Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 05 dec 2021, 07:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2021, 22:28 

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn Sinasappeltje uit 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld heeft na een versnellingsbak revisie MTTU Type C514/5, lagerset en afdichten, koppelingsset en lagers vervangen te hebben sinds gisteren problemen. Het begon eerst met mijn start en go. Waar ik een berichtje kreeg dat die uitgeschakeld was. Samen met het lampje motormanagement en het uitroepteken aan op mijn dashboard.
Vervolgens kreeg bericht dat ik de auto naar de garage terug moest brengen. Ik ben daar naar toe gegaan deze hebben ze gecontroleerd en gereset. Ze zeiden dat er niks mee aan de hand was en het probleem mocht het zich weer voordoen wat ze zeer onwaarschijnlijk achtte, ik er dit weekend gewoon mee kon rijden.
Maar nog geen 10 km verder begon het weer problemen te geven. Garage was al gesloten dus kon ik er niet weer naartoe.
Vandaag ben ik een eind verder gereden met mijn Fiatje en onderweg begonnen andere problemen te spelen. Zoals Abs niet beschikbaar radio valt dat uit en gaat weer aan, lamp handrem gaat branden terwijl niet omhoog stond. Bericht defect EBD, bericht stuurbekrachtiging laten controleren en ja hij is tijdens rijden heel zwaar geworden om erna weer goed te komen, defect airbag, kilometerstand was helemaal uitgevallen om na een tijdje weer op te kome. Dit alles ging dan uit dan weer aan etc. D toerenteller is uitgevallen en niet meer herstelt. Ook de lampen van de auto gingen flikkeren waardoor overige verkeersdeelnemers dachten dat ik hun aan het seinen was. Kortom ik had een totale waarschuwingslichtjes festijn op mijn dashboard.
We hebben de accu gecontroleerd kunnen daar niks aan vinden. De kabels daaraan zitten ook allemaal goed.
Waar moet ik verder zoeken. Of zou het probleem toch liggen na het reviseren van de versnellingsbak. Wil geen afscheid moeten nemen van mijn rugzakje daar is hij mij te dierbaar voor en ziet hij er ook nog veel te goed uit met nog geen 100.000 op de teller.

Groet Linda

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 nov 2021, 17:58 

Alles wat je beschrijft duidt op een elektronische storing. Als deze storing zich net niet voordoet op het moment dat je bij de garage stond dan kunnen ze 'm ook niet lezen.

Maar... ik ben altijd een beetje simpel in het zoeken van storingen en ga graag terug tot op het laatste moment dat je de storing niet had en het eerste moment dat die zich wel voordeed. en of er tussen die 2 momenten iets is veranderd. Jij schrijft zelf al dat alles eigenlijk begonnen is met de versnellingsbak revisie... Ik zou dus zeker terug gaan naar die garage..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]