Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 jan 2018, 05:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 28 dec 2017, 22:13 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1020
Afbeelding
Er is een klein kapje, Ducellier volgens mij...
Afbeelding
Dan is er deze stevige met schroefjes... heel fijn...
Afbeelding
En de tiet met de uiers, zeg maar...
Vacuumdoosjes zaten er dus niet op... Marbella ???
Effe crash-cursus voor monteurs.. of sorry, engineers... Can't know everything, aint that right ? Bon Chance !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 29 dec 2017, 11:02 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Nog steeds de verkeerde. Dus vanmiddag weer een nieuwe ronde. Wat blijkt nu: Waarvan ik dacht dat het een 124 verdeler was, blijkt het er een te zijn van een Marbella, DF4R-124<-270A. Moet je ook maar weten. Het was al zo raar dat die onderdelen niet leken te bestaan voor de 127. Maar het is dus wederom onderweg.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 29 dec 2017, 14:54 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Inmiddels de deurpanelen in de grondverf staan en de gaten uitgezaagd. Beste oplossing ever dat alu met leermotief:
- Sterk: Maakt de deur een stuk minder doordringbaar in geval van side-impact. Veel sterker als het originele kartonnen deurpaneel en het is dragend. Bovendien straks verbonden met carroserie. Geen rolkooi in een auto is 1 ding (altijd een auto met een rolkooi gehad), maar geen veiligheid is 2.
- Relatief licht: Deurpaneel is nauwelijks zwaarder dan het kartonnen met skai beklede originele exemplaar. Reken ik het handvat mee in het geheel zelf 50 gram lichter. Had ik overigens niet verwacht!

Loop van het weekend even in kleur zetten, isoleren en dan afhangen. Should be easy enough. Daarna aan de slag met een mooie afwerking bedenken voor de gaten (raamslinger en hendel) en we zijn weer klaar.

Aangezien de originele exemplaren te lelijk voor woorden zijn (polyester), maar eens aan de slag met oregon pine waar ik ook het dashbord uit opgetrokken heb. En anders more alu.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 29 dec 2017, 16:13 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Zo eindelijk juiste onderdelen. Nu sneeuwt het hoer te hard, als het weer droog is even inbouwen.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 30 dec 2017, 09:16 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 1141
Voor een zijdelingse aanrijding met een 127 hoef je noet heel veel schrik te hebben. Het autooje is zo licht dat als iemand de volle zijkant op de neus neemt, het hele 127je meegenomen wordt. Mocht je toch meer veiligheid willen, kan je beter een nekbrace omdoen met rijden ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 30 dec 2017, 13:44 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Giovanni -24V schreef:
Voor een zijdelingse aanrijding met een 127 hoef je noet heel veel schrik te hebben. Het autooje is zo licht dat als iemand de volle zijkant op de neus neemt, het hele 127je meegenomen wordt. Mocht je toch meer veiligheid willen, kan je beter een nekbrace omdoen met rijden ;)


Kan ik je eigenlijk geen ongelijk in geven :mrgreen: Vandaar ook altijd een rolkooi. Maar omdat die dingen ook gruwelijk in de weg zitten en mijn vrouw dat niet wil maar even creatief zijn op een andere manier. Moet je voor de grap maar eens proberen in te stappen in een auto met hoge door bars. Dat gaat ongeveer hetzelfde als "The Dukes of Hazzard".

Maar de kreukelzone van die 127 is alleen bedacht voor aanrijdingen aan de voor en achterkant. Zijkant dan weer niet. De verstevigingsribben aan de buitenkant van de deuren dragen de kracht van voor naar achter door, ipv alleen de voorkant als je ze niet zou hebben. Zijwaarts houdt die richel niet veel tegen. En laten we eerlijk wezen: Het plaatwerk is net zo sterk als spaghetti.

Overigens is het een trucje uit het verleden van Nascar toen er nog met stalen body's gereden werd. Als er straks een aanrijding volgt (niet te hopen) dan wordt de kracht zo verplaatst dat deze door vloeit naar de kanten van de A en B stijl van de deur en de deur zichzelf moet torderen om verder door te buiten. Omdat een deur daar tegen bestand is biedt dat voldoende remmende kracht om een auto niet te ver te laten binnendringen in de kooi. Moderne auto's hebben dit al jaren. De 127 niet. Deze versie is alleen wat sterker dan in moderne auto's zit. Voordeel is dat je daarmee minder schade aan je lichaam creëert. Nadeel is dat je daarmee meer krachten op je lichaam krijgt met de impact, wat in de praktijk wat meer spierpijn betekend en kans op whiplash.

Voor mij was dit de volgende keuze:
- Potentieel een arm missen?
- Potentieel last van mijn nek?
En dan is de keuze voor mij optie 2.

Eerste laag zwart zit overigens inmiddels op de deurpanelen. Nog een paar lagen te gaan.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 30 dec 2017, 14:19 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1020
Het voordeel van ouder worden is, dat je meer meegemaakt hebt.. je neemt dus niet zomaar voorrang meer, maar kijkt even of je het krijgt... Het voordeel van het bezitten van een klassieker is dan vervolgens weer, dat je er iets zuiniger op wordt, je wilt hem tenslotte houden, en later verdere geven, een Kulturdenkmal zoals het is... Klassiekers zijn cool, en de coolste zijn de auto's die niemand wilde, of waard vond om te restaureren. Vandaar dat je bepaalde " Brot & Butterauto's " nooit meer ziet, en dat deze auto's van hun moeder & vader bepaalde herinneringen wakker doen worden... Bedenk dat in bepaalde series de klassieker een hoofdrol krijgt, zoals in " Tatort " of "Morse " destijds... Jaguars en Porsches zie je overal bij klassiekerdagen, met veel oude patsers er in... Leuker wordt het als je mag meemaken dat een Porsche-fahrer als een speer op je auto af beent, op een gegeven moment je lachende smoel ziet, over zijn perikelen rondom de " Boca "en dan vraagt of ie van jou is.... Wordt er dus steeds zuiniger op en jakker er niet meer mee... Rolkooi verneukt mijn hele interieur en instap... Wil zelfs geen Nardi of Abarth-stuur meer... liggen op zolder te wachten...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 30 dec 2017, 16:46 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Al met al schiet het weer aardig op. 3de laag zit er zojuist op. Moet nu alleen wachten op mijn nieuwe zwarte klinknagels voor ik de boel weer vast kan zetten. Wel handig dat je voor amper meer geld kleurgecodeerde hebt. Dat scheelt bizar veel werk.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 13 jan 2018, 13:29 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 472
Woonplaats: Ridderkerk
Zwarte klinknagels zijn nog steeds niet binnen, dus die moeten opnieuw verstuurd worden. Starten doet hij ook nog steeds niet. Startmotor draait, Nieuwe rotor, nieuwe verdeler, nieuwe condensator, nieuwe contactpuntjes, nieuwe bougiekabels, geen idee wat er gebeurt, maar vonken doet hij niet. hele dikke massakabel gemonteerd, in de hoop dat dat het is. Niets. Dus nu wordt het graven in de bekabeling vrees ik, want iets is er niet fris.

_________________
http://www.seoenzo.nl
http://www.ks-engineering.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fiat 127: Krusty
BerichtGeplaatst: 13 jan 2018, 20:44 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 1141
Hoe is de staat van je contactslot? Want ook dat is een beruchte.......


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling