Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 okt 2019, 14:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: brandstof.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 17:39 
Offline

Geregistreerd: 13 nov 2018, 20:16
Berichten: 14
hallo. ik krijg binnenkort mijn 124 coupe uit 1971. kan iemand mij advies geven wat betreft het benzine tanken. vpower bv is wel 98 maar ook al e5. groet bert visscher.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 19:00 
Offline

Geregistreerd: 18 jul 2016, 17:37
Berichten: 21
Hoi Bert,

Als ik het goed begrepen heb is alle benzine minstens E5 codering, dwz MAXIMAAL 5% bio.
Maar V-power heeft (nog) geen bio.
Ik tank in al mijn auto's (1977, 1988 en 1998) V-Power.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 20:22 
Offline

Geregistreerd: 13 nov 2018, 20:16
Berichten: 14
bedankt maar de vpower is ook e5. dus zal er wel een toevoeging bij moeten? ik heb net even gebeld met de shell vlak bij mij. en op de pomp daar staat e5 en wordt door de pomp bediende bevestigd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 21:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2017, 13:09
Berichten: 146
E5 benzine is met maximaal 5% ethanol, dus met 1% of 0% is het nog steeds E5.
V-power is gewoon 95 RON in nederland.
BP Ultimate is wel 98 RON.

Met je Fiat van '71 moet je gewoon 98 RON tanken. dus geen vpower.

Of LPG, dat is nog beter, boven de 100 RON.


Gr. Wim.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 23:47 
Offline

Geregistreerd: 13 nov 2018, 20:16
Berichten: 14
Thanks. Vpower is tegenwoordig ook 98. En e5. Maar even uitzoeken of BP dat niet is. Veranderd constant.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 20 nov 2018, 00:39 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 362
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Ik geef onze 128 vaak BP Ultimate te drinken, vindt 'ie erg lekker! Ik doe er wel wat loodvervanger bij alhoewel dat misschien niet noodzakelijk is? De Lampredi motoren kunnen volgens mij ook "zo aan het gas" dacht ik :lol: . Misschien weet Joop dat wel ;)
Volgens mij is Aral Ultimate 102 hetzelfde maar dat kun je niet overal krijgen. Aan Aral 102 is geen biobrandstof toegevoegd zegt de fabrikant. Zal wellicht bij BP dan ook niet zo zijn?

_________________
Mooi geel is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 20 nov 2018, 10:05 
Offline

Geregistreerd: 13 nov 2018, 20:16
Berichten: 14
bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: brandstof.
BerichtGeplaatst: 20 nov 2018, 20:11 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1255
V-power is nu 98ron, was 97... Ik rij alleen maar Superplus, of V-power. Heb in de 850 een keer ultimate gehad, maar ik kan niets merken. Inderdaad, alle Shell heeft E5, maar dat is op zich niet erg, vervang eventueel wel je benzineslangen, en vul de tank goed af in de winter... De E5 trekt water aan naar men zegt. Omdat ik dicht bij de grens woon, haal ik wel eens V-Power-racing en ik moet zeggen, dat vindt de Seat Sport 1430 errug lekker... Ondanks zijn vette kleppen, de klepsteelrubbers zijn goed kapot, trekt het ding als een lier met die Peut...
Wat betreft LPG, dat verdragen de Lampredi SOHC & DOHC prima... Wie echter zijn SOHC regelmatig uitperst, zoals ondergetekene, kan constateren dat het dieet van 7000rpm of meer, niet zo goed is voor de kleppen... Na 40000km raggen, is je speling weg en moet je de kop reviseren.

NOOT : BIJ FIAT WORDEN DE STELEN VAN DE KLEP LANGER !!!!

De klepzittingen zijn toernvast, en vast stelliet en bikkelhard. Als je je kleppen stelt verlies je geen klepzetels of zo.... de SOHC is waanzinnig toerenvast… De DOHC vind ik dan weer anders, is niet zo agiel als de SOHC. Heb de 1592cc TwinCam in de Ritmo 105TC Mk2 gereden, 100000km op gas, en de Fiat 128-3p uitgerust met de Ritmo 85S 1498cc motor, met de 128-Rally nokkenas erop... Ook op LPG ruim een ton....
Ik rij mijn Fiat-motoren nu op V-power of V-Racing, 98/100 Ron-Oktaan… Ook de motoren van de Fiat 850, zowel de 843cc als de 903cc. Euro 95 is voor moderne motoren... LPG is altijd super, 110 Oktaan, bijna geen koude startperikelen, zalige schone motoren van binnen, en iets minder vermogen... Zou hem nu eerst tunen en dan gas erop... Gas is wel slecht voor je carburateur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling