Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 aug 2019, 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 127 Sport 75 HP opbouwen
BerichtGeplaatst: 16 okt 2016, 21:19 

Degenen die mij al wat langer kennen weten dat ik al "een poosje" bezig ben met de restauratie van een 127 Sport 75 HP. "Een poosje" is hier duidelijk wat cynisch bedoeld, ik ben er ergens zomer 1995 mee begonnen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.
De eerste jaren samen met m'n pa alle roest en gaten aangepakt. Pak hem beet 2,5 m2 plaat ging er doorheen voordat alle gaten dicht zaten. Daarna verder gegaan met het opknappen van alle onderdelen.
Intussen het strakmaak- en spuitwerk uitbesteed aan Jan (Giovanni op dit forum 8-) ) Na het spuiten de nog vrijwel kale body in mijn garage gestald. Dat was in juli 2009. En daarna werd het stil....

Afbeelding

Dus staat het geheel alweer dik zeven jaar onaangeroerd. Ok, niet helemaal; hij is een keer van plaats gewisseld met m'n coupé. :lol:
Maar nu het op verbouwgebied wat rustiger is geworden toch maar het plan opgevat om maar weer eens verder te gaan met de 127.

Dus vanmiddag even all zooi aan de kant geschoven...
Afbeelding
Zoals je ziet is de garage ook nog niet echt af, maar dat kan wachten. :mrgreen:

Omdat er direct na het spuiten nog geen doek over de verse lak mocht ligt er inmiddels zeven jaar garagestof op.
Dus de boel even naar buiten gerold en een uurtje spoelen en zemen later...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 okt 2016, 21:56 

Owwwwwwww wat gaaf !! Dát gaat een mooie worden! Na al die jaren er weer aan de slag er mee...wow Ik ga de mijne denk heeeeeeeeeel snel uít de verkoop halen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 09:29 

Ik weet niet of je je projecten van die van mij moet laten afhangen, zoals je ziet kunnen die nogal eens uitlopen. :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 10:40 

Dat is goed nieuws Wilko !!! En Willem heeft gelukkig ook het licht gezien :twisted: . Bij mij schoof 1992 een Goudmetallic Seat Sport 1430 in de garage, en hij is nu qua afbouw op de helft. Nu eerst eens even weer wat verpatsen, en de schuur beter opruimen...Zodat ik weer kan werken...Gelukkig neemt de hoeveelheid onderdelen in storage af, als je een auto aan het opbouwen bent...
Groetjes Joop
PS En Willem, bedenk dat je ook nog een karweitje moet hebben voor na het pensioen... ;) ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 11:13 

Dat is ook een van de redenen dat Kirsten er helemaal achter staat dat ik die 127 eindelijk een keer opbouw. Die verheugt zich al op de ruimte die allemaal vrij komt op zolder. :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 17:34 
Gaat het nu echt gebeuren? Wow! Ik verheug me nu al op een rondje Sicilië met 2 Sportjes achter elkaar aan!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 21:35 

Wilko, Kirstin heeft toch geen schoenenfetisch ??? Dan is je zolder zo weer vol !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2016, 21:37 

Fiat Schmutzfink schreef:
Dat is goed nieuws Wilko !!! En Willem heeft gelukkig ook het licht gezien
PS En Willem, bedenk dat je ook nog een karweitje moet hebben voor na het pensioen... ;) ;)

Joop ..Grazie Mille ;) neem het ter harte !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 09:03 

Fiat Schmutzfink schreef:
Wilko, Kirstin heeft toch geen schoenenfetisch ??? Dan is je zolder zo weer vol !

Nee dat valt mee, maar ruimte trekt rommel aan, hoe dan ook ligt het toch zo weer vol. :mrgreen: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 16:07 

Giovanni -24V schreef:
Gaat het nu echt gebeuren? Wow! Ik verheug me nu al op een rondje Sicilië met 2 Sportjes achter elkaar aan!

Plan het spuitwerk maar vast in. :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]