opzuigen als een spons, mag ik niet van Wil. Is niet netjes... Oh God, ja boekenwijsheden, dat was niks... sssorry ! Tsja... zag vandaag dat een oud-vriendin inmiddels al bijna 7 jaar dood is.. Time Flies... Koop maar geen huis, je werkt je dood en eigenlijk kan je amper in zo'n tuin zitten, zeker als je de verkeerde hobby hebt en een grote garage.... Dan is zo'n flatje wel praktisch om bij te houden of te renoveren... Nooit schoffelen of spitten, geen schuur, geen vogels om te voeren etc.... 52 dagen.... zo weg, 3jaar ook. Ben dit jaar na zeker 18jaar maar weer eens bij Jürgen en Birgitt voorbij geknald... Dat deed ik vroeger meerdere keren per jaar... Nadat ik 4 jaar 80000km per jaar had gereden, was ik voorgoed genezen... Even naar Bonn ? Getverderre....450km bah ! Of naar Eindhoven, en altijd mag je er pas opduiken om 1300u, dus rijden als de zondagsrijder ook rijdt... fijn... A'dam, Utrecht ??? Niet meer, niet met het pistool op de kop, die kutzooi... Ik koers Oost, daar kan je gewoon rijden, je ziet geen appende bestuurders, en je kan overal met de auto stoppen, parkeren en eten voor een stuiver...
De laatste keer dat je vijand :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: daar bij jou rond een uur of acht voorbij knalde, reed een 30-40 jarige apper in een Audi 100/A6 hem bijna in de linker vangrail. Wil erg bang, ik erg boos... maar als Wil erbij in zit speel ik geen oorlog meer.... Schoof ernaast, en hij appte gewoon verder...Was ik alleen gewwest, dan had ik de oude Passat gewoon richting zijn voorscherm laten duiken, en we waren op de vluchtstrook terechtgekomen, en hij was een akelige ervaring rijker geworden... Maar zijn beschermengel zat naast mij, en ik zei het al... IK WIL NAAR HUIS ! Dus, laat maar...kennisssen zat en vijanden niet nodig..

Oja, Jürgen ken ik al vanaf 1983, en hij was helemaal niet boos, maar blij...hij kent het probleem. Heeft ook een eigen huis, minder auto's maar ook een grote tuin... Een stier is een aards teken, hij verzamelt, wil geld voor zekerheid, is goedgelovig en zeer trouw, maar maak hem niet boos of bedrieg hem. Vaak zeggen zijn vrienden, " pas op want ze naaien je " en dan gaat ie op zoek naar de bevestiging en hij staat perplex als d schellen van zijn ogen vallen... En mijn echte vrienden ken ik al vanaf de lagere school, daar kan ik komen wanneer het past ook na jaren... Maar die ken jij echt niet... ik weet ook niet of je vrienden hebt... ik was een kennis, waar je als zwervende ziel kon bijtanken of uitrusten. Meer ben ik niet geweest, denk maar eens na ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 13:03 

"Er gaat meer boven je pet dan eronder". (Toon Hermans)

Wat fijn dat je karretje nu eindelijk doet wat je al zo lang in 'm hebt lopen zoeken Giovanni -24V! De opluchting moet wel groot zijn denk ik zo. Het heilige Fire is weer terug merk ik :D ;genieten van dat ding dus!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 13:20 

Toon deed een wijze uitspraak :mrgreen: Het Firemotortje mag het oude Puntootje straks weer richting achterhoek sleuren. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 20:25 

En gesleurd heeft ie........... in 2, 3 en 4 bij 7200rpm de toerenbegrenzer in tijdens het wegaccelereren van het Velperbroekcircuit de A348 op. Meneer met nieuwe 550d vond het erg lachwekkend allemaal :mrgreen: Het 1.2 zestienventielertje gedraagt zich e i n d e l i j k zoals het hóórt! Nog geen idee hoe dat nu allemaal in zijn werk gaat, maar dit voelt gewoon zoals het moet! Hoop hem binnenkort tijdens het rijden nog eens uit te lezen, om te kijken of de waarden werkelijk kloppen bij het gevoel wat ie nu geeft. Meten is weten per slot van rekening!

Wat we wel hebben kunnen meten, is het brandstofverbruik. Van rustig toerend tot fel accelereren, van constante snelheden tussen de 130 en 170, alles bij elkaar bleek het gemiddelde verbruik op 1ltr per 10.19km uit te komen. Best bijzonder denk ik zo. Binnenkort, na de rijdende metingen, eens op een retourtje Koblenz kijken wat ie op de lange baan bij 150 gaat doen. Ik vermoed dat onze angst voor voortijdig ploffende koppakkingen eindelijk de wereld uit is geholpen! Niet door het monteren van een motor van een kettingzaag, niet door het monteren van een motorblok voor een vliegtuig, niet door boekenkasten vol afleidingsmanouvres proberen te volgen ( hoe vermakelijk dat ook overigens mag zijn) nee, gewoon door stronteigenwijs je eigen kop te volgen en de juiste mensen met de juiste kennis er omheen te verzamelen. Mensen die hun ego opzij weten te zetten als het om technische uitdagingen gaat. Mensen die zich niet achter een bepaald ego hoeven te verschuilen omdat ze eerlijk zijn. Eerlijk meedenken omdat ze er niet beter van hoeven worden. Mensen die weten hoe de ene hand de andere wast. Pas als je die mensen ontmoet weet je waarom het zo eenzaam is aan de top. Mi scusi, ik kon het weer niet laten :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 20:52 

Giovanni -24V schreef:
Dat is intussen ook een rasechte youngtimer! Hoe is de staat?

De enige direct waarneembare narigheid is beginnende roest links in de kofferbak op de wielkast, net boven de naad met de vloerplaat. (rechts is nog niets te zien)

Het is zonde om dat zijn gang te laten gaan, want daar is deze echt nog te mooi voor naar mijn mening.

Ik heb er al zat gezien waar de gaten er in zaten en dat moet ik zien te voorkomen, maar hoe?

Gelukkig kreeg ik al wat tips van Cor en iemand die Ritmo's heeft, kent het gevecht met het roest-spook wel lijkt mij.

Heb jij nog tips Jan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 20:59 

Alle kit/coating waar roest onder zit, rigoureus verwijderen. De roest kun je aanpakken met bv Fertan als alternatief voor stralen. Maar ook met roestomvormers die een reaktie met de roest aangaan en een hermetisch gesloten zuurstofdichte laag vormen. Google eens op Fertan, Brunox, RX 5, 7 en 10 producten. Er is heel veel mogelijk om roest binnen de perken te houden!

Leuk dat je een Cinq voor het nageslacht probeert te conserveren! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 21:06 

Dank voor de tips!

En voor wat dat conserveren betreft... Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkoop woon/werk pekelbakkie om de Punto cabrio te sparen. Na heel wat teleurstellende (beschadigde) Punto's, kwam ik deze Cinquecento tegen en die is dus eigenlijk nog veel te mooi om als pekelbakkie te gebruiken.

Heb ik weer... 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 22:42 

Dat is wel zoooooo herkenbaar! Kijk naar onze Fiorino! Het was de bedoeling om de techniek wat op te frissen en er een leuk kleurtje op te blazen! Het moest vooral geen museumstuk worden............ Dat werd het natuurlijk wel, met een taxatiewaarde waar ik zelfs van om viel. 15.000 eurootjes meneer!

Ondanks dat, gewoon gaan rijden. Zomer en winter. Roest verschijnt zo hier en daar, het geheel heeft er in 4 jaar nu 80.000km op staan, de tweede taxatie leverde een bedrag op wat op 1000 euro na de helft is van de eeste keer, maar o wonder wat een plezier heb ik met het ding! Onverstoorbaar rijdt ik elke dag Fiat 127! Net zoals ik in 1992 elke dag mijn kilometers met een 127 maakte. Sommige dingen moet je gewoon van genieten! Valt er op zeker moment een gat in? Sja, dan kan je twee dingen doen: 1 je wordt gek en probeert het uit alle macht te herstellen. Of 2: je meet het op, bepaald of het nog binnen de marges voor de apk valt en denk bij jezelf: dat zien we volgend jaar dan wel weer!

Maw, zo eens in de 10 jaar zul je een gerestaureerd koetsje echt wel weer aan moeten pakken. Maar hé, vroeger lag zo'n ding na 10 jaar dagelijks zwoegen toch ook op de hoop? Durf te leven, durf te genieten! Er staan al genoeg mooie plannen en dromen weg te pieteren voor tientallen jaren! Doe gewoon als ik, pak er eentje bij zijn lurven en maak hem klaar om van te genieten! Je staat er versteld van hoeveel vrolijke mensen je onderweg dan een reactie geven! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2018, 01:25 

Citaat:
Pas als je die mensen ontmoet weet je waarom het zo eenzaam is aan de top. Mi scusi, ik kon het weer niet laten :mrgreen:

Las ik daarvoor nu echt iets over iemand met een te groot ego ??? En over die boekenkast die jij zo graag even inkeek, en die bij jou de woonkamer zou halveren... Je bent toch niet jaloers ?? EENZAAM AAN DE TOP...
Pas op dat je niet van je wolk valt vriend....jij hebt geen parachute...

1 op 10 ?? Dat is dan wel flink duurder dan voorheen....toch te arm gedraaid de hele tijd ?? 1 op 7-8, motor van 30jaar oud, 1 koppakking en 403000km....Kan ook 1 op 11 draaien bij 90-100km/u, alleen op Duitse straten overigens... Je moet motoren liefhebben, kapottrappen is echt geen kunst... we gaan het zien...POEFFF ???
PS Ik heb de kmst na de koppakkingwissel niet meegekregen...en toen je dat relais ontdekte... 7200rpm WAUW !! Wie weet haal je wel een record met die koppakking :shock: ... 1.2 is te kleihein .... Vliegtuigmotor ??? Vast van een modelvliegtuigje, of heb ik dat nu fout... Zo'n echte V-12 weegt net zoveel als een Punto leeg...en waar moet je die in godsnaam laten ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 863 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 87  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]