Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 27 sep 2021, 09:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Project Campagnola
BerichtGeplaatst: 28 mei 2021, 17:45 

Bijlage:
E506E59B-4409-4E9B-A7F7-B01E12115BF2.jpeg
E506E59B-4409-4E9B-A7F7-B01E12115BF2.jpeg [ 207.59 KiB | 1560 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2021, 17:47 

Oud maar nog niet afgedankt.Maar voorlopig gebruiken we de Eling GPS teller

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2021, 17:55 

Bijlage:
8B61FF24-ED22-45AE-B551-454E7E6D6C85.jpeg
8B61FF24-ED22-45AE-B551-454E7E6D6C85.jpeg [ 206.98 KiB | 1560 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jun 2021, 23:26 

Ben ik de enige sleutelaar op dit forum?Het is zo stil.Ik was al heel lang van plan om mijn achteruitrijlicht dat niet werkte te repareren maar na er afgehaald en doorgemeten te hebben tot de conclusie gekomen dat licht ok was maar plusdraad geen spanning.deze was waarschijnlijk al nieuw getrokken vnaf de schakelaar want hij kwam niet uit de kabelboom.Vondt het veel te veel werk om dit uit te zoeken en heb heel pragmatisch dat lelijke ding er af gelaten en een mooie siliconensticker met de Italiaanse vlag op dezelfde plaats vastgeplakt!Viva Italia!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jun 2021, 23:46 

Na het monteren van de GPS snelheidsmeter/kilometerteller deed alles het weer,de elektra bedoel ik maar na enige tijd begon mijn alarmlichtschakelaar kuren te vertonen.En dat wou ik toch wel repareren want omdat ik nu geen achteruitrijlicht meer heb gebruik ik veel vaker de alarm verlichting als ik achteruit wil rijden in een drukke straat.Ik vermoedde een massaprobleem maar toen ik de massa doorverbond(eerst getest natuurlijk met OHM meter)bleek dat dit niet het geval was.Op de plus meette ik 12,6V en met ingeschakelde alarmverlichting 12,5V,behalve als hij het weer niet deed dan meette ik 10,4V.Ergens een overgangsweerstand dus waarschijnlijk door gammele of gecorrodeerde verbinding.Steekzekering hing aan twee draden onder dash dus ik denk dat alarmverlichting niet ori is maar later gemonteerd.Zekering paar keer uitgehaald en weer teruggeduwd en geen problemen meer tot nog toe.Als het weer voorkomt herhalen maar dan ook contactspray gebruiken.Als dit ook niet afdoende is dan alle verbindingen schoonmaken en inspuiten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jun 2021, 23:55 

Bijlage:
4CDAFA88-5F92-4825-B4FE-B8409B67EA05.jpeg
4CDAFA88-5F92-4825-B4FE-B8409B67EA05.jpeg [ 161.13 KiB | 1206 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jun 2021, 23:19 

Ja, 't is hier aardig rustig geworden. Jammer wel. Toch volg ik je project met belangstelling dus je hebt in ieder geval één vaste lezer. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 aug 2021, 21:57 

Volgende week kan ik mijn borst natmaken,dan gaat Campi voor de apk.Ik was vorige maand al geweest bij garage Duyzer in Hoornaar.Maar er bleek toch flink wat lapwerk eh laswerk aan de onderkant nodig te zijn met name de dorpel.Is voor mij een raadsel hoe hij dan door de vorige Apk gekomen is.Notabene door RDW gekeurd voor kenteken.Nou ja,het bedrag dat ik voor Campi moest neertellen was ook wel aan de lage kant en ik had al duurdere reparaties ingecalculeerd.Kan wel het een en ander zelf maar bakken en braden laat ik aan een goede kok over :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 aug 2021, 22:05 

Omdat ze het te druk hadden en de eerst drie weken vn augustus gesloten waren wegens vakantie ben ik eigenlijk te laat.Heb al een dreigbrief gehad vn RDW,ongelooflijk hoe scherp je in de gaten gehouden wordt door Big Brother en dat heel succcesvol dankzij digitalisering en automatisering.Even off-topic maar ik kan hier best nijdig om worden en denk bij mijzelf:als ze de criminaliteit in dit land ook zo scherp in de gaten hielden kon ik er nog vrede mee hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2021, 22:48 

Gisteren,11 september,de Campagnola weer opgehaald in Hoornaar.Er was wat laswerk achter de dorpel aan de chauffeurszijde,zat een rotte plek op een verborgen plaats(zitten ze meestal).Een remleiding achter moest vervangen worden,verder een stuurkogel hoes en nog wat kleine geitjes.Zoals de claxon die maar bleef hangen en herrie maakte als het niet nodig was.De verende plastieken klemmetjes waren afgebroken op 1 na.Omdat dat niet zo snel te repareren was hebben ze er tijdelijk een ander stuur opgezet om toch door de apk te komen.Maar dit stuur is een stuk kleiner in diameter en niet zo mooi als mijn stuur dat met leder bekleed is.Dus ga ik zo snel mogelijk de oorspronkelijke claxon repareren om mijn stuur weer terug te monteren.Ik had ook gevraagd om kleppen te stellen indien nodig.Ik werd nog door de monteur gebeld toen ze tijdens het stellen ontdekten dat de inlaatklep vn de vierde cilinder minder ver open ging en of ik misschien tijd had te komen kijken en voor overleg.Ik ben direct daarheen gereden en na het gezien te hebben kreeg ik de vraag of ik de precieze oorzaak wou weten dan moest de kop er waarschijnlijk en in het ergste geval de nokkenas laten vervangen waarvoor ik denk ook het blok open moest of het zo wou laten,want het blok liep hardstikke mooi.Dat vond ik zelf ook en hij rijdt als een tierelier dus we besloten om het maar zo te laten.Toen ik daarvandaan naar huis reed met de bedoeling een stukje binnendoor om de motor goed op te warmen en daarna de snelweg op om hem eens lekker op de staart te trappen viel mij plotseling op dat de onlangs geïnstalleerde gps snelheidsmeter/kilometerteller helemaal niets aangaf.Wel brandde de verlichting vn dit apparaat.Ik baalde wel,hij reed echt fijn op die binnenweggetjes en je kon ook merken dat de kleppen gesteld waren.Jammer alleen dat ik in mijn enthousiasme niet op dat metertje gekeken had voordat ik er mee ging rijden.Maar terug gaan zag ik niet meer zitten,heb wel direct gebeld met hun toen ik eenmaal thuis was.Ben onderweg wel op een parkeerplaats gestopt om te kijken of het stekkertje vn de voeding niet los lag.Ik dacht ook dat de elektronica vn dat ding het misschien begeven had door het niet afkoppelen vn de accu voor het lassen maar de monteur die ik aan de telefoon had zij dat ze een diodebrug gebruikt hadden tijdens het lassen en dat de meter nog werkte na het lassen vn de carrosserie.Nou.ik ga morgen maar eens een paar dingen proberen en ook aan de gang met claxon en stuur.En ik hop maar dat de Eling zoals dat ding heet niet stuk is.Heb een groot aantal reviews zitten doorlezen,ook in Engels en Duits,iedereen is dik tevreden over hem op twee mensen na.Een Nederlander vindt het jammer dat het glas niet ontspiegeld is,en een Duitser had dus de pech dat hij na twee maanden stuk was en dus buiten de termijn viel om hem naar Amazon terug te sturen.Ik houd jullie op de hoogte,misschien ook een fotootje.Allemaal die dit lezen de groeten.Campagnola

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]