Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 09 jul 2020, 09:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 mei 2020, 16:56 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1313
Oh, dus uit elkaar en nu het idee het komt niet meer in elkaar ? Als je alles hebt, dan krijgen we hem echt wel weer in elkaar hoor...
Dat lijkt moeilijker dan het is. Zijn de zuigers er uit gekomen aan een stuk, heb je een plaatje. Is het deze toevallig, met het oliefilterhuis aan de zijkant ??
Afbeelding
Zijn de zuigers en de drijfstangen nog bij elkaar ?
Afbeelding
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 mei 2020, 17:06 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1313
En Jarmo, dit is echt geen Ferrari-motor. Dat gaat echt wel lukken. Heb al even op de laatste website-link gesnuffeld ? Staan ook plaatjes van kleine modificaties op, illustraties, van hoe je de motor beter kan maken. Helaas is de latere 767cc, qua smering niet zo interessant als de 633cc, maar dat is een verhaal dat vertellen we je nog wel een keer. Omdat deze motoren zo hard moesten werken, zijn de zuigers vaak versleten, en dat betekend, honen en mogelijk nieuwe zuigers en veren... Krukas gaat niet vaak kapot. Heb je lagerschaaltjes er ook bij ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 mei 2020, 01:56 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
En Jarmo, dit is echt geen Ferrari-motor. Dat gaat echt wel lukken. Heb al even op de laatste website-link gesnuffeld ? Staan ook plaatjes van kleine modificaties op, illustraties, van hoe je de motor beter kan maken. Helaas is de latere 767cc, qua smering niet zo interessant als de 633cc, maar dat is een verhaal dat vertellen we je nog wel een keer. Omdat deze motoren zo hard moesten werken, zijn de zuigers vaak versleten, en dat betekend, honen en mogelijk nieuwe zuigers en veren... Krukas gaat niet vaak kapot. Heb je lagerschaaltjes er ook bij ?



Heb ik erbij, heb al gesnuffeld jaa alleen ben ook bang dat het huidige blok niet geschikt is voor de roadtrip. Ik hou liever een beetje over dat ik wat extra gas kan geven waar nodig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 mei 2020, 08:38 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1313
Dat is mooi, blok is dus kompleet. Dan krijgen we hem ook wel aan het lopen. Heeft het wel of geen filter aan de rechterkant, zoals op de foto ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zastava_750 Hier een link naar de Zastava, eigenlijk de laatste modelfase van de Fiat 600, en dus daarom vaak uitgerijpt. De laatste kreeg de 843cc motor van de Fiat 850 mee, wel rechtsomdraaiende dan, en had maar liefst 42 pk. Hij haalde daarmee dus 125km/u max. Nu zul je zeggen, dat is niet veel, maar de belevenis in deze oude auto's is een andere. Je bent niet genegen zo hard te planken, omdat je meer voelt van de weg, je niet zo perfekte sturing en de mindere remmen.

Op de site van de Fiat 600 Club staat of stond een soort van handleiding: Hoe van 600, naar 600 Abarth. Daar staat ook erg veel informatie en bijvoorbeeld een schets van de brackets/platen die je nodig hebt om bijvoorbeeld schijfremmen op de 600 te bouwen.. Zeker doen !!! Better safe then sorry, en het scheelt een hoop gezeik met APK-keuringen.

Inderdaad, de 767 heeft standaard niet veel vermogen. Iets meer maakt je minder een prooi in het huidige verkeer.
In Zuid-Amerika, bij de Argentijnen bouwen ze de meest idiote 600's zo schijnt het. Kijk daar ook eens rond, wat ze daar allemaal uithooien, maar dat is wel erg woest. Maar dat vind ik. Voor een hoge topsnelheid is eigenlijk je versnellingsbak al een limitering. Eigenlijk is die uitgelegd voor 5000t/min max, en erg kort, omdat de 23pk de auto niet zou kunnen voort bewegen, vol beladen, of tegen een berg...
Zo, vanmiddag zal ik nog wel even een linkje sturen, van ZE ZJERMANS !!! Maar dat zijn leuke gasten, geen nood...
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 mei 2020, 09:51 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Dat is mooi, blok is dus kompleet. Dan krijgen we hem ook wel aan het lopen. Heeft het wel of geen filter aan de rechterkant, zoals op de foto ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zastava_750 Hier een link naar de Zastava, eigenlijk de laatste modelfase van de Fiat 600, en dus daarom vaak uitgerijpt. De laatste kreeg de 843cc motor van de Fiat 850 mee, wel rechtsomdraaiende dan, en had maar liefst 42 pk. Hij haalde daarmee dus 125km/u max. Nu zul je zeggen, dat is niet veel, maar de belevenis in deze oude auto's is een andere. Je bent niet genegen zo hard te planken, omdat je meer voelt van de weg, je niet zo perfekte sturing en de mindere remmen.

Op de site van de Fiat 600 Club staat of stond een soort van handleiding: Hoe van 600, naar 600 Abarth. Daar staat ook erg veel informatie en bijvoorbeeld een schets van de brackets/platen die je nodig hebt om bijvoorbeeld schijfremmen op de 600 te bouwen.. Zeker doen !!! Better safe then sorry, en het scheelt een hoop gezeik met APK-keuringen.

Inderdaad, de 767 heeft standaard niet veel vermogen. Iets meer maakt je minder een prooi in het huidige verkeer.
In Zuid-Amerika, bij de Argentijnen bouwen ze de meest idiote 600's zo schijnt het. Kijk daar ook eens rond, wat ze daar allemaal uithooien, maar dat is wel erg woest. Maar dat vind ik. Voor een hoge topsnelheid is eigenlijk je versnellingsbak al een limitering. Eigenlijk is die uitgelegd voor 5000t/min max, en erg kort, omdat de 23pk de auto niet zou kunnen voort bewegen, vol beladen, of tegen een berg...
Zo, vanmiddag zal ik nog wel even een linkje sturen, van ZE ZJERMANS !!! Maar dat zijn leuke gasten, geen nood...
Groetjes Joop



Ik zal vanmiddag eens foto's van het blok maken.
Ik weet dat het niet veel pk is maar dat heb je ook met 2cvs waar mijn vader er 9 van heeft


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 mei 2020, 10:51 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1313
Hier is het Forum van de Duitsers, waar vele sleutelaars rondzwerven. Er is zelfs een speciale afdeling/tread voor de 600 & 850 rijders.... Maar er staat genoeg op voor je ! In de andere treads, spit maar door, en vraag in het Engels. Nee, ze bijten niet !
https://italo-youngtimer.de/index.php?b ... -derivate/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 mei 2020, 18:43 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2018, 18:57
Berichten: 33
Fiat Schmutzfink schreef:
Hier is het Forum van de Duitsers, waar vele sleutelaars rondzwerven. Er is zelfs een speciale afdeling/tread voor de 600 & 850 rijders.... Maar er staat genoeg op voor je ! In de andere treads, spit maar door, en vraag in het Engels. Nee, ze bijten niet !
https://italo-youngtimer.de/index.php?b ... -derivate/


Ga ik doen, ik laat hem lassen, komende week op de brug en dan weet ik wat voor plaatwerk er moet komen. Dan kan ik dat bestellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jun 2020, 18:56 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1313
Jarmo, hier nog een mooie site over de nabouw van een 1000TCR. Je hoeft er geen racer van te maken, maar het is mooi om ideeen en modificaties op te doen, zolas inbouw van schijfremmen, aanpassen van het onderstel, en de mooie foto's van de wisselbak e.d
https://abarth1000tcr.hpage.com/galerie382640.html
Klik ook even de items in de kolom links aan ! Nog meer details...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling