Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 20 aug 2019, 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 apr 2017, 21:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2015, 22:22
Berichten: 156
Puik werk Joop! 8-) 8-)

_________________
Achter de wolken schijnt de zon!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 apr 2017, 10:23 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Inmiddels gaat het motortje vlot richting voltooiing en daarna, gaan we de kop doen. De zuigers zitten weer op hun plek en alles draait weer vrolijk op tijd rond....
Afbeelding
Afbeelding
Standaard nokkenas er weer in...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Krukas weer op zijn plek met de nieuwe lagerschaaltjes...Royaal in de olie doen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Drijfstangen en oliepomp weer op de plek... Evenals keerringhouder.
Afbeelding
Afbeelding
En dicht maken die handel, binnenkort is niets meer te zien van het binnenwerk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2017, 10:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2015, 12:50
Berichten: 137
Maar gelukkig heb je de foto's nog. :D
Mooi werk Joop!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2017, 15:03 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Inmiddels zijn vliegwiel, benzinepomp, krukaspoelie en het centrifugaalfilter weer in gebouwd en op momnet aangehaald. Evenals geborgd tegen het loslopen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al bladerende in de Haynes, bleek dat Fiat bij de 900T een interessante modificatie had emaakt dmv 4 M6x40 studs op de hoeken van het carter. Hiermee is het fixeren van de 4-delige pakking een peuleschil geworden. De halve cirkels die je in de pan tikt zijn nu zeer eenvoudig aan te trekken, hetgeen normaal tot een wegschuiven van de andere pakkinghelften leidt... Klaar is Klara !!
Afbeelding
Afbeelding
De halve cirkels iets over laten steken, zeg 5-8mm en goed aantikken in de sponning...met kunststof hamer svp !!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje prut op de hoekjes is nooit weg...
Afbeelding
En aandraaien, kruislings en met beleid.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 apr 2017, 21:56 
Heel mooi Joop!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017, 09:25 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Er waren er nog een paar onderweg, dus die komen nu... De 600D heeft wel een erg handige filterpatroon hoor... Net Mercedes, toe maar !
Afbeelding
Afbeelding
Rubbertjes ook vervangen, spreekt voor zich... Stoer zo'n filterhuis...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Benzinepomp en afstandstuk vervangen incluis pakkingen en de krukasmoer op 10 gezet.... Later komen er nog een paar plaatjes....en inmiddels zijn we erachter dat ie van 1969 is en dus toch wel een filterpatroon heeft !!! Dit zou slechts tot 1966 gebruikt zijn !!! Deze heeft dus 2 filters, een centrifugaal en een patroon ! Lijkt me toch wel beter dan de 850.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017, 09:58 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
die patroon is geen hoofdstroomfilter maar een bypassfilter
scheelt wel...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 09:29 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Ja, en verder gaat ie weer. De pomp van Hakan Leppens gaat in de revisie, en kan er dan zo weer op. Leuk om te ontdekken, dat het schoepenwiel gelijk is aan die van de 850-pomp met kleine opening, dwz 34-37pk versie.... Zouden ze nu de stock eerst hebben opgemaakt, of is de grotere doorlaat een verbetering ? Who knows ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zoals je ziet, het vliegwiel zit er weer op, evenals het deksel van het centrifugaalfilter....
Nu begint het serieuze werk, de cilinderkop van een 850 prepareren voor M10 X 1,25 bouten en het hele ding even schoonmaken en checken... Ben benieuwd of de geleiders nog goed zijn...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017, 09:12 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1243
Afijn, de waterpomp is al weer gereviseerd, en zit op zijn plek. De cilinderkop echter, die van de fameuze BAS-motor zou komen, is knetter versleten, het geen de kleppen al deden vermoeden... Ze rammelen in de geleiders, en de afzetting van koolstof deed dit al vermoeden... We nemen een andere....en de BAS bewaren voor iets anders, of mag terug naar Charles... Shot beyond Repair... Later plaatjes ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017, 14:35 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
koppen heb ik nog gebruikt en nieuw liggen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling