Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 19 jun 2019, 22:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 mei 2018, 22:24 

Al bijna 20 jaar rijden wij met een Fiat 1100D in combinatie met een Kip Kuiken caravan. Beide uit 1963.
Een zeer eenvoudige auto met nog veel simpeler caravan. Een rijdende tent op wielen.
Dakje omhoog, luifeltje eraan, water in een jerrycan naast de caravan en kamperen maar.
Geen luxe, geen elektriciteit, geen verwarming maar o zo gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas hebben we door omstandigheden een grotere caravan moeten kopen, willen we nog kunnen kamperen.
Het Kipje is nu toch een beetje te kaal, zo zonder water en verwarming.
Maar voor die grotere caravan hebben we ook een grotere Fiat nodig.
Als jochie van 16 heeft mijn vader mij leren autorijden in een Fiat 132 GLS 1600/1800. Oranje met bruine bekleding.
Ik had het rap onder de knie.... En was voor altijd Fiat-Fan. De 132 is een geweldige auto. Mijn vader heeft er indertijd twee achter elkaar gehad,
de eerste zo uit de showroom in 1975 en de tweede nieuwe in 1977.
Zo neemt de gedachte steeds vastere vorm aan: De ideale trekauto voor de grotere caravan voor de komende 20 jaar zou een Fiat 132 GLS 1800 zijn.
Hoe geweldig zou het zijn om er zo één te vinden.
Wie kan ons aan een goede 132 helpen?

Groet, Sjors

fiat126@live.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2018, 23:20 

Wat een gave combinatie, geweldig! Dit moet wel het ultieme vakantiegevoel geven, kan niet anders. Maar goed, kijk eens in het "iets niet meer nodig" topic, daar staat er eentje te koop. Weet niet of het is wat je zoekt. Succes met de zoektocht.

Als je niet bang bent om zelf te importeren (is niet moeilijk) dan staat er in België eentje te koop die voldoet aan je wensen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat-132-1800-special-76-benzine-blauw-f310d896-b486-4132-ac44-1f6f9f4a7956?cldtidx=2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 mei 2018, 00:15 

Bedankt voor je reactie. Die van "iets niet meer nodig" is verkocht en is ook het latere type. Ik wil graag eerst proberen er één te vinden van bouwjaar 1974-1977.
Die belgische GLS ken ik nog van foto's dat hij in Italië stond. Ik heb de man al eens aangeschreven maar krijg geen reactie. Misschien reageert hij op een bod? Zal ik dat eens proberen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 mei 2018, 10:10 

ja, doen. Wie weet spreekt hij de taal van euro's wel :lol:
Ik kan natuurlijk niet in je geldkluis kijken maar er is een gezegde dat gaat: beter duur dan niet te krijgen. Qua prijs heb je ook bijna geen vergelijkingsmateriaal; ze worden eigenlijk zelden aangeboden. Maar proberen kan altijd. Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 mei 2018, 21:23 

Ik heb contact met de man. Over de prijs worden we het wel eens. Ben in afwachting van de volgende mail met foto's en een afspraak om te gaan kijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2018, 22:58 

Mooi! Laat je het vervolg even weten? Ben wel benieuwd namelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2018, 12:35 

Ik ruik zelfs een mooi verhaal voor in de BM. Succes en straks veel veilige kilometers. Misschien zien we je span wel eens op een clubtreffen. 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2018, 15:05 

Nou Paul! Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht maar kan mooi zijn inderdaad. We gaan het beleven hoop ik...
Heb een poos geleden ook eens een mailtje gestuurd naar de redactie om te polsen of er belangstelling was voor een wat uitgebreid roadtrip verhaal. Tot op heden nog geen reactie gehad... vandaar dat ik schrijf "hoop ik". :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2018, 21:30 

Anne, begin maar vast te schrijven. Hier is alvast belangstelling. Je bericht zal er wel tussendoor geslipt zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018, 23:27 

Da's appeltje-eitje, verslag ligt al bijna 10 jaar klaar... :lol: Is wel een beetje lang voor publicatie in één keer trouwens. :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]