Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 sep 2019, 22:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 mei 2018, 21:24 

Mooi werk weer Joop, idd, schoonmaken en, ingeval van "deels-stuk creatief herstellen/hergebruiken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 mei 2018, 08:44 

Was het binnenwerk van die koplamp nog een beetje fatsoenlijk? Meestal is het plastic zo krokant dat als je een keer de stekker van de lamp eraf trekt dat je de hoogteverstelling kapot trekt. Dan hangt de lamp dus altijd in de laagste stand. :o

Bij het vervangen van een lamp haal ik dus altijd de lamp inclusief stekker uit de koplamp, en trek dan pas de stekker eraf. :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 mei 2018, 11:40 

Nou Wilko, bij het verwijderen van de oude kit, vond ik het huis wel een beetje " Made in the USSR ", en er waren al stukken af, maar de kit zat ook goed op de plek. ja, kit uit het Oostblok is taaier... 8-) . Wel viel mij op dat er een H-4 met duplo-voet in zat... Hmmm... Opgewaardeerd dus... Natuurlijk is dit een auto die voor de minste kosten en met de geringste kwaliteit gebouwd werd, en de 903 schijnt nogal matig qua roep te zijn... Afijn, heb onlangs 150ltr benzine/diesel-mix uit Duitsland opgehaald voor een krat bier, en ik moet toegeven, de Cinq loopt er ook nog op... Beetje rook, maar olie vond ie ookal lekker volgens mij...
Er zit nu iets in die motor als ene TSL die bekend is bij een oude bekende, en dat zou dus 200 de liter kosten. Afijn, we hebben het erop gedaan, en het rijdend testlab, vond het lekker, want spontaan was het geratel van de hydro's weg... Wat de 903 heeft is nog niet helemaal duidelijk, sowieso overdruk, en ergens waterverlies... Eerst het groffe werk, dan een tufje vervangen misschien...
Eerst maar eens even de achteras onder handen nemen, die ligt thuis klaar voor demontage en frisse opbouw...
Schokbrkers rondom ook al binnen, gewoon van ATP...90 rondom...
En nog een paar ORIGINELE wieldopjes gescoord... :lol: :x

PS De RX-10 is al binnen, zoals je kon zien...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 mei 2018, 11:41 

Nu de lamp er weer in zit, kan ik er eigenlijk niet omheen om de andere ook te demonteren, voor de goede orde... :shock: :? :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2018, 13:03 

Afgelopen week een paar ORIGINELE velgdoppen van een CINQ gescoord, en die was ik gisteravond om 2300u nog aan het wassen... zwart water, vol met fijnstof :shock: kwam er af... Heb ze toen ook nog naar de hal gebracht... Geen foto's van gemaakt, sorry.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2018, 13:25 

Gisteren een 903cc blokje gekocht met een obligatoire lekke koppakking... Niet kompleet, maar kost ook geen reet... gokje, hopelijk een goede... Kunnen we het tufje tussendoor even opfrissen...
Ondertussen een beetje rommel gekocht voor op de haakse slijper om te ontroesten, zodat de achteras iets langer volhoudt... Later plaatjes ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 mei 2018, 00:09 

Succes met 't olde skip! :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 00:03 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tsja, het tufje heeft een zwaar leven gehad volgens mij en ik vind de totale lay-out nogal gigantisch chaotisch... De olievuldop is geblokkerd door een wirwar aan slangen, en opgeruimd is anders... Hij spuugt olie tot in het luchtfilter, maar 899 loopt gewoon door... Taaie krengen zijn het...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jul 2018, 14:27 

Je bent natuurlijk wel erg verwend, als je VAG-subframes al 31jaar dienst doen zonder een gaatje, maar in het geval van de Cinqeucento moest er toch gezocht worden naar een betere.... en dat is niet eenvoudig. Ze zijn erg vaak net zo verrot !!!
Dus gezocht en gevonden, en om het wat langer te laten leven, meteen ontroesten en in de RX-5 & 10 ermee..
Eersty maar eens ontleden en schoonmaken die delen voor we zo opbergen...
Afbeelding
Werkt altijd fijn, schoonspul… effe de APK-keurmeester verbazen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ontroesten met de borstel op de haakse slijper en jodelen maar.. De hoekjes dan met de boormachine natuurlijk... Voor zij die een Cinq fantastisch vinden en hem 30 jaar willen rijden... STRALEN & EPOXY !!! Mijn nicht wil hem schijnbaar niet dus, zal ik hem maar opbouwen voor mijn neefje...

Dus : Nog aluminium velgen sprokkelen, een oliedrukmeter en watertempmeter er in... een dikkere pijp idm, en een bewerkte kop natuurlijk, zodat de nog in te bouwen Marbella 903 wat beter trekt... Hmm, een remservo is ook wel leuk...dus..we zullen zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 2018, 12:30 

Ja die achterassen zijn altijd bonken roest, maar de kokerbalk waar het subframe onder gemonteerd is rot meestal toch eerder door dan het subframe zelf.
Veel plezier met deze fijne klus. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]