Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 26 sep 2020, 23:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo Iedereen .
BerichtGeplaatst: 13 jul 2020, 21:20 

Ik zal mij even voorstellen aan iedereen van dit Forum :
Mijn naam is Rob en ben inmiddels 50jaar , ik kom uit het oosten van Nederland , regio Twente noemen ze dat ( haha ) ik ben een trotse bezitter van een Fiat .
Tja welke Fiat vraagt u zich af ? Nou een Punto 1600cc ELX cabrio bertone kleur geel . Deze via import 2001 ( Duitsland ) in Nederland terecht gekomen . Ik heb dit voertuig nu 6 jaren waarvan 5jaar
heeft die onder een zeil en bokjes gestaan in een kurkdroge garage .
Vroeger heeft mijn overleden vader een Fiat Spider gehad ( deze moet nog ergens in Nederland rijden maar waar ? ) tevens een blauwe / paarse bertone x19 ( was ook duits ) deze is 12jaar geleden
verkocht .
Ik dwaal af .
Nu heb ik aantal vragen aan jullie liefhebbers , simpelweg omdat ik de antwoorden niet weet . Ik heb gezocht op het internet maar dit maakt mijn zoektocht alleen maar waziger . Misschien weten jullie meer ?
Mijn vragen :

* Hoeveel orginele Bertone's ELX 1600cc mk1 kleur geel zijn er nog op kenteken in Nederland ? Kleine aanvulling , mijne heeft chassis code bertone 000777 op het lange alluplaatje staan ( dus nummer 777 ? )

* Tevens zie ik Elx bertone's met 2 airbags ipv 1 . In welk bouwjaar is men overgegaan naar 2 airbags ?

* Ook zie ik verschillen in dashboarden met name de toerenteller . Andere schaalverdeling . Welk jaar is deze overgang geweest ?

* In mijn ruiten van de portieren staat het cijfer 3 ( dus 1993 ) rest van het voertuig cijfer 4 ( 1994 ) zou het zo kunnen zijn dat in combinatie met het nummer 777 en ruitcombinatie , dat mijn bertone gemaakt is in het jaar 1993 ?

* Laatste voorlopige vraag : Hoeveel Elx 1600 bertone's zijn er uberhaupt in totaal gemaakt ?

Totzover mijn vragen aan jullie geleerden .

Met vriendenlijke groet ,Rob . 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hallo Iedereen .
BerichtGeplaatst: 14 jul 2020, 19:14 

Welkom hier. Punto cabrio's zijn er volgens mij niet zoveel meer van over in NL tenminste, ik zie ze maar heel weinig. Dus best een beetje bijzonder bezit. Ik weet dat er een clublid is met een gele cabrio. Ook lees ik ergens dat de cabrio debuteerde in augustus 1994 in 1.6-liter 90ELX uitvoering. Dat model werd verkocht tot mei 1997 waarna hij werd vervangen door de 85ELX uitvoering. Alle cabrio's werden gebouwd bij Bertone tussen april 1994 en juni 1999. Welke uitvoering er dan tussen april en augustus van 1994 is gebouwd... geen idee. Misschien gewoon ergens een foutje qua periode?
Helaas moet ik op de rest van al je vragen ontkennend antwoorden. Ik ontken alles dus. :lol: Toch wil ik je veel succes wensen met je zoektocht naar de antwoorden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jul 2020, 22:26 

Anne C. schreef:
Welkom hier. Punto cabrio's zijn er volgens mij niet zoveel meer van over in NL tenminste, ik zie ze maar heel weinig. Dus best een beetje bijzonder bezit. Ik weet dat er een clublid is met een gele cabrio. Ook lees ik ergens dat de cabrio debuteerde in augustus 1994 in 1.6-liter 90ELX uitvoering. Dat model werd verkocht tot mei 1997 waarna hij werd vervangen door de 85ELX uitvoering. Alle cabrio's werden gebouwd bij Bertone tussen april 1994 en juni 1999. Welke uitvoering er dan tussen april en augustus van 1994 is gebouwd... geen idee. Misschien gewoon ergens een foutje qua periode?
Helaas moet ik op de rest van al je vragen ontkennend antwoorden. Ik ontken alles dus. :lol: Toch wil ik je veel succes wensen met je zoektocht naar de antwoorden.

Bedankt Anne voor uw bijdrage in mijn zoektocht naar antwoorden . :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2020, 05:54 

Tijd om de 1600cc Elx op de bokjes ( alweer ) te gaan plaatsen . Maar hoe ? Ik hoor zo veel verhalen omtrent het beste klaar maken voor de winter , iemand tips ?

Groeten uit het Oosten . ( Eigenaar van een Mk1 Elx 1600 . )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 sep 2020, 18:49 

Hallo Rob,

Zorg er in ieder geval voor dat de tank gevuld is met Shell V-Power of BP Ultimate 98 of een andere brandstof zonder Biotroep.

Op bokjes? Prima. Anders elke maand even een stukje verzetten om een vlakke(re) kant op de banden te voorkomen.

Liefst elke maand even starten en wel echt op temperatuur laten komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]