Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 20 aug 2019, 20:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 dec 2017, 21:31 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
GVD, bakje laten vallen een tijdje geleden en nu ben een afstandbusje kwijt... Hele garage op de kop gezet, maar hij is weg... Hoe kan dat nu weer...
Regelen maar weer...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 dec 2017, 23:17 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
welk afstandbusje ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 dec 2017, 23:22 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Hans, is de tuimelaartrein van de 600... Deze heeft geen veren, zoals de 850/127 maar een aantal busjes, 4 in totaal, 2 korte, 2 lange


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2017, 00:01 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
heb ik nog wel liggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2017, 10:50 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Dan wil ik er wel een paar Hans....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 dec 2017, 20:03 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
okidoki


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 18:30 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Ziezo, de klepjes zitten weer op hun plek... 25,5 is 27mm inlaat geworden, 23,5 uitlaat heb ik zo gelaten...kan ook 24 zijn moet ik nakijken. De nieuwe uitlaatkleppen van de 600D hebben helaas iets ruimere inkepingen, maar opgesloten in de klepzetel zit ie weldegelijk aan... Je kan de veren gewoon met de handen indrukken :shock: :shock: Maar dat schijnt origneel te zijn... Hmmm, toch maar binnenveren voor de zekerheid doen... Gaan we nog even over nadenken. later plaatjes. De 27mm pasten er nog net in... Nog even en de kop kan op de plek...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eventueel nog even uitliteren, maar eigenlijk is dat niet nodig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 dec 2017, 00:00 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Klepjes toch maar even ingeslepen...voor het gevoel en better save then sorry


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2018, 20:11 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Inmiddels is gebleken dat het toch wijzer was om de kopboutgaten iets meer ruimte te geven, en dus op te boren naar 10,5mm. Nu gaat de kop er fijn op, maar we moeten de kopbouten wel aanpassen, omdat zij 100mm lang zijn, en de originelen slechts 95mm. Ondanks dat de tapgaten door lopen tot in de koelmantel, en daar wel ruimte schijnen te hebben, is er een aantal gaten waarin men niet zo diep kan gaan. Omdat de kop wel aangehaald moet worden, ga ik de bouten inkorten op de 95mm. Daarmee blijft de bout in de schacht van het tapgat, en krijgen we geen roestend stukje van 5mm in de koelmantel, waardoor later de bouten niet meer los zouden kunnen komen... De kopbout in het midden, die bij het oliekanaal voor de tuimelaartrein zit, moet zelfs nog korter...de maat is genomen, en zal 85 tot 90 moeten worden... De M10's worden vaster aangetrokken dan de originele M8 boutjes... Dit moet ik nog even omrekenen, de waarde wordt gegeven in lbf, oftewel die Engelse ellende....
De koppakking met de M10 gaten is van een Zastava 750 en te koop bij H & N. Je moet de kop iets bewerken bij een koelgaatje maar dan is het in orde... Ik heb de kop voorzien van 850N inlaatkleppen van 27mm en de 600D uitlaatkleppen gewoon gehandhaafd om meer koppel te creëren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wie goed kijkt ziet dat het middelste kopboutgat groter is dan de anderen... Hier komt de olie omhoog langs de bout tot hij het gaatje van het voedingskanaal voor de tuimelaartrein bereikt... Wel opboren tot 11 dus, anders krijgt de " klappermotor " geen olie bovenin... Dit schrijvende is het wie weet wel interessant om de Cinquecento-pomp eens te bekijken, deze moet tenslotte de automatische klepstelinstallatie voeden.. Zou de Cinq 900 pomp groter en krachtiger zijn ??? Eeen vraagje voor de facebook-afdeling


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2018, 13:16 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
En toen bekeek ik de bouten van een 1430 motor, en zag dat de vulringen M10 waren.. Haha, dat is mazzel !! Die heb ik genoeg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling