Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 27 sep 2021, 08:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jul 2021, 10:40 

Hallo,

Mijn naam is Liesbeth en ik ben al 9 jaar de eigenaar van een fiat 127 uit 1985. Het een een Braziliaanse editie met een 1050 blok.
Helaas is er iets goed mis en moet het hele blok vervangen worden.

Ik ben zelf niet technisch onderlegd, dus een technische uitleg over wat er mis is met de motor kan ik niet geven. Het is zo dat de motor als die koud is prima start. Maar zodra die warm is en ik 'm uitzet, deze bijna niet meer starten wil. Zodra de motor weer koud is, is er geen probleem.

De bovenkant van het blok is al gereviseerd en de kleppen zijn vervangen (die waren verbrand). Voor de onderkant van blok word mij een revisie afgeraden omdat er bijna niet meer aan onderdelen te komen is. Met als gevolg dat het complete blok vervangen moet worden.

We zijn er al achter dat de 1050 blokken erg moeilijk te vinden zijn. Daarom mijn verzoek op dit forum: is er iemand die mij aan een 1050 blok voor mijn Fiat 127 kan helpen?

Groetjes Liesbeth

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Mijn fiat 127
IMG_4374.png
IMG_4374.png [ 1.03 MiB | 1102 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jul 2021, 21:19 

Nog een fraaie 127, 1050 motoren zijn ook gemonteerd geweest in de N.L uitvoering als 127 Special met 4 versnellingen.
Alsmede in de Cinquecento Sporting, Seicento en de Lancia Y10, kun je echt niets vinden kijk dan naar de Fire motoren.
B.v. de 1.2 MPI uit de eerste serie van de Punto, daar zit de minste elektronica poespas op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jul 2021, 21:22 

Voor de rest lijkt dit forum ondanks de belovende tekst " dat het voor alle FIAT modellen openstaat " volledig uitgestorven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 aug 2021, 11:48 

Dag Liesbeth,

Ik heb natuurlijk niet gekeken/geluisterd of iets anders maar een auto die koud start en netjes loopt maar niet wil starten als je warm bent dat klinkt niet als een versleten blok, maar eerder als 'vapour lock' ofwel lucht in de brandstof aanvoer. Bijvoorbeeld benzine leidingen die ergens te dicht bij lopen etc. Ik wil je geen werk op de hals halen maar wellicht is het slim om ook eens iets verder te kijken dan alleen het blok vervangen.
Ik weet overigens niet of je hem uitzet omdat het drama is of omdat je gewoon bent waar je wezen moet (lees je kunt altijd lekker rijden maar niet meer starten wanneer je hem uitzet en hij warm is).

Groeten Michiel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]