Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 18 nov 2019, 06:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017, 18:47 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1258
Hans, er komt een 850 kop op...meer compressie, grote kleppen, en betere verbrandingskamers. Plus een beter inlaat traject...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017, 19:10 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
heb ik ook nog....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 2017, 08:35 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1258
Inmiddels is de pomp alweer op zijn plek, helemaal fris gerenoveerd...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan het vuil op de fan kan je ongeveer nagaan, hoeveel lucht dit ding wel niet verplaatst, het is enorm en beter dan een elektrische fan... die kan dit niet aan....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017, 18:24 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1258
In de zomer staan de motoren op een laag pitje, buiten is er genoeg te doen en ik wil nog een fundering metselen voor een schuurtje...Werk zat dus... Toch maar even aan de kop begonnen, zodat het tufje dicht kan.
Afbeelding
Op ebay gevonden..
Afbeelding
Afbeelding
Effe fris gemaakt voor de 600D motor...
Dan het hoofdwerk....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
U ziet het goed, dit is geen Fiat 600D kop, maar een Seat Marbella-kop met dus veel grotere kleppen...
Gewoon weer een experimentje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017, 21:05 
Mooi Joop! Van experimenteren leer je alleen maar :D


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2017, 08:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2015, 12:50
Berichten: 138
Lekker bezig!
Maarruu, Marbella koppen; waren die niet gemaakt van Deventer koek? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2017, 09:01 
Cinquecento 900 koppen wel. Die zie je opbollen als je de kopbouten aantrekt :mrgreen:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2017, 14:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2015, 12:50
Berichten: 138
Ah, dan was ik daar even mee in de war. :shock: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2017, 17:00 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1258
Marbella-koppen zijn ook lichter, maar ze doen het goed.... Cinq heeft geen gat meer voor verdeler... Dus....valt af... Deze kop niet zo wild bewerkt, de nokkenas is toch standaard... Maar zo krijgt ze wel meer souplesse en iets meer vermogen... Grotere kleppen, 9,5: 1 compressie etc, etc....
Afbeelding
Glad zat...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog een beetje schuren en klaar is Klara... Kan ie weer in elkaar...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2017, 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 295
Woonplaats: Leiden
MOOI Joop !!

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil & MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling