Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 08 dec 2022, 07:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 nov 2017, 09:59 
Beste mensen,

Ik wil graag achteraf een ruit plaatsen in een dichte schuifdeur van een doblo cargo 223. Ik heb al een schuifraam uit een andere doblo en vroeg me af of ik gewoon een mooi gat kan zagen in mijn dichte deur en daar de ruit in kan zetten. Gezien het niet om een gelijmde ruit gaat, maar één met een rubber profiel zou dat misschien zo maar kunnen. Ik ken dat principe nog van oude vw bussen. Alleen vroeg ik me alleen af of de schuifdeuren met ruit misschien een extra verstevigd profiel hebben waar je raam in moet zetten.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

van harte bedankt voor alle tips

met vriendelijke groet

Stefan

BerichtGeplaatst: 16 nov 2017, 14:25 
de eerste vraag die mij opkomt is: Waarom? Een cargo is grijs kenteken en er mag dan ook geen bank achter geplaatst worden zonder het nodige gezeur met de Politie/RDW/Belastingdienst/Verzekering?

Ik heb dan ook geen ervaring met dat type auto, maar wel met ramen in auto's zetten die er niet in horen. Het schuifraam zit in dit geval niet alleen aan de carrosserie vast, maar hangt ook dragend in het binnenpaneel met verstevigingsframe voor zover mijn geheugen dat terug kan halen. Beide heeft jouw cargo niet. Is het daarentegen pas te maken: Ja vast wel, maar het is alleen wat meer werk dan alleen een gat zagen. Vergeet ook niet de boel eerst op zijn minst te sealen met een nieuw laagje verf. Anders heb je het schuifraam in je handen als je hem open doet omdat er geen plaatwerk meer is om hem in te hangen.[/quote]

dank je voor je reactie, raam in de schuifdeur aan de passagierszijde mag van de RDW, ook bij grijs kenteken. Er bestaan genoeg bestelwagens met ruiten! Aan de bestuurderskant mag inderdaad niet! Ik wil de ruit voor het betere zicht en omdat ik hem ook als mini camper wil gebruiken.
Goed sealen is zeker een must, daar heb je helemaal gelijk maar als er inderdaad toch nog een verstevigingsframe zit, is het misschien makkelijker gelijk een hele nieuwe deur erin te zetten dan aan het zagen te gaan.

groet
Stefan

BerichtGeplaatst: 16 nov 2017, 15:18 
Een deur in de kleur opzoeken is wel de makkelijkste weg om te bewandelen ja.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]