Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 dec 2019, 04:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 12:41 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1261
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 14:34 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 27
Fiat Schmutzfink schreef:
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !


Haha, ik laat het blok liggen voor onderdelen, hij is al zover uit elkaar ik weet niet meer welk boutje waar hoort, dus even zoeken naar een juist blok. En in 1 tot 3 maanden gaat ie weg voor t laswerk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 14:37 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 27
Fiat Schmutzfink schreef:
Blok door vergetelheid niet meer te maken ? Hoe moet dat werken ? Ik heb met een jaar wel een motor klaar, is dan weer helemaal fris, en deels geupgradet… DWZ dikke kopbouten en nog een paar gekkigheden. Als je zoeits wilt laten slaten, sla je onderdelen dan op in dozen of kratten en sorteer ze per categorie. Mooiste is om ze schoon te maken, alvorens op te slaan. Je moet gewoon een avond of dag in de week kiezen en dit volhouden. Je zult nooit meer zoveel vrije tijd krijgen als nu, nu je een jonge vent bent... Met daten kan je wel beginnen, als je 600 rijdt, maarr ik ben dan wel erg bang dat je druk wordt... Vrouwen zijn gek op snoezige auto's... De blondjes met weinig IQ gaan meestal voor mannen met Porsche's, Patserbakken of Penisverlengers… Dus, laat die maar gaan dan :lol: :lol:
PS Gooi je motor niet weg, inruilen kan altijd, en reserve-onderdelen, zijn belangrijk !

Tevens wil ik de volledige motorruimte uiteindelijk ook spik en span hebben.

Maar ik moet dan wel een manier nog vinden om t blok ietsje harder te laten lopen :P als dat mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2019, 22:06 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1261
Inmiddels zijn 600-blokken ook zeldzamer aan het worden, en de 843cc van de Fiat 850 ook. Velen zullen roepen, hang er een Marbella of Panda motor in ( de 903cc ) maar ook deze zijn inmiddels zeldzaam geworden. Je kunt overwegen de motor van een 850 te nemen, en hier een rechtsdraaiende nokkenas in te bouwen. De voordelen van de 843cc 850 motor zijn de volgende :
A) Beter smeersysteem, met mogelijkheid tot ombouw naar oliekoeler.
B) 850 heeft een betere cilinderkop, die meer vermogen toelaat.
C) Betere kopbouten dan 600. M9 ipv M8.
D) Je hebt standaard reeds 37pk, in geknepen toestand.
E) De waterpomp van de 600 heeft dezelfde aansluitvoet als de 850, de 850-pomp heeft echter met de grote doorlaat een veel grotere capaciteit... Zal eens kijken naar de verschillen.
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 aug 2019, 13:52 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1261
Dat lijkt dus ook al voorbij te zijn gegaan helaas... en die motor is toch echt niet lastig om te doen. Blik e.d lijkt me ook geen probleem... Jammer en zo blijkt maar weer , zonde van de energie...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling