Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 15 dec 2018, 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 jul 2018, 12:47 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Er gebeurt hier echt nog wel iets, maar er zijn verschillen tussen de 600-motoren, te weten de lengte van de stoterstagen, hun stelschroef-kommetje, de stelschroeven, en zelfs de tuimelaars... Het is nu zaak te meten, en in te lezen in de oude boeken met vergelijk-lijsten van Greg Schmidt, en zoals reeds verteld, de stelschroef is bijna 2mm dikker... De contramoer is ook forser bij de 850, en naar het schijnt braken de originele tuimelaars van de 600 wel eens als er meer vermogen werd gevraagd...
Het aanpassen van de startmotor is ook nog een karwei dat spoedig geregeld moet worden. Opdat ik heb kan ronddraaien en wie weet starten... Ik heb eerst besloten de startmotor te reinigen...is nogal vuil..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 aug 2018, 22:11 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Afijn allemaal weer leugens, :lol: :lol: , ik heb eerst maar weer eens een hulpstukje voor de 600-motor gemaakt, zodat ik hem kon ronddraaien. Nou, het valt allemaal wel mee, en de kleppen gaan prima open met de kortere stoterstangen en de Fiat 133 tuimelaartrein… Niets raakt elkaar, dus het ziet goed uit... Naar het schijnt kunnen we verder met afbouwen. Foto volgt zo meteen schat ik...
Afbeelding
Zo, nu kunnen we weer verder met het werk... Volgende klus is de 600-startmotor...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2018, 12:31 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Gisteravond nog even gefreubelt aan de 792cc, tapeind hoger op gezet, zodat de moer zijn werk kan doen... Nu moet de tuimelaartrein op zijn plek en uitgeshimt worden, evenals de klepjes gesteld... De grote 30mm Solex zit al op zijn plek... Dan afbouwen, luchtfilter plaatsen, ontsteking afmaken of vervangen door een jongere versie... En dan wordt het tijd de startmotor eens pas te maken op de transmissieklok.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 sep 2018, 11:36 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Klepjes stellen en dan kan ie dicht voor de eerste 1000km...
Afbeelding
Zoals de kenner misschien ziet, heeft deze 600D kop de M10 bouten, die Abarth onder andere gebruikte om de motor taaier te maken, en toerenproof.. De kop is gevlakt, er zit 27mm inlaatkleppen in en een 30mm Solex. Ook de tuimelaartrein is een andere, en wel van de 850 motor... Een ombouw die meer kan uithouden.
Afbeelding
Er moet desalniettemin nog veel uitgedacht worden om hem naar mijn smaak te maken... Maar we komen er wel.. Het was een zeer leerzaam projekt...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 2018, 13:02 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Afbeelding
Afbeelding
Gisteravond onder andere de door Robin Koops op maat gemaakt shim van 1,9 mm voor de tuimelaar-trein geinstalleerd… En de Chokekabel alvast aangesloten. Binnenkort even de plek voor de startmotor iets aanpassen, zodat hij genoeg ruimte heeft... En motor verder afbouwen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 2018, 17:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 290
Woonplaats: Leiden
Netjes hoor!!

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil & MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2018, 15:25 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
We zijn weer iets verder, al is het wachten op het afvoerpijpje van de cilinderkop... Wordt van RVS gemaakt, met een zender voor de watertemperatuur er in... De startmotor is weer fris, maar helaas geen plaatjes gemaakt.. Het filterhuis zit er al wel bovenop, en langzaam maar zeker komen we bij het eindpunt en het tijdstip waarom ie gestart kan worden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 nov 2018, 10:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 290
Woonplaats: Leiden
MOOI Joop, wat een fraaie detailfoto's weer...jammer wel dat je daar door de snorren niet meer ziet.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: #uitzoomenmag :lol: :lol:

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil & MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 dec 2018, 13:01 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1144
Natuurlijk is het zaak bij een Fiat 600 ook de temperatuur van de koelvloeistof te weten ! Carlo Abarth maakte deze pijpjes ook voor zijn 600-modellen. Zijn niet meer te koop, dus laten maken bij HSP in Goor. Maken normaal onderdelen of modificaties op wens voor jongens die racen of rally rijden. De tovenaar aldaar heet Henk Haverkate, en hij heeft hem supernetjes gemaakt, met kraagje en uit RVS. Dus deze gaat niet kapot. Henk denkt altijd mee...en is zeer ervaren op dit gebied. De Zender is een gewone Veglia, compatibel met alle oude koelvloeistofmeters van toen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo, nu nog een paar slangen pas maken, de ontsteking afbouwen, besliisen over de vervroeging, en de startmotor een goed fundament bezorgen en dan kan de 792cc eindelijk draaien...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling