Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 mei 2022, 17:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 feb 2022, 08:17 

Goedemorgen!

Ik ben nieuw hier, dus ik stel me graag even voor: DucatoFeenstra, sinds kort eigenaar van een 2009 Fiat Ducato Maxi 160 Multijet met 200.000km, 3.0L 180pk, L4H2 buscamper-to-be. De bus was reeds getuned en v.v. luchtvering en een (Webasto) standkachel toen ik ‘m kocht, want ik ben ondertussen de 4e eigenaar. De bus is oorspronkelijk Belgisch, maar al vrij snel naar Nederland geïmporteerd en – alhoewel al enkele jaren onder ons – in uitstekende staat nu in Friesland beland; geen spoortje roest en altijd zorgvuldig onderhouden, dat zie je aan alles. Afgezien natuurlijk van de bak, die ik bij thuiskomst meteen heb laten reviseren; iets dat ik voordat ik ‘m kocht wist en ingecalculeerd heb.

De Ducato is nu nog een bestelbus, maar begin februari ’22 laat ik ‘m bij de RDW omkeuren naar buscamper; momenteel ben ik dan ook druk bezig met het bouwen van het voor de keuring vereiste interieur.

Ik ben lid geworden van jullie forum in de hoop iets van de hier aanwezige kennis op te kunnen steken tijdens mijn eerste reis met de Ducato, nl. de ombouw ervan tot buscamper  Ik kijk er naar uit om de andere Ducato’s en hun eigenaren hier op het forum te leren kennen.

Enkele zaken waarover ik hier op het forum meer hoop te leren, zijn bijvoorbeeld:
- Modernisering van de grille, vooraanzicht;
- Vervangen van de huidige originele Ducato stoelen (1 bestuurders- en 1 bijrijdersstoel – geen bank) door donorstoelen van een ander merk/ uit een andere auto;
- Manieren waarop de hemel in de cabine gedemonteerd kan worden;
- Manieren om het luchtsysteem in het dashboard stiller te maken;
- Manieren om de schuifdeur stiller te maken en (vooral) gemakkelijker en stiller te sluiten.

Voor tips, tricks en hulp over deze zaken bij voorbaat mijn grote dank!

Hartelijke groet!

DucatoFeenstra

Bijlagen:
Ducato_zijkant.jpg
Ducato_zijkant.jpg [ 310.6 KiB | 2420 keer bekeken ]
Ducato_voor.jpg
Ducato_voor.jpg [ 443.67 KiB | 2420 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2022, 10:31 

Hoii! ik zal je dan maar, ook als nieuw lid, welkom heten. Ik krijg de indruk dat dit forum een beetje dood is.

Zelf ben ik veel te vinden op het MyPolo forum (mn vorige auto was een Polo 1.2TDI) en daar is het heeeeel actief, levendig en respectvol!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 feb 2022, 21:47 

Van harte welkom op dit forum DucatoFeenstra. De camper-in-wording ziet er gelikt uit; nu heb ik niet helemaal inzage in ons autobestand binnen de club maar ik schat zo in dat we er niet heel veel van hebben binnen onze vereniging. Ik zie je er in ieder geval graag mee verschijnen binnenkort op een van de clubdagen.

Groeten,

Adelbert Dobbe

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 maart 2022, 18:59 

Welkom 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]