Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 aug 2017, 03:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 562 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017, 20:41 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 799
176 in Grigio Steel?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017, 21:17 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 754
staalblauw, 3 deurs...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 aug 2017, 00:49 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 799
188 Sporting?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 aug 2017, 09:10 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 754
176 van mei 99, 1100 fire mono


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 aug 2017, 10:38 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 801
Goed, he tis gelukt....de bak is niet richting Hoogovens gegaan, maar is onderweg naar de stockpile van gelukkige Punto-rijders.... En ja, ik heb de 1.2 16V gereden en hij trekt prima, niet zo snel als Greta, die overigens ook een 1.8 lange slag heeft.... maar hij draait hem lekker uit... Vergelijken we echter deze combinatie met de misschien iets aarzelende carburatie 1.5 Lampredi SOHC, dan is het bijtende karakter van deze formidabele korte slag motor voor 40% afwezig... de 1.2 kan niet doordraaien als de 1.5 en dat is hem als lange slag vergeven. De krukas van de Lampredi is gewoon veel rapper rond, en trekt dus gewoon door maar anderen moeten ophouden.... Bovendien is er nog een punt waarom ik de 1.2 16V niet op zijn flikker geef, en dat is A) Hij is van iemand anders, dus wil ik niets kapot maken.... B) Dante was aan boord, en met een kind in de auto, moet je anders rijden....
Tijdens onze rondrit werd de aandacht al vlot opgeslokt door Dante's waarnemingen, die bestonden uit grote John Deere's, hijskranen, bulldozers, en komende vanaf Stokkum, 2 reebokken in de wei...die hebben wij even nader bekeken, totdat de bokken nerveus werden en ietwat paniekerig begonnen te sprinten, en daar wij klaarblijkelijk op hun pad stonden en zij door een iets te hoog hek werden gehinderd, kozen zij het hazepad richting de dichte mais, alvorens wij verder konden rijden....Het waren Dante's eerste reebokken naar verluid....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 aug 2017, 11:29 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 799
Dat zie ik als een groot compliment voor dit ecomotortje Joop! Als je hem qua formaat gaat vergelijken met de oude ondernokker 903cc met alle derivaten van 600cc tot de 1050cc Abarth, dan verliest die Fire op alle fronten!

Als je nuchter het vermogen van die Fire vergelïjkt met de Lampredi's van 1100cc tot en met de 1600 16V, verliest die Fire het nog veel harder!

Ga je echter de Fire vergelijken met alle andere ecomotoren uit de huidige tijd, zie je weer exact hetzelfde als vroeger! Het Firemotortje steekt met kop en schouders boven al die afgeknepen bende uit qua loopcultuur! Was dat vroeger al niet precies zo? Liep zo'n Lampredi 1100 al niet vele malen fantastischer dan die luie 1200cc Kadett of Kevermotor? :mrgreen:

Complimenten over je rijstijl overigens, je reed exact zoals wij ermee omgaan. Lekker vlot door zijn toeren, levendig wordt ie pas vanaf 4000rpm, en verder gewoon normale snelheden rijden. Dat ik ooit uit jouw mond zou horen dat ik me gedraag als een voorbeeldig bestuurder, hadden we 14 jaar geleden met die hagelnieuwe kangoeroe Seat Leon nooit kunnen denken! Waarvoor dank 8-)

Gisteravond bij thuiskomst werd Dante pas wakker in zijn slaapkamer. Normaliter slaapt ie gewoon door, maar deze keer sprong ie overeind met de woorden: mama toe! Uhhhhh, moet jij niet slapen? Heel gedecideerd: mama toe! Ok, ff naar mama toe dan. Ik was wel benieuwd waarom, maar had al een vermoeden! Eenmaal in de woonkamer kwam de aap uit de mouw! 20 minuten lang heeft ie zijn mama verteld over zijn belevenissen! Mama Tjekker, hrote tjekker! Reeën op reeënpad, vogels in een kooitje die zaten te poepen, koeien, schapen, boerderijen, vissen in de vijver, alles in zijn eigen taaltje die bij een tweejarige hoort! Midden in de nacht stond ie plots rechtop in bed, mama! Reeën! Reeën op het Reeënpad :mrgreen: Hij ging weer liggen en sliep zo weer verder.

Nix mooier dan het enthousiastme van zo'n klein mannetje! Je hebt hem een geweldige avond bezorgd!

Vanmorgen liet die andere Fire me in de steek met een platte accu. Die gekke Lancia stond de hele week stil op de zaak, stapte er gistermiddag in en reed ermee naar huis, en vanmorgen de accu plat. Wat is dat nou weer? We gaan maar weer eens op onderzoek uit!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 12 aug 2017, 12:18 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 799
gatti500 schreef:
176 van mei 99, 1100 fire mono



Hoeveel deuken? Hoeveel roest?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 15 aug 2017, 21:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2015, 22:22
Berichten: 147
Mooi verhaal weer mensen! 8-) 8-) 8-) 8-)

_________________
Achter de wolken schijnt de zon!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 15:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2013, 08:29
Berichten: 205
De FIRE heeft een nog niet genoemd voordeel t.o.v. de Lampredi SOHC. Je zal nooit een FIRE aantreffen met een lekkende nokkenbak-pakking, want die heeft hij simpelweg niet. Ik heb eind jaren '80 heel wat jonge (o.a. Uno 55) motoren open zien gaan om die pakkingen te vervangen. Bij latere versies was dat probleem gelukkig verholpen, maar hoe minder pakkingen, hoe minder risico van lekkage.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Punto 176 1.2 16V G3
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017, 15:44 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 60
Hmm ja maar mijn Uno 55 en 75sx hadden daar geen problemen mee ,wel mijn Ypsilon 1.1 55pk uit 1999 met een lekke klepdekselpakking waarvan de boutjes aan de voorzijde afbraken ,ik had persoonlijk liever een heerlijke Lampredi 1.1 in het vooronder ..past meer bij de auto
als ik terug denk aan de tijd van de Uno 55 uit 1984 waar ik de dubbele weber van de x1/9 op had gezet dan vind ik de fire maar schameltjes en dan is dit 15 jaar later


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 562 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling