Bedankt voor de reactie.
Wat betreft het uit elkaar halen of openmaken van de versnellingsbak.
Dit gaat helaas niet echt lukken.
Aangezien ik dan niet weet of de garantie van de bak blijft en of het probleemloos werkt.
Zelf kan ik het in elk geval niet zelf.

Dit is de huidige schade
Vandaar dat ik opzoek ben naar een revisie bak bijvoorbeeld.
SpaceRobinBarry schreef:
Dit zou wel verklaren waarom er op meerdere sites de 6de versnelling er niet bij staat kwa ratio.
Maar ik blijf doorzoeken.
Bedankt voor uw reactie
Giovanni -24V schreef:
Ik weet niet beter dan dat die zesbakken allemaal vrijwel identiek zijn. Punto 188 Sporting, Stilo 80 16V, Grande Punto 1.4 16V, 500 1.4 16V en Panda 100HP. Maar goed, ik weet ook niet alles, er vanuitgaande dat jij je gegevens goed gecontroleerd hebt zal de bak met kortere eindoverbrenging vlotter toeren opbouwen, mits de tandwieltjes van de versnellingen verder identiek zijn. De theoretische topsnelheid zal lager zijn.
Die eindoverbrenging van 3.44 op 1 is uit mijn blote hoofd die vreselijk lamme vijfbak van de 1.2 Hetzelfde doodse ding ligt in de 500 1.2 Of je nou 120 in 3, 4 of 5 tegen een heuveltje op rijdt: hij wil alles behalve............. vooruit

In hoeverre het een optie is voor jou weet ik niet, maar je FD (final drive = eindoverbrenging) kan je uit je oude bak halen en in de nieuwe overzetten. De panda versnellingsbak loopt in de regel dus wat rustiger op de snelweg. De andere bakken trekken sneller op.[/quote]