Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 okt 2017, 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 12:05 

Beste iedereen,

Het is altijd wel zo netjes om je even voor te stellen op een nieuw forum.
Dojrn is mijn schuilnaam, die dichter bij mijn echte naam is dan je zou vermoeden, maar daar ga ik verder niet op in.

We hebben thuis geen Fiat, er is wel een hoop Fiat groep voor de deur langs gegaan, maar dat komt zo.

Geschiedenis (helaas zonder foto's want na het verplicht betaald worden van Photobucket nog geen goed alternatief gevonden om foto's online te kunnen ctrl-c ctrl-v'en.)

1: Honda Concerto 1.5
2: Alfa Romeo 146 1.8 ts
3: Alfa romeo 33 1.7
4: Suzuki SV650 (huidig)
5: Renault Laguna 1.8
6: Alfa romeo 33 1.3V (huidig)
7: Alfa romeo 156 1.8 ts
8: Suzuki GSX 750(huidig)
9: Alfa romeo 166 2.0 ts (huidig)

Het mooie komt in 2, maar er staan 2 auto's omdat we allebei te werk moeten. Ooit hadden we 1 auto en 1 motor, maar mijn onregelmatige rooster en haar koopavonden beten nog wel eens en uit de nachtdienst met de motor naar huis was alles behalve prettig. Dus toen heb ik voor mezelf de 33 1.3 naast de Renault gezet. De SV650 was ik al een paar jaar zat, dus die stond werkloos stil. Uiteindelijk een motor erbij gekocht zodat zij de SV in gebruik kon gaan nemen na het halen van haar rijbewijs (er zitten ook net genoeg knauwtjes/ scheurtjes in het zadel/ oppervlakkig vliegroest op die SV om de dagwaarde te decimeren en voor die 16 euro die ik er per maand totaal aan kwijt ben kon die wel gewoon blijven wachten). Ergens deze maand moet ze afrijden.

De 166 (van haar) is in gebruik te duur gebleken en voor haar als auto niet heel prettig. (ding weegt als dieplood, wegens de aanschafwaarde van destijds gelijkwaardig aan een leuk appartementje hoge verzekering en een verbruik van 1:9 telt het aardig op).
Daarnaast is het zicht naar achter normaal niet zo'n probleem, maar wel een dingetje als je op woon werk 2 invoegstroken van een meter of 100 hebt.
Die gaat er dus uit en vanmiddag willen we gaan kijken voor een Punto'tje 1.4 uit 2004.

Mijn vraag aan jullie is nu: wat zijn de modelspecifieke mankementen van zo'n puntootje?
Zoals bijvoorbeeld de 33 berucht is om zijn zwakke synchromesh, de 156 om zijn draagarmen, veertorens en roestgevoelige bodem, de 166 om zijn kachel en achterveren en de Laguna voor.. het zijn van een Renault? (wat een draak van een auto was dat)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 okt 2017, 12:00 

Welkom :mrgreen:

Koppakking, bobines plus bougiekabels, aanhechting bodemplaat op dorpels, achterste kriksteunen, wielbakken achter. Electrische stuurbelrachtigingsmodule.

Alles goedkoop te fixen, behalve roestellende.

Succes met zo'n taai rakkertje!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 01:24 

Maar edit: excuus, volgende week zaterdag hebben we dus wel een Fiat. Een Puntootje 1.2 16v uit 2003. Geinig karretje en 50 eu in de maand goedkoper in verzekering en wegenbelasting dan de 166 :lol: Het verbruik zal ook wel iets beter zijn dan 1:9

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 10:37 

Gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier aan beleven! Met jouw handige handjes prima voor een habbekrats in de vaart te houden! Ons exemplaar heeft alle uithoeken van Europa alweer gezien. De laatste keer op de vrachtwagen vanuit Italië terug, dat dan weer wel.......... De chauffeur van Logicx wilde wel ff weten wat het voor raar exemplaar was: 6 bak? Airco? Lpg? 19 jaar oud en helemaal aan de andere kant van de Alpen? Wat voor mensen rijden daarmee? De hele weg terug heeft ie zich afgevraagd wat er toch met dat autootje was! Helemaal toen ie hem bij de Franse grens af mocht laden en de douane het hele ding ondersteboven trok op zoek naar drugs! Scheen allemaal erg verdacht te zijn :mrgreen: Tot ie mij op mijn klompen aan zag komen banjeren. Toen wist ie meteen genoeg! Eigenwijs als ik ben, koop ik ofwel een jonge schadeauto, of als dat er zoals nu ff niet in zit, raap ik alle ouwe zooi bij elkaar en rijden we voor een scheet en 3 knikkers in heerlijk onverwacht Italiaans temperament. Dat ie eruit ziet alsof ie zijn hele leven in Palermo of Napels heeft gewoond, zal mij eerlijk gezegd een rotzorg zijn!

Heeft jullie exemplaar ook een zesbak?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 12:23 

Als je de achteruit meetelt :lol:

Af en toe ben ik best handig, maar die van haar kan ik eigenlijk niet onder handen nemen. Ze staat erop elke dag ermee te werk te kunnen. (zo heeft ze de remmen van de Renault het graf in geholpen en nadat de 166 als een laag overvliegend vliegtuig begon te klinken er doodleuk een week mee doorgereden. Wat waarschijnlijk de nekslag is geweest voor de schijven)

Als ze eenmaal haar motorrijbewijs heeft is er misschien eens een mogelijkheid om wat reparaties aan die van haar zelf te doen, maar voorheen was dat een kwestie van naar de garage brengen wanneer het haar uitkwam en alleen als die een leenauto beschikbaar had. Anders reed ze er gewoon mee door...

En ja, dat heeft al aardig wat woorden gegeven :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 22:44 

Oei! Tijd voor een reserveauto haha!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 23:04 

Giovanni -24V schreef:

Dat mag niet, het schijnt asociaal te zijn om 3 parkeerplaatsen bezet te houden volgens haar. :roll:
snap jij dat?

Heel wat anders, hoeveel liter benzine tankje hangt er eigenlijk in zo'n punto?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2017, 23:06 

Oeh! maar ze is vandaag geslaagd voor de grote mensen brommert. Dus binnekort gaat ze op 2 wielen te werk 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 okt 2017, 09:37 

Dojrn schreef:
Giovanni -24V schreef:

Dat mag niet, het schijnt asociaal te zijn om 3 parkeerplaatsen bezet te houden volgens haar. :roll:
snap jij dat?

Heel wat anders, hoeveel liter benzine tankje hangt er eigenlijk in zo'n punto?

Ze heeft een punt! :mrgreen: Onze reserveauto staat om die reden lp de zaak ipv thuis voor de deur.

Ik heb geen idee vwbt de tankinhoud. Grande Punto 45ltr meen ik, Punto 176 50ltr? 188 geen flauwe notie van.

Dojrn schreef:
Oeh! maar ze is vandaag geslaagd voor de grote mensen brommert. Dus binnekort gaat ze op 2 wielen te werk 8-)

Gefeliciteerd! .Daar heb je je toekomstige onderhoudsmogelijkheden :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 okt 2017, 23:34 

hoezo? Je betaald toch voor alle auto's wegenbelasting? Mogen ze er gewoon staan. Pas als ze alle werkbussen uit straten weten te weren heeft 'men' wat mij betreft een punt... En daarbij, liever een straat vol leuke Italianen dan saai leaseblik! :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]