Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 14 nov 2018, 19:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 okt 2018, 12:59 

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier, dus stel ik me even voor.
Ik ben in het bezit van de Fiat Regata 85 Weekend sinds 10 juni vorig jaar, dus was wel eens tijd om mijzelf aan te melden.

Toen ik hem had gekocht liep die niet zoals het hoorde, toch gekocht omdat ik direct verliefd op deze wagen was en hem persee wilden hebben haha. Eenmaal wat getourd te hebben met veel choken, heb ik de carburateur er af gehaald en compleet gereviseerd.
Was hard nodig, pakkingen verrot en zwaar vervuild.
Heb hem meerdere malen ultrasoon gereinigd, leek wel een frituurpan geworden.
Daarbij heb ik ook de originele brandstoffilter ertussen uit gehaald.
Wilde hem vervangen, maar zijn niet meer te krijgen en worden ook niet meer gemaakt. Heb ik opgelost met een tussenfilter.
Overigens was die brandstof filter ook goed vervuild, het zal dan ook de originele zijn geweest.
Nog steeds liep die niet zoals ik wilde, bleek de vacuum vervroeger lek te zijn. Nieuwe opgezet, en opgelost.
Rijd weer als een zonnetje hoe het hoord, ongv 1 op 16.
Ben er zelf mee naar de Bourgogne op vakantie geweest zonder problemen.
Heb er laatst een origineel grilletje in gezet zonder mist lampen, en de orignele regata wieldoppen opgezet. (mistlamp gril heb ik nog wel, heeft wel wat)
Deze winter word het carrosorie volledig aangepakt. De planning is er om hem over te latenspuiten en de vooruit te vervangen, zit een kleine scheur in. Heb nog een originele in plastic zittende voorruit op de kop weten te tikken.

Hier nog een foto.
Afbeelding

Maar hier heb ik nog een vraag, hopen dat jullie het weten.

Zodra ik ga rijden, start ik hem uiteraart met de choke, allemaal geen probleem.
Word die warmer, choke weer uit, nog steeds geen probleem.
Maar dan na een tijdje rijden, als die perfect op temp is, valt mijn gas weg.
Als ik dan gas geeft valt die uit, gebruik ik de choke weer, rijd die weer zoals het hoort.
Lijkt dus dat die dan armer gaat draaien en moet smoren met de choke, wat raar is.
Bougies er uit gedraait, koffiebruin tot iets te donker. Dus daar kan het niet aan liggen.

Bedankt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2018, 09:22 

Hoi,

Helaas heb ik geen antwoord op jouw vraag......... :roll:

Maar wilde wel even kwijt dat het een gave auto is die je hebt, volgens mij de PK-99-LS als ik het goed herinner?
Zorg er goed voor want volgens mij heb je 1 van de laatste, nog rijdende, Regata Weekends die er zijn in Nederland (buiten een groene van de tweede serie die ik weet).

Veel rijplezier, zeker als het 'gasprobleem' is opgelost!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2018, 21:00 

Gebruik je de choke dan bij opnieuw starten of tijdens de uitval?
Is het willekeurig? Ene keer wel, andere niet? Je klacht lijkt op twee dingen die ikzelf ook eens heb gehad.

Ondanks je gereviseerde carburateur, kan er alsnog een vuiltje in zitten. De afstand van het luchtfilter en huis bij zon regata 85 is niet altijd goed. Hij moet echt goed afsluiten, sommige universele filters lijken het zelfde maar zijn net niet hoog genoeg waardoor er ruimte voor vuil doorlaat ontstaat. Als er vuil in zit en je trekt de choke aan dan krijgt ie meer brandstof lijkt mij.

Verder, deze lijkt minder relevant,
Motor viel helemaal uit en was er met de choke niets tot weinig te doen, het ontstekingsblokje onder de bobine. Ben toen een hele tijd aan het zoeken geweest met heel veel delen in het brandstof systeem vervangen maar niets hielp totdat ik dit moduultje vernieuwde. daarna nooit meer last gehad.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2018, 07:19 

Regatachamp schreef:
Gebruik je de choke dan bij opnieuw starten of tijdens de uitval?
Is het willekeurig? Ene keer wel, andere niet? Je klacht lijkt op twee dingen die ikzelf ook eens heb gehad.

Ondanks je gereviseerde carburateur, kan er alsnog een vuiltje in zitten. De afstand van het luchtfilter en huis bij zon regata 85 is niet altijd goed. Hij moet echt goed afsluiten, sommige universele filters lijken het zelfde maar zijn net niet hoog genoeg waardoor er ruimte voor vuil doorlaat ontstaat. Als er vuil in zit en je trekt de choke aan dan krijgt ie meer brandstof lijkt mij.

Verder, deze lijkt minder relevant,
Motor viel helemaal uit en was er met de choke niets tot weinig te doen, het ontstekingsblokje onder de bobine. Ben toen een hele tijd aan het zoeken geweest met heel veel delen in het brandstof systeem vervangen maar niets hielp totdat ik dit moduultje vernieuwde. daarna nooit meer last gehad.

Kijk dat zijn nog eens tips.
Ik ga bij dat luchtfilterhuis deksel een nieuwe schuimen rand plakken ten hoogte van het filter denk ik.

Maar het probleem is opgelost gelukkig, het was waarschijnlijk de tankontluchting, zonder tankdop rijd die weer goed.

Hij heeft trouwens ook een lekke vaccuumvervroeger, heb er een 2e hands opgezet toen der tijd.
Maar het schijnt dat die van het oud type panda er ook op passen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 okt 2018, 23:42 

Gave Regata Weekend, met die geweldige oplossing voor lange lading: de gedeelde achterklep/bumper. Ik kan me niet heugen er eentje gezien te hebben. Ai, nou lieg ik wel een beetje: er staat een serie 2 vlak bij me in de buurt maar ik denk niet dat die ooit nog op 's Heeren wegen gaat verschijnen dus dat telt niet. :lol: Wees er goed voor, het zijn fijne auto's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 okt 2018, 14:29 

Anne C. schreef:
Gave Regata Weekend, met die geweldige oplossing voor lange lading: de gedeelde achterklep/bumper. Ik kan me niet heugen er eentje gezien te hebben. Ai, nou lieg ik wel een beetje: er staat een serie 2 vlak bij me in de buurt maar ik denk niet dat die ooit nog op 's Heeren wegen gaat verschijnen dus dat telt niet. :lol: Wees er goed voor, het zijn fijne auto's.

Bedankt 8-) .
Maar die deelbare achterklep is zeker handig, al regelmatig gebruik van gemaakt haha.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 okt 2018, 13:01 

Ja Anne C. je hebt helemaal gelijk, prachtauto. Mijn eerste kennismaking met de stationwagon, en wel de grijze versie... een Marengo 1.9D. Reed super en bracht me overal heen, van Goor naar Heemskerk, Eindhoven en ja ook naar Frankrijk aan de D-Day kust in 1994. Is ook destijds door Polen, de voormalige DDR en Tsjechie gereden... Diesel, rustgevend geknikker in het vooronder en de auto maar mijn Pa dol op was... sloeg ja nooit af.. en starten zonder choke... Alpinopet op, en naar mijn broer zijn bouw... Ideale trekker voor de aanhanger, en er kom heel veel in.... Vooral slooponderdelen van Fiat's van oudere datum.. Helaas, op een winterachtige ochtend in 1999, ging het die Zondag naar Bad Zwischenahn, om het vliegveld te zoeken waar de fameuze Me 163 gevlogen had... Hij draaide zich in de sneeuw 2 maal om, zo van "Ik wil naar huis ". Vlak voor Badf Zwischenahn ging het mis, bij de brug over het kanaal... Ik ramde een Mazda 626 met Russen-duitsers, de zomerzon leek mij groenlicht te geven... Het was het enigste verkeerslicht dat geen zak over had gekregen... FIJN !!! Afijn, hij was rechts ter hoogte van de rechterdeur 30cm smaller geworden... Gelukkig wilden Pa of Martijn niet mee, dat was niet goed gekomen... Dat was het einde van mijn dikke Diesel en het werkpaard... De stationwagen blijft echter mijn auto voor alledag, al blijft het een Duitser...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]