Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 okt 2017, 08:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 628 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 04 okt 2017, 00:07 

:mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 12:47 

Giovanni! Hoe is het man?
Sorry dat ik zo inbreek op je draadje, maar sinds het verscheiden van het alfaforum heb ik je niet meer gesproken.

Dat je dat Puntootje nog steeds hebt man, haha! Hoe zit het met de plannen om te verkassen?

Man, man, man. We hebben hier (nog..?) geen Fiat, we gaan vanmiddag even kijken bij een puntootje dus ik dacht gisteren, Goh, ga even zoeken naar waar op te letten op het Fiat forum. Zie ik daar toch Giovanni 24v staan!

Als je nu denkt: wie is die mafklapper? Dan gaat er misschien een belletje rinkelen bij laskabouter en een groene 33 1.3V die je ooit nog eens gesynchroniseerd hebt?

Leuk je weer eens tegen te komen en het beste man! :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 11:55 

Het internet is weer eens klein! :mrgreen: Hoe is het met jou en de 33? Het Alfaforum was wel heel plots uit de lucht ja! Leuk om je hier weer tegen te komen! :mrgreen:

Met het Puntootje gaat alles prima! Nog een jaartje sturen en ook die staat vrolijk op 4 ton! Is een beetje mijn kilometerstand geworden om eens om te zien naar wat anders; Alfa 33 429.000km, Alfa 156 V6 417.000km en nu het Puntootje dapper op de 4 ton af :mrgreen:

De plannen voor het zonnige zuiden werden steeds verder vooruit geschoven. Tot we erachter kwamen dat onze zoon zijn eczeem elke keer kwijt is als we in het Middellandse zee gebied bivakkeren. Het afgelopen jaar hebben we dus maar besloten dat eea iets anders moest, waardoor we iig de winter over in die hoek te vinden zijn. Met een beetje doorwerken moet het mogelijk zijn dat dit onze laatste winter in het zo verguisde kikkerlandje aan de verkeerde kant van Europa is :mrgreen: We zullen zien.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 01:20 

Het internet is wat dat aangaat net de wereld :mrgreen:

De 33 leeft nog, begin dit jaar ben ik voor de veerpootlagers naar de dealer gegaan. Wegens het schier eindeloze aanbood aan artikelnummers. Allen met stock foto's waarbij soms hetzelfde serienummer weergegeven werd met 3 en 4 gaats monteerpunten zag ik er ff niet zoveel in zelf te klooien.

Dat.. en het ontbreken van gereedschap en een fatsoenlijke plek om te klussen. Echt.. hoe vaak ik al koters onder die auto vandaan gejaagd heb tijdens het verstoppertje spelen omdat ik te werk moest :roll: dan kan ie niet ff een paar dagen op assteunen staan omdat ik een gebruiksaanwijzing aan het lezen ben.

Die dealer waar ik toen om wazige redenen uitgenodigd was om de Guilia premiere als vip bij te wonen. Had ik dat al verteld?

Ja wacht, dat had ik verteld. Net als dat ik al wat gesloopt had bij die auto toen ik de stoel wou verzetten :oops:

Maar goed, de 33 doet het nog, nadat je toen afgesteld hebt zijn de carbs er nog 2 keer afgegaan om schoon te maken. de laatste keer dacht ik, joh nu ff goed en ben ik er mee naar de motorzaak gegaan (met de auto van vriendin natuurlijk, rijdt zo beroerd anders) om ultrasoon te reinigen. Heb ze na 9 behandelingen en 3 ultrasoon bad wissels pas terug gekregen. (was eerst vaste prijs voor een behandeling(25 eu), aan het eind vroeg de beste man schoorvoetend of ik misschien voor 2 behandelingen wou betalen omdat het zo intensief was. Heb hem 75 gegeven.)

Nu een half jaar en 2 brandstoflekkages verder (slang te strak gemonteerd) verdenk ik dat de bougie/kabels/ontsteking aan vervanging toe is. daar is het grootste deel van de brandstof overheen gelekt en een bougie+ aansluiting ziet er sowieso niet zo lekker uit, roestig enzo.
Zit een wat gek 'tuffend' geluid in. Zou ook nog een verlepte uitlaatpakking kunnen zijn en in het ergste geval een lekke klep

De 156 van mijn vriendin is exit, 5 draagarmen in 1 keer was te gek. De 166 is gemaakt voor een grotere portomonnee dan die van ons :roll: Die gaat eruit met een nieuwe raammotor, gereviseerde klauwen achter, nieuwe schijven en blokken +een losgeknipte handremkabel, want die was de reden voor de remmen revisie.. Daarnaast is de uitlaat lek en zitten de fusékogels eraan te komen. Het was wel een leuke ervaring, zo'n slagschip van alle gemakken voorzien :)

De volgende van haar wordt dus nu wel echt een Punto. Een 1.2 16v uit 2003. 217 gelopen ofzo, komen 'nieuwe' koplampunits, knipperlichten en bestuurdersstoel in. Remmen worden goed gangbaar gemaakt en verder voelde het nog heel solide.

Fotootjes kunnen helaas allen via de mobiele telefoon hier geprikt worden, heb imgur op de telefoon, op de laptop nog niet werkend gekregen.

Goed om te horen dat het mooie weer in het zuiden ook je zoon goed afgaat, hoop oprecht dat het je lukt. Maar pas op, het zuiden is momenteel praktisch failliet :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 10:27 

Als ik het zo lees, komt mijn uitspraak weer eens goed van pas! Een Alfa Romeo koop je nieuw of jong gebruikt. Eenmaal de respectabele leeftijd van 5 jaar bereikt (Alfa jaren tellen dubbel, net als tropenjaren) en het gaat stuk: op de hoop ermee en een vers exemplaar halen! Ja, ik weet dat jonge Alfa's harder afschrijven dan de Twin Towers naar beneden kwamen, maar bedenk dat bij oudere Alfa's het onderhoud het dubbele kost tov die afschrijving bij de jongere exemplaren. En afschrijving merk je nix van zolang je hem in bezit hebt. De torenhoge onderhoudskosten komen ALTIJD ongelegen bij een auto waar je dagelijks van afhankelijk bent!

Zet hem in als klassieke hobbyauto en het is wel weer te doen :mrgreen:

Kortom, hier heb je de reden waarom ik weer als een haas achter het stuur van een oude Fiat gevlogen ben! En met zeer veel plezier kan ik je melden! 30.000km per jaar, brandstofverbruik de helft tov de 156 V6, MRB slechts iets meer dan een kwart, en van de bespaarde onderhoudsmosten kunnen we elk jaar op vakantie! :mrgreen:

Zuinig zijn op die 33 hoor! Die zijn echt uitgestorven inmiddels. De 155 van vrouwlief staat netjes naast mijn 156 in de stalling. De 155 is net zo uitgestorven als jouw 33, de 156 gaat er al zeer rap achteraan!

Het zuiden failliet? Op papier misschien? Hier in het noorden is alles zo kapotbezuiningd dat het op papier nog heel wat lijkt. Maar in praktijk is het er hier beroerder aan toe dan in het zuiden als ik alles goed begrijp.......... De pest is dat hier de boel zo ongelofelijk fake is, dat er nog steeds geld uitgegeven wordt wat er helemaal niet is. En dat is iets wat die zuiderlingen niet kennen. Vandaar dat ook alles naar het Noorden toe komt gevlogen. En je kent me: altijd tegen de bocht in :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 13:01 

Die enorme afschrijving maakt een 3e of 4e handsje dan wel weer erg aantrekkelijk :mrgreen: Waar anders vind je voor onder de 2000 eu een auto met clima, CV met AB, ABS, airbags, soms ASR en electrische ramen rondom?
Een polo, colt of 316 in die prijscategorie heeft meestal slingers, valt sowieso van ellende uit elkaar en heeft meestal meer dan 3 ton achter de kiezen.
De dure onderdelen wanneer er weer eens iets stuk is moet je dan maar op de koop toenemen. Die 166 ga ik wel missen hoor, mijn vriendin daarentegen gaat hem missen als kiespijn en het was toch haar daily.

Er is iets.. bijzonders.. aan het languit achterin half in slaap vallen op die enorme en zachte bank, arm op de middensteun en eentje tegen dat verschrikkelijk fluffy leren kussentje in de deur. Half fluisterend mompelen tegen degene voor je die bijna een meter verderop achter het stuur zit en zich aan de snelheid houdt op een snelweg: 'Gast, ga eens 140 rijden.' en dat die dan terug zegt 'Ok.'

In de Picanto van mijn moeder moet je bij 100 al je stem verheffen om tegen degene die naast je zit te praten.

De 33 blijft voorlopig mijn woon-werkertje. Als we eenmaal een huis hebben met garage ( we zijn druk aan het zoeken, maar de markt is momenteel een gekkenhuis en we weigeren dan maar te gaan overbieden) dan gaat die naar binnen voor troetelbeleid, haal ik er een truttenschuddertje bij om te werk te komen vanaf windkracht 8 en bij sneeuw/ijzel/ strooizout en voor de rest de 2-wieler.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 19:53 

Dojrn schreef:
Die enorme afschrijving maakt een 3e of 4e handsje dan wel weer erg aantrekkelijk :mrgreen: Waar anders vind je voor onder de 2000 eu een auto met clima, CV met AB, ABS, airbags, soms ASR en electrische ramen rondom?

Ik lees hier niets positiefs in?

Clima = onnodig gewicht en kost vermogen
CV met AB = Kan je gewoon in elke auto inbouwen (kost nog geen €20,-- voor een vierdeursauto als je het zelf kunt: In mijn fiat 127 zit het inmiddels ook)
ABS = Langere remweg als zonder
Airbags = a.k.a Shotgun
ASR = Kan je minder hard mee als je wel kunt rijden
Elektrische ramen rondom = onnodig gewicht

I dont get it???? :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 21:21 

Kevski-Style schreef:
Dojrn schreef:

Ik lees hier niets positiefs in?

Clima = onnodig gewicht en kost vermogen
CV met AB = Kan je gewoon in elke auto inbouwen (kost nog geen €20,-- voor een vierdeursauto als je het zelf kunt: In mijn fiat 127 zit het inmiddels ook)
ABS = Langere remweg als zonder
Airbags = a.k.a Shotgun
ASR = Kan je minder hard mee als je wel kunt rijden
Elektrische ramen rondom = onnodig gewicht

I dont get it???? :mrgreen:

Ghehehe :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 22:33 

Geweldig! :mrgreen: Dank voor het comliment! Ik kan blijkbaar rijden hahaha! Schijt ASR op de Grande Punto! Met 70 een bocht in waarbij je verwacht het kreng goed dwars te zetten zodat je er met 130 uit komt............... Helaas! Hele batterij knipperende lampjes op het dashboard zoals nooit eerder vertoond, allerlei krijsende alarmpiepjes, gasklep finaal dicht zodat je plots op een hardstikke dood gaspedaal zit te trappen, en beide binnenwielen compleet in de ABS! Komt dat onding met 30 uit de bocht met je achterligger bijna in de kofferbak :?

Uitzetten die rotzooi, wegprogrammeren voor mijn part, enkel ABS vind ik wel fijn in schriksituaties voor vrouwlief. Maar idd, je remweg wordt er fiks langer door. Alleen blinde paarden die zonder ABS de wielen stil zetten en als een olifant verkrampt op het middelste pedaaltje blijven staan, zijn ermee geholpen. Al de rest heeft er meer last dan gemak van.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 23:00 

Giovanni -24V schreef:
Geweldig! :mrgreen: Dank voor het comliment! Ik kan blijkbaar rijden hahaha! Schijt ASR op de Grande Punto! Met 70 een bocht in waarbij je verwacht het kreng goed dwars te zetten zodat je er met 130 uit komt............... Helaas! Hele batterij knipperende lampjes op het dashboard zoals nooit eerder vertoond, allerlei krijsende alarmpiepjes, gasklep finaal dicht zodat je plots op een hardstikke dood gaspedaal zit te trappen, en beide binnenwielen compleet in de ABS! Komt dat onding met 30 uit de bocht met je achterligger bijna in de kofferbak :?

Uitzetten die rotzooi, wegprogrammeren voor mijn part, enkel ABS vind ik wel fijn in schriksituaties voor vrouwlief. Maar idd, je remweg wordt er fiks langer door. Alleen blinde paarden die zonder ABS de wielen stil zetten en als een olifant verkrampt op het middelste pedaaltje blijven staan, zijn ermee geholpen. Al de rest heeft er meer last dan gemak van.

Nou moet ik zeggen dat de 156 stopte op een postzegel, vergelijkbaar met de eerste 33 nadat de remmen vervangen waren bij de garage (eerlijk waar, dat ding legde bijna zijn carter op straat, vriendinlief kwam meermaals thuis met verhalen over filevorming en audi's en BMW's die klapper-klapper links en rechts voorbijschoven).
De enkele keer dat de ABS eens tot leven kwam was dat ik wat harder moest remmen door zo'n muts met gebrek aan knipperlichten die haaks wou afslaan maar ineens een tegenligger in de weg had. Hierbij kwam 1 wiel over een putdeksel tijdens een regenbui en dat wiel schoot dan ook in de klapper-klapper van de ABS. Achteraf best prettig.

Enige ervaring met ASR is met bedrijfsauto's. In de sneeuw gingen ze geen kant meer op. Die ballendiesels geven tot 2000 toeren niet thuis, als je ff wat te enthousiast wegrijdt gaan er dan een hoop lampjes knipperen, schudt het geval alle kanten op van de elektronische regelarij maar ga je alsnog met gillende banden er vandoor

In de 166 was het een knopje en een lampje, alleen bij de start wat zien doen, ding nodigt niet uit tot gillende banden wegrijden.
Nu ik eraan terugdenk.. die ene echt scherpe bocht richting werk ben ik toch al eens aardig onderstuurd doorgegaan tijdens een regenbui zonder dat er een elektrische nanny tussen kwam..

Zal wel stuk zijn geweest :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 628 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]