Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 14 nov 2018, 19:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 128 Abarth/Sport
BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 20:17 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Goh, had ik toch helemaal vergeten dat je geen kritiek mocht leveren op Fiat's verkoopcijfer-decimerende modellenpolitiek.... Maar feit is dat ze vroeger toch echt wel hun vak verstonden, en leuke auto's verkochten, waarbij de " looks " overeen kwamen met de " spec's ". De 128 Rally had alles wat een jonge vent vermocht... Een echt sportieve motor met 67 pk, een sportstuur, weliswaar geen Abarth, maar het stond prima. Bovendien had je waarachtig een toerenteller en een prachtig duo extra meters, voor het water en de oliedruk... Net zoals in de 124 Coupe/Spider... De Rally was gewoon af, en een GTI avant la lettre, net zoals de NSU TTS en de Simca Rally's.... De 128 Special-Sport is slechts een halfhartige poging hier bij aan te haken... Tja, in marketing leer je een ding, je moet een klant wel leveren, wat je hem voorgoochelt, anders gaat hij elders shoppen... Maar of een Regata-fan de frivole en echt-Italiaanse vormgeving en inrichting, en de ORGIE VAN GEWELD van de Rally, ( uitgerust met de felste standaard-nokkenas die Fiat ooit gebruikte ) kan waarderen, waag ik te betwijfelen... Burgerlijk moest het zijn na de 70-ties... De 128 Special was het net niet, en dat is uit oogpunt van de marketeer, hetzelfde als MIS !!! En dat kan je dan aan Fiats ondergang ook wel zien... Vroeger had men durf, nu is men tevreden met minder dan middelmatigheid...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 20:33 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De vrij onbekende tuner Giannini snapte het nog beter, en begreep meteen hoe goed de SOHC van Lampredi was... Zij waren nog eigen baas, en Carlo Abarth mocht zich deze pracht motor niet aannemen... Dat deed Romeo Ferraris wel...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 20:48 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Romeo Ferraris bouwde op basis van de 128-1300 een 200pk sterke twincam….. was er ook als 1000cc versie...Werd gebruikt in Monoposto's Formule 3 & 4 als ik het goed heb...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 22:40 

Bedankt voor het plaatsen van deze leuke foto’s Anne.
Doet mij met weemoed terugdenken aan mijn eerste auto, een 128 1100cl.
Meer geld had ik niet toen ik 17 was.
Eenmaal in het bezit van mijn rijbewijs ben ik veel gaan toeren met deze auto en al snel ontdekte ik een kleine auto sloperij in Marknesse. Ik denk dat er niet meer dan 50 auto’s stonden maar één daarvan was een 128 abarth.
Ik heb heel veel van deze auto afgesloopt om mijn 128 te pimpen. Zo heb ik het complete interieur eruit gehaald en overgezet in mijn 1100 cl.
Wat was ik trots op mijn 128!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]