Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 11 dec 2019, 08:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: houtje in sleutelgat
BerichtGeplaatst: 20 jan 2019, 17:58 

Dag beste mede forumleden.

Wat is mij overkomen? Eén of andere onverlaat heeft een plat houtje, zoiets als een lolliestokje, in de sleutelopening van de achterklep van mijn 2012 Doblo (type 263) geramd en vervolgens afgebroken en wel dusdanig dat je het breukvlak van het hout nog net kunt zien maar er met geen mogelijkheid aan kunt om het eruit te trekken.
Gevolg: het slot kan niet meer met de sleutel worden bediend.
Op zich niet echt een ramp, via de afstandsbediening kan de klep op- en van het slot gehaald, maar ik wil het toch wel weer graag in orde hebben.
Idee: cilinder vrijmaken en op een werkbank voorzichtig met een pincet en spelden of zoiets proberen dat houtje eruit te krijgen of peuteren. En dan maar hopen dat de cilinder verder geen inwendige schade heeft opgelopen.

Ik wil daar graag zelf wel aan beginnen, al was het maar omdat mijn lokale Fiat garage beweert dat er een nieuwe cilinder in moet, wat ook meteen een nieuwe extra sleutel met zich meebrengt, en daar ruim een uur voor nodig te hebben.
Geschat kostenplaatje: ergens vooraan in de 100 Euro ex-BTW.
Voor een dergelijk bedrag en gezien de aard van het karweitje, wil ik daar wel zelf aan beginnen, ben inmiddels met pensioen en heb er dus wel de tijd voor.

Weet iemand in deze rubrieken hoe ik bij of aan de cilinder van dat slot kan komen?
Dus, hoe je de plasticplaat aan de binnenkant van de klep demonteert, ik kan nergens iets van schroeven, plugjes of klemmen ontdekken, vervolgens, is de cilinder eigenlijk wel los te maken van de achterklep?
Uiteraard maak je op voorhand de accu los om te voorkomen dat je bij de demontage van één en ander een kortsluiting veroorzaakt in de actuator van de centraalsluiting.

Gaarne uw tips en ervaringen.

Alvast mijn dank.

Met vriendelijke groet,

Feike_H

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: houtje in sleutelgat
BerichtGeplaatst: 10 okt 2019, 21:19 

Weet niet of je al opgelost heb maar anders weet ik misschien wat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]