Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 aug 2018, 23:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 apr 2017, 13:49 

Even voorstellen.

Nadat we eind 2013 een Tesla aangekocht hadden hebben we besloten geen ICE meer aan te schaffen. Nu er een tweede wagen nodig was kwamen we uit op de Fiat500e. Helaas slechts in twee staten in de USA bij Fiat aan te kopen, dus door iemand voor ons een gebruikte laten importeren.
Alles bij elkaar (transport, import, aanpassen, BTW, Europese lader) kost dat zo rond de Euro 15.000,--- (Nieuw in de USA kosten ze $ 31.000,--)

We hebben deze nu een paar weken en zijn er zeer tevreden mee.

Belangrijk voor ons om bij de Fiat500 uit te komen waren :

- Fiat 500 is een ERG leuke wagen, geen model "tree hugger" of golf-car zoals sommige andere EV's.
- Het is een FULL EV, geen hybride
- Behoorlijk grote accu
- Accu volledig thermisch gemanaged. (Erg belangrijk voor levensduur).

Alles werkt, instelbaar in KM en graden celsius... en ook de Blue&Me navigatie (moest wel Benelux kaart kopen).
Alleen de remote Fiat App niet. Ik kijk er nog naar en ben aan het rondkijken of dat op te lossen is, maar ben daar wat sceptisch.

Ik kom graag in contact met andere Fiat-500e eigenaren, maar zal ook graag mijn ervaringen delen met andere geinteresseerden.

Mijn achtergrond is electronica / embedded software.. Ik hoop met die kennis iets te kunnen doen om alsnog de wagen met de App remote te kunnen bereiken. Wellicht dat een ander hier daar ook naar kijkt ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 21:27 

Hallo,

Ik heb nu ook een 500 e,
Ik was ook aan het zoeken of ik de app kan resetten ,

Mocht ne info hebben hoor ik het graag.

Marcel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 21:36 

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen Gerard.
Wat is je actieradius?
Kun je goed mee komen in het verkeer?
Kom je aan het einde van de dag thuis of moet je vaak op een parkeerplaats slapen?

Zomaar wat vragen...

Jelle

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 apr 2018, 22:46 

Wij hebben sinds een maand ook een fiat 500e, erg leuke, stille, snelle en fijn rijdende auto. We hebben net een beetje spannende rit van 140 km op 1 lading achter de rug (zou ie het halen). Op de grote weg veel achter vrachtauto's gehangen en verder rustig over binnendoor weggetjes. We hadden nog ruim 20 km over maar de auto werd er wel een beetje zenuwachtig van (kleur kilometerbereik werd rood).

Over de app lees ik op Amerikaanse forums niet zulke geweldige berichten. Maar het eerste probleem is dat ik de auto niet kan registreren op fiataccess.com omdat hij al geregistreerd is, hebben anderen ook dat probleem? Verder werkt in onze auto de blue&me functie niet, er zit wel een adapter bij voor in dashboard maar geen tomtom maar dat is toch niet noodzakelijk? Niet zo'n probleem maar ik dacht dat dit standaard zat in alle 500e's. O ja, en de kilometerstand blijft knipperen sinds hij van miles naar kilometers is overgeschakeld, weet iemand een oplossing?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]