Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 09 jul 2020, 10:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 jun 2018, 11:57 

Fiat 500s automaat 33.000 km van oktober 2013.
Wat is het probleem.
Korte intro,auto heeft grote beurt gehad in Oktober 2017 bij een garage die dealer was maar ten tijde van onderhoudsbeurt niet meer officieel Fiat dealer maar wel aangaf dat ze de beurt konden uitvoeren inklusief motor management uitlezen.Het is ook de dealer van mijn Nissan dus bekend terrein.
Maar nu is het 2x gebeurd dat de motor uit het niets niet reageert op het gaspedaal.
Dus je komt stil te staan 1 maal onder het rijden en de 2de keer van voorruit schakelen naar achteruit.
Management motor lampje gaat branden en melding start/stop systeem werkt niet.
Motor herstarten en je kan weer rijden maar lampjes blijven branden.
Als de auto langere tijd heeft stil gestaan zeg maar 1 uur dan branden er geen lampjes meer.
Ik naar de garage en ze konden geen storing uitlezen.
Het gebeurde weer uitval en ben naar de nieuwe dealer gegaan,daar kon ik gelukkig geholpen worden.
Resultaat 2 software update’s en storingen uitgelezen.Kosten €120,00
Wat mij vooral opviel na de update’s dat de motor zeer zenuwachtig is en pas hoog in de toeren opschakelt en terug schakelt,het lijkt wel een rally auto in de normale stand,in de E stand rijdt de auto bijna hetzelfde als voor de update in de normale stand van de automaat.
Vervolgens weer uitval automaat tijdens het rijden,weer terug naar de Fiat dealer.
Stekkers schoongemaakt wat ook al de 1ste keer gebeurt en geen storingen kunnen vinden.
Kosten €65,-
Ik kreeg wel de mededeling wanneer het weer gebeurt dan moet er een nieuw gaspedaal in en dit is zeer prijzig.
Nu rijden we even niet in automatisch maar handmatig schakelen en tot nu toe (2 dagen) gebeurt er niets.
Ben zelf aan het googelen geweest en lees dat het kan zijn de sensor van de olie in de versnellingsbak of de potentiometer defect.
Wie herkent deze storing?

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Dit is de melding.
7F731090-6DA3-4474-A71C-7C524934AE10.jpeg [158.39 KiB]
188 keer gedownload
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]