Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 aug 2019, 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 feb 2018, 19:16 

Mijn vader gaat kijken of er speciale matten zijn die hij kan kopen en onder en rondom de brug kan leggen, en anders zoekt hij een verf of laag die we kunnen aanbrengen maar eventueel later weg kunnen halen.

Wat makkelijk schoonmaakt en niet olie laat intrekken, dit om milieu inspectie shit te voorkomen en de verhuurder word ook niet blij van olie in de vloer.

Maar ik zal morgenavond eerst met speciale reiniger van mn pa(hij is glazenwasser met telescoopbewassing 15+ jaar nu) en heeft enorm veel schoonmaakmiddelen ook een zeer sterk grof schoonmaakmiddel dat erover gaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2018, 19:43 

OEF !!! Dat is lastig... Een verdichte vloer, dwz afgevlinderd is de beste vloer, die neemt geen olie op, en anders kan je met thinner, dreft, of remmenreiniger nog een hoop goed maken....
In een bak blijft altijd olie achter, ookal tap je hem af... Ik monteer altijd een paar oude stofmanchetten, maar je kan voor een paar euro van die mooie zwarte lekbakken kopen en daar gooi je zo'n bak dan gewoon in, en laat hem desgewenst leeg lopen. Als de olie, zoals ik lees, maar daar ben ik zo het schijnt heel slecht in, uit die 2CV bakken komt... dan is dat de fout van iemand anders.... de vent die die bakken halfvol weg legt...

Ik weet niet hoe lang de olie er op gelekt heeft, en hoeveel, maar wees nog niet zo bang, je kan nog een hoop van die vlek weghalen, met de boevengenoemde middelen... gewoon een paar goed er op en dan zal het wel minder worden. Werken met dik karton er onder is ook een goede bescherming, maar haal het weg met lassen ;) ;)

Milieuambtenaren kennen door de regel wel wat... Ik weet hoe dik het beton is, maar bij de bodem komt het echt niet... Je kan overwegen, een stukje weg te halen, of het te schilderen met coating, of egaline erop....Klaar is Klara... Dit zijn beginnersfouten, die maakt iedereen. Er is in de oude schuur hier ook wel eens een liter olie op stap gegaan, gewoon op tegels met zand....

Wij werken geloof ik met dezelfde brug, maar hebben van die uitschuifbare stempels om ze er onder te zetten in geval van twijfel... Meestal blijft ie zonder motor wel hangen, maar beter zeker van je zaak...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2018, 19:47 

Vurnality, je hebt zo te zien de bakolie laten zitten... Dat gaat niet goed. Motorolie er wel uit gehaald en de koelvloeistof...???

PS ATTENTIE : Vergeten te vermelden, bekabeling startmotor losmaken !!! Anders hangt de hele handel nog aan die kabels...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2018, 19:55 

Om er achter te komen welke stoppen je moet los draaien en welke niet... koop een boekje...
https://www.marktplaats.nl/z.html?categ ... irect=true

De Olyslagers bevatten tekeningen van hoe iets in elkaar steekt, aanhaalmomenten, technische gegevens etc...

De aanbieder Van Eyk, is schijnbaar een vrouw, erg veel oorlogsboeken en modellen... Doe maar eens een bod...5,00 of 7,50... Gewoon mailen...dan hoor je wel of ze happen... en of het genoeg is... De boeken zijn vast van haar man, of geweest... Vrouwen en oorlogsboeken is nogal uniek...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2018, 23:35 

Feestjeeeeee!
Progressie!

Het motorblok en de versnellingsbak liggen er onderweg.

Ik lees nu de berichten pas weer, maar gelukkig deden we het blok etc in stukjes naar beneden dus zagen er de startmotor kabeltjes.

De koppelingskabel is helaas gebroken. Die kan ik volgens mij bestellen op die website als t zover is.

Ik wil eigenlijk alle buisjes, kabels etc toch vervangen. Bekabeling nieuw etc ook Electra kabels.

De grote vlek op vloer op een van de foto's lijkt grote vlek olie maar was gelekte olie wat we direct hebben overgegoten met grof schoonmaakmiddel en in geborsteld. Ik haal morgen sowieso zak grid. Maar die vloer moet olievrij worden zsm. Huurbaas vind het niet leuk.

Jullie kunnen mij ook spotten op 1 van de foto's

wel jammer
Vandaag gehoord dat ik niet aangenomen ben. Dus heb nog geen inkomen morgen even solliciteren bij kwikfit. Anders aan t werk bij motip bij ons dorpje Wolvega.
Lopende band werk maar verdiend wel lekker en je kan goedkoop spuitbussen fixen.

nu verder met t blok etc

Ik wil hem gaan ontroesten met rustyco gel ze zeggen dat t zeer goed werkt en ik wil hem volledig roestvrij hebben en de originele kleur grijs ofzo van het ijzer terug zien. Is rustyco bekend bij een van jullie voor ontroesten?

Morgen het motorblok ontleden :)

Foto's
https://imgur.com/a/CCsmI

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 00:43 

die kap boven de startmotor kun je van uit de auto los schroeven achter de achterbank , die kun je naar voren omklappen.
het is gemakkelijker als je de starter demonteerd en plaatst met motor en bak aan de auto.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 13:57 

Hele vloer met concentraat ontvetter ingeboend en nu zeer fijne grid aangeschaft bij brezan en erover gegooid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 15:58 

Je gietijzeren blokje kan je ook ontroesten met een staaltol op de boormachine.

radiateurtjes zijn erg duur zag ik 400-600,-
Erg overdreven zeg.

Bij de firma Bijl in Haarlem(is een lekker ouderwets bedrijf) restaureren ze de oude gewoon weer voor je.
De onder en bovenbak solderen ze los van het rasterwerk(koelblok) waarna ze er weer een nieuw koelblok tussen solderen.
Eventueel een extra dikke, met meer koelcapaciteit maar dat weten hun gewoon of de 600 ooit koelproblemen kende, dat melden zij wel.

Ik heb ooit een alfa montreal radiateur laten doen en was met 175,- klaar.(extra capaciteit)
Het kachelradiateurtje ook laten doen die was bijna net zo duur 160,- maar is bijna evenveel werk.
Echte aanrader!

Je kan m uiteraard opsturen in jou geval.

http://www.bijlradiateuren.nl/

Gr. Wim.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 20:47 

de olievlek is weg na vetverwijderaar concentraat geboend te hebben en daarna fijn grid gekocht en erover gedaan.

Moet ik de radiateur vervangen of laten reviseren? Zover ik weet is hij namelijk niet lek.

Morgen ontleden de loods was veel te koud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 00:46 

Sorry jongen, ik ben heir weg, je moet het alleen doen... En die warterpomp annex kolefan is magistraal qua verpompen van kubiek meters lucht. Vraag Hakan Leppens naar de info ( Facebook ), daar kan geen elekrtische tegenop... Abarth heeft zijn Berlines tot de 850 & 1000TC Corsa allemaal met deze pompen laten lopen...dus tot 60-70 pk voldoet ik prima... Abarth gebruikte wel een grotere koeler en later een additioneel koelertje onder de bodem... Dat was voldoende voor 41 tot 60pk.... Lees " Abarth "van Pat Braden & Greg Schmidt, zij reden Abarth, sleutelden er aan en verzamelden ze... Check de onderdelenlijst en merk dat er amper verschillen waren, alleen de poelies, Waterpomp dezelfde....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]