Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 jul 2018, 15:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 okt 2017, 13:11 

In Fiat Punto Cabrio's

In verband met tijd- en ruimtegebrek door drukte in mijn restauratiebedrijfje heb ik besloten om mijn hobby in te gaan krimpen.
Het afgelopen jaar weer veel teveel verzameld en ik kom er toch niet aan toe

Rood: Een schitterend roodmetallic 1.6ELX uit 1994 met een zeldzaam zwart dashboard en deurpanelen
159k op de teller, APK tot 27 juni 2018. Bij 155k is de distributie compleet, waterpomp en radiateur vernieuwd na een warmloper
de bodem is zeldzaam netjes, strak en roestvrij, het interieur is heel netjes en de carrosserie is afgezien van wat
gebruiksspoortjes, welke heel normaal zijn na 23 jaar, ook nog erg netjes. rolt op 15" ENZO lichtmetalen wielen met vrijwel
nieuwe Vredestein banden
de electrisch bedienbare kap is versleten en op, maar nog wel waterdicht
Afbeelding
Afbeelding

Wit: Een nette witte 1.6 ELX uit 1995, inmiddels 2 jaar geleden gekocht met 187k op de teller, nu staat de teller op slechts 190k
sindsdien veel aan vernieuwd zoals distributie compleet, accu, uitlaat vanaf de kat, TA Technix schroefsetje, inlaatspruitstuk en
injectoren. Het interieur is netjes, de bodem ook, al zat er een klein adviespuntje op de aanhechting van de dorpel rechtsachter
de electrisch bedienbare kap is netjes, de carrosserie heeft wat gebruiksspoortjes. ze rolt op 16" BWA wielen en staat
momenteel erg laag, maar door de schroefset is ze eenvoudig weer wat omhoog te schroeven, alles is goed gangbaar
Afbeelding

Blauw: Een matige 1.6 ELX uit 1995, 217500 op de teller, APK tot 3 augustus 2018. bodem is flink krokant aan t worden en staat
derhalve als adviespunt op het keuringsrapport, de blanke lak laat los op de liggende delen. het interieur is netjes en de bruine
stoffen electrisch bedienbare kap is nog erg netjes. voor de laatste APK heb ik 5 remleidingen vervangen, de spoorkogels en de
ruitewisserbladen. afgelopen week is ze heetgelopen, kachel bleef koud dus ik vermoed een weigerende waterpomp, maar ik
ging er vanuit dat de meter kuren had :? . hierbij heeft ze alle olie opgebrand dus, hoewel de motor nog erg netjes en stil loopt,
ga ik er vanuit dat de motor overleden is helaas.
Afbeelding

Tevens heb ik nog een lichtblauwmetallic 1.2 16v ELX uit 1999 met blauwe kap en zeer fraai donkergrijs lederen interieur en blauw tapijt. de motor loopt nog erg netjes, de bodem en de kap zijn slecht. hier zit geen kenteken meer op, staat geregistreerd als gesloopt bij de RDW
Vorig jaar heb ik een rode 60s met electrisch bedienbare kap gesloopt en afgezien van de kale carrosserie, motor en dashboard, heb ik hier alles nog van liggen. de zwarte kap is nog keurig netjes, alleen is het ruitje gescheurd
Ook heb ik nog een bijna complete set liggen om een van de cabrio's om te bouwen naar GT, dus motor, bak, aandrijfassen, kabelboom en ECU. de motor ligt in onderdelen uit elkaar en mist helaas de turbo, uitlaatspruitstuk en de nokkenas.
Ook heb ik nog 2 sets originele lichtmetalen velgen voor de cabrio's liggen

Alles mag in delen of als geheel weg, voor meer informatie kun je me altijd bellen

met vriendelijke groet
Arjan Schram
0619070033

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 feb 2018, 01:07 

De blauwe 1.6 ELX is inmiddels gesloopt en met de oudijzerboer mee
de versnellingsbak leeft verder in de rode, omdat die het diff liet ploffen

de rode mag zo weg voor €1000, of met het mooie bruine stoffen dak van de donkerblauwe gemonteerd en met in nieuwstaat verkerende lichtbruine tonneaucover voor €1500

De witte heb ik laatst weer eens aangeslingerd en warm laten draaien, wat die prima deed op zich, koelventilator sloeg netjes aan en weer af. Omdat de auto wat vochtig was vanbinnen lekker laten draaien en koffie gaan drinken zodat het interieur mooi droog kon worden. Echter toen bleef de koelventilator draaien dus ging ik even buiten kijken, toen bleek de radiateur geploft te zijn :?
Ik heb nog een radiateur liggen dus die krijg je erbij, verder staat de auto op een splinternieuwe schroefset en mooie dikke 16" wielen en mag weg voor €1500 dan krijg je er ook een mooie blauwe tonneaucover bij

De lichtblauwe 1.2 16v met schitterende donkergrijs leren bekleding en blauw tapijt zonder kenteken mag weg voor €600

alledrie samen, met alle delen van de 2 gesloopte cabrio's erbij en een bijna complete 1.4 GT motor, bak etc wil ik alles bij elkaar €3500 voor hebben

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 11:53 

De rode is weg. Die heb ik gisteren ingeruild op een verse multipla.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 12:51 

Gefeliciteerd! Een serie 1? Dat wordt een klassieker, kan haast niet anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 22:13 

Uiteraard een serie 1. De facelift hoef ik niet.

Ik heb nu 2 multipla’s op grijs kenteken. De eerste wil niet meer aanslaan zonder eerst een bus remmenreiniger op te vreten.
De gekietelde JTD uit mijn oude vertrouwde 156 hangt al op de bok voor een opfriskuurtje( pakkingen en keerringen zijn na 4ton wel op)
Maar dat kost tijd.
Lasapparaat en gereedschappen meeslepen in de cabrio begon me de strot uit te hangen en toen door de hardnekkige kou van de afgelopen dagen, de ontgrendeling van de achteruit vastgevroren zat, was dat de druppel en heb ik de rode cabrio verscheten en een multipla uit 2004 gekocht. Zelfde kleur als de andere, maar een ELX dit keer en 4 jaar jonger dus geen gesodemieter meer met milieuzoneboetes.

Morgen even een grote beurt doen met verse distributie enzo en dan kannie er weer tegenaan voorlopig

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 14:22 

Hoera, weer eentje gered én op straat. Veel plezier ervan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]